וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: 12 הקבוצות הודיעו שישתתפו בסופר ליג, מי בפנים ומי בחוץ?

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 18:24

ריאל מדריד, ברצלונה, אתלטיקו מדריד, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, ארסנל, טוטנהאם, יובנטוס, אינטר ומילאן הודיעו רשמית על כניסתן לליגה החדשה, זאת חרף האיום של אופ"א להשעותן מהליגות. פלורנטינו פרס ישמש כנשיא

הודעת 12 קבוצות הפאר על הקמת הסופר ליג/רויטרס

רעידת אדמה בכדורגל העולמי: האם אנחנו בדרך להקמת "סופר ליג" נפרדת ואקסלוסיבית? אחרי האיום של אופ"א להטיל סנקציות חמורות נגד ההחלטה המתגבשת, הקבוצות המדוברות הוציאו הלילה (בין ראשון לשני) הודעה רשמית לפיה הן התכנסו והחליטו לייסד ליגה חדשה שתפעל באמצע השבוע החל מהעונה הבאה.

המהלך הזה נמצא בשלב מתקדם כאשר אל מילאן, ארסנל, אתלטיקו מדריד, צ'לסי, ברצלונה, אינטר, יובנטוס, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד וטוטנהאם צפויות להצטרף שלוש קבוצות נוספות. פלורנטינו פרס הנשיא של ריאל מדריד יהיה גם הנשיא של הליגה החדשה.

נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס. רויטרס
יהיה נשיא הליגה החדשה. פלורנטינו פרס/רויטרס

אם אופ"א אכן תממש את האיום שלה, הקבוצות הללו יושעו מהליגות המקומיות שלהן וכמובן מליגת האלופות בעונה הבאה. כל הקבוצות המדוברות הוציאו הודעות רשמיות לגבי כוונתן להשתתף בליגה החדשה.

בהודעה הרשמית של הסופר ליג נכתב כי המטרה היא להתחיל את הליגה כבר באוגוסט עם שני בתים של 10 קבוצות בשיטת ליגה של בית וחוץ. שלוש הראשונות מכל בית יעפילו לרבע הגמר. הקבוצות שיסיימו במקומות 4 ו-5 יתחרו ביניהן בשיטת נוקאאוט של בית וחוץ על הכרטיסים הנותרים לרבע הגמר.

ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
"נשקול את כל הצעדים העומדים לרשותנו, בכל הרמות, גם מבחינה משפטית וגם מבחינה ספורטיבית כדי למנוע את זה". אינפנטינו/רויטרס

כאמור, מוקדם יותר אופ"א הוציאה הודעה משותפת עם הליגה הספרדית וההתאחדות, הליגה האנגלית וההתאחדות שלה והליגה האיטלקית וההתאחדות שלה, בה נכתב: "למדנו שמועדונים מתכננים להודיעה על יצירת ליגה סגורה, שתיקרא סופר-ליג. אם זה יקרה, אנחנו מבקשים להודיע שכולנו וגם פיפ"א נתנגד למהלך. נישאר מאוחדים במאמצים שלנו לעצור את הפרויקט הציני הזה, שנוסד על אינטרס אישי של כמה מועדונים בזמן בו החברה זקוקה לסולדריות יותר מתמיד.

"נשקול את כל הצעדים העומדים לרשותנו, בכל הרמות, גם מבחינה משפטית וגם מבחינה ספורטיבית כדי למנוע את זה. כדורגל מבוסס על תחרות פתוחה והתמודדות ספורטיבית וזה לא יכול להיות אחרת. כמו שפיפ"א ושש התאחדויות הכדורגל היבשתיות הודיעו כבר, כל המועדונים האמורים יושעו מכל תחרות מקומית, אירופית או עולמית וייתכן שהשחקנים שלהן לא יוכלו לייצג את הנבחרות שלהם.

"אנחנו מודים למועדונים מהמדינות האחרות, במיוחד למועדונים בצרפת וגרמניה, שסירבו להירשם לזה. אנחנו קוראים לכל אוהבי הכדורגל, התומכים והפוליטיקאים להצטרף אלינו במאבק נגד הפרויקט הזה אם יוכרז. האינטרס האישי של כמה הלך רחוק מדי. מספיק זה מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully