וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישת היועץ המשפטי: הרחקת דדאס ממשחק אחד, לנציאנו - עד סיום העונה

העימות שפרץ בין הפועל חולון לאנשי המשרוקית מסרב לגווע. בבית הדין דרשו עונשי הרחקה למאמן היווני וליו"ר. גם פניני ייענש?

שחקן מכבי תל אביב כריס ג'ונס מול שחקן הפועל חולון גיא פניני. דני מרון
בליגת העל נשרקות יותר עבירות מאשר בשבעה מפעלים מקבילים. גיא פניני/דני מרון

לפני פחות משבוע נדמה היה שהפועל חולון ואיגוד הכדורסל הותירו את המשקעים מאחור, ופעלו יחד למען הבאת הפיינל אייט של ליגת האלופות לישראל. אלא שההפסד שנחלו הסגולים ביום שישי בליגת העל לעירוני נס ציונה, בצד העימות החמור שפרץ בין המאמן סטפנוס דדאס לבין השופטים, הוביל לחידוש המתיחות בין הצדדים.

העימותים הראשונים בין חולון לבין אנשי המשרוקית ונציגי האיגוד נרשמו בתום ההפסד הדרמטי למכבי תל אביב בחצי גמר גביע המדינה, לפני כחודשיים, והסלים בסוף השבוע האחרון - כשדדאס וגיא פניני הורחקו, וגם יו"ר המועדון איתן לנציאנו ניהל עימות קולני עם השופטים. כעת, הדרישה של היועץ המשפטי היא להרחיק את המאמן היווני למשחק אחד לפחות, ואת לנציאנו עד תום העונה. בנוסף, ביקשו כי גיא פניני יספוג אזהרה.

השוואת הנתונים שנרשמים בישראל לעומת הליגות הבכירות באירופה, מעלה תמונה מעניינת: בליגת העל נשרקות העונה 42.3 עבירות בממוצע למשחק, יותר מאשר בשבעה מפעלים מקבילים: 9.4% יותר מליגת האלופות, 8.9% יותר מהליגה הצרפתית, 6.7% יותר מהליגה האיטלקית, 6% יותר מהיורוליג, 3.4% יותר מהליגה הספרדית, 2.6% יותר מהיורוקאפ ו-1.4% מהליגה הגרמנית.

היום (ראשון), לאור תגובת איגוד הכדורסל לאירועים, שבמסגרתה הוא העניק גיבוי מוחלט לשופטים וזימן את לנציאנו ודדאס לוועדת המשמעת שתתכנס מחר, שוגר מכתב בנושא מטעמו של עו"ד טל מיכאל לדובר האיגוד חגי סגל, הממונה על חופש המידע מטעמו.

במכתב צוטטה תגובת האיגוד. "ציינתם כי 'כל משחק בליגות המקצועניות עובר הליך של בקרה מוקפדת, תיקון טעויות והסקת מסקנות, גם אם הם נעשים שלא בפומבי וללא פרסום בתקשורת'. אבקש לקבל מסמכים אודות 'הליך הבקרה' שמבוצע עבור המשחקים (אציין כי הליכי הבקרה של ליגת הכדורגל מפורסמים)".

בנוסף, ביקש עו"ד מיכאל לקבל נתונים בהתאם לחוק חופש המידע, ובהם בין היתר: "הערכות מקצועיות תקופתיות שמבוצעות לשופטי הליגה הראשונה... צעדים שננקטו נגד שופטים שלא עמדו בסטנדרטים המקצועיים... מספר השופטים שהועמדו לדין... פירוט המקרים בגינם הושעו שופטים העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully