וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר הפיננסי: ריאל מדריד וברצלונה לוחצות להקמת הסופר-ליג

ב"אתלטיק" חשפו: שתי הגדולות של ספרד נואשות לכסות את ההפסדים הכלכליים העצומים, ומשלבות כוחות בניסיון לזרז את הקמת הליגה הסגורה. יונייטד פועלת מאחורי הקלעים, אופ"א חוששת

תקציר מגביע המלך: ברצלונה חוזרת מפיגור ומנצחת 1:2 את ראיו וייקאנו/ספורט 1

יוזמת הסופר-ליג, הליגה הסגורה של ענקיות הכדורגל האירופי, הולכת וצוברת תאוצה. ב"אתלטיק" פרסמו היום (חמישי) כי מי שדוחפות מאוד להקמת הליגה, הן ריאל מדריד וברצלונה. לפי הדיווח, שתי הקבוצות יודעות שהקמת הליגה יכולה להיות חבל ההצלה שלהן, על רקע מצבן הכלכלי הקשה שנוצר כתוצאה מנגיף הקורונה.

החובות של ברצלונה גדלו בזמן המשבר העולמי ללמעלה ממיליארד יורו, וגם ריאל מתמודדת עם מציאות חדשה ומורכבת. הבלאנקוס השקיעו למעלה מ-600 מיליון יורו בשיפוץ של הברנבאו, אבל היעדר הקהל ואובדן ההכנסות ממכירת כרטיסים ומרצ'נדייז, השאיר אותם עם חוב של קרוב ל-300 מיליון יורו. הבלאנקוס לקחו לאחרונה הלוואה ממשלתית בגובה 205 מיליון יורו בניסיון לאזן את התקציב, אבל גם הם מבינים שהסופר-ליג שאמור להגדיל משמעותית את ההכנסות של הקבוצות הבכירות, יזרז את השיקום.

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. GettyImages
משתף פעולה עם ברצלונה. פלורנטינו פרס/GettyImages

כמו כן, לפי הדיווח, הבעלים השותף של מנצ'סטר יונייטד ג'ואל גלזר, הוא אחד מהכוחות המניעים את הפרוייקט, ומהווה "דמות מפתח מאחורי רעיון נטישת ליגת האלופות".

כזכור, לאחרונה דווח שאופ"א מתכוונת להכריז מלחמת חורמה ביוזמה החדשה, ולהטיל סנקציות קשות על מי שמתכוון להשתתף במפעל החדש. בין היתר, איימו באופ"א ששחקן שישתתף בליגה החדשה לא יורשה להשתתף במונדיאל.

לפי דיווחים, הסופר-ליג אמורה לצאת לדרך בקיץ 2022 ולפעול במתכונת של מפגשי בית-חוץ בין 15 הקבוצות העשירות והגדולות באירופה. הקבוצות שידוע שאמורות לקחת חלק במפעל הן ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, טוטנהאם, באיירן מינכן ויובנטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully