וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד השופטים בכדורסל: "מי שלא יעמוד בלחץ וייטעה - יישב בבית"

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 13:43

גוני צחר הגיב לביקורות על השיפוט: "ההתנהגות של חולון לא מקובלת. אנחנו לא תולים שופטים במרכז העיר. שופטים ישבו בחוץ. סטטיסטית יש פחות מ-5 אחוז טעויות". ולמה חלק מישיבות הוועדה המקצועית נערכות בחומוסייה של משה ביטון? "זה כשהעסק כבר סגור, אין עם זה בעיה"

שופטי ליגת העל בכדורסל עמדו בשבוע החולף במרכז העניינים. זה החל במשחק בין הפועל חולון להפועל אילת, בו נשרקו מספר רב של עבירות טכניות, כולל שתי טכניות נגד מאמן אילת אריאל בית הלחמי שנכנס למגרש ובא בטענות קשות לשופטים והמשיך במשחק ביום שישי בנס ציונה, בין הקבוצה המקומית להפועל חולון, במהלכו הורחקו גיא פניני ומאמן חולון סטפנוס דדאס.

אתמול (שבת) פורסם דוח השיפוט בו נכתבו דברים קשים נגד יו"ר חולון איתן לנציאנו שהתלונן כי הדברים שקריים, ולאחר מכן הגיעה הודעה מטעם איגוד הכדורסל שמגבה את השופטים.

"לא מקובלת לחלוטין ההתנהלות של חולון מההנהלה, המאמן והספסלים. השחקנים במגרש זה סיפור אחר לגמרי. ההתנהגות הזאת לא מקובלת", אומר בשיחה עם וואלה! ספורט יו"ר איגוד השופטים גוני צחר שלא רצה להוסיף דברים לגבי חולון על מנת שלא להשפיע על ועדת המשמעת בעניינם של דדאס ופניני מחר.

אמש התקיימה שיחה בין שופטי ליגת העל בזום בעקבות האירועים האחרונים. "אמרנו לשופטים מה שאנחנו חושבים על המשחקים האחרונים, היה אמור להיות לנו כנס שיתקיים בשבוע הבא, נאמרו דברים קשים איפה שהיו צריכים להגיד את הדברים הקשים. זה ברור שנגבה את השופטים כי אין לנו שופטים אחרים, אבל מי שיעשה טעויות ולא יעמוד בלחץ הוא יישב בבית", אומר צחר, "אמרתי לשופטים כבר בעבר והם יודעים את זה שאסור להם למתוח ביקורת על השחקנים או המאמנים או המנהלים, אתם באים לנהל את המשחק הכי טוב שאתם יכולים".

גוני צחר יושב ראש איגוד השופטים בכדורסל. הליגה הלאומית בכדורסל, אתר רשמי
גוני צחר, מימין/אתר רשמי, הליגה הלאומית בכדורסל

במהלך הביקורת שנשמעה על איגוד השופטים, נאמר כי השופטים לא עומדים לביקורת בניגוד לכדורגל, "יכול להיות שנטפל בזה בהמשך השבוע, אבל אנחנו לא תולים שופטים במרכז העיר", אומר יו"ר איגוד השופטים, "אם תיקח את המערכת שלנו בתקופה שלי, 4-5 שנים שאני בתפקיד, הרבה שופטים ישבו בחוץ. אנחנו לא צריכים לפרסם, כי השופטים עצמם יודעים מי היה לא בסדר, אנחנו מדווחים על הטעויות כל הזמן. כל שבוע יש מכתב, או בגג כל שבועיים בגלל הקורונה, ונוקטים בצעדים. שופטים ישבו מחזור, שניים והיו כאלה שגם שלושה, ולא שפטו. תאר לעצמך שהייתי כותב ששופט מסוים הורחק לשבועיים, היו עושים מזה בלאגן. כל פעם שיש טעות יושבת הוועדה המקצועית, מעירה הערות, יש לי בעל מקצוע בתפקיד, משה ביטון, ומחליט. אנחנו מחליטים מה העונש הראוי, ולא תמיד הרחקה זה פיתרון, אם אני ארחיק מישהו לחודש הוא לא יחזור טוב יותר. אם לוקחים את הטעויות של השופט לעומת הטעויות של השחקן, לשופטים יש פחות טעויות. לפני שנתיים בדקנו את זה, סטטיסטית, היינו על אזור פחות מ-5 אחוזים של טעויות, לא שריקות גבוליות, שחקן שקולע 80 אחוזים מהקו, הוא טועה ב-20 אחוזים. אנחנו בודקים את עצמנו כל הזמן, אבל לא נתלה שופטים במרכז העיר, זה ברור".

אנחנו מתקרבים לסיום העונה, אין לך חשש שיגידו שהשופטים יכריעו גורלות?

"אני לא גדלתי באיגוד השופטים, גדלתי בקבוצה (בני הרצליה, א.ש), הייתי הרבה שנים בקבוצה וניהלתי קבוצה. מתקשרים אליי אנשים בטענות ואני מבין אותם, אבל עושים את זה בצורה מנומסת, אני הולך ובודק. כל אחד שמרים אליי טלפון, כבר באותו הלילה אני בודק מה הסיפור. גם אני מגלה דברים שלא ידעתי ומטפלים בזה. יש לנו שופטים טובים, העבירו עונה קשה עם הלחצים של הקבוצות בצורה יפה מאוד. יש לנו ארבעה משחקים מכריעים בליגת העל ביומיים הקרובים ויש לי שופט פצוע, גילי כהן, יש לי גם שופטים שלא יכול לשים אותם למשחקים כאלה. יכול להיות מצב ששופט ישפוט פעמיים ושלוש בשבוע, זה יכול להיות. במשחקים המכריעים לא יכולה להיות שתהיה הכרעה של השופטים. במשחק של חולון ביום שישי לא הייתה הכרעה של השופטים".

כריס ג'ונסון, הפועל חולון. מתוך אתר פיב"א, אתר רשמי
"במשחק של חולון ביום שישי לא הייתה הכרעה של השופטים"/אתר רשמי, מתוך אתר פיב"א

כאמור, מי שעומד בראש הוועדה המקצועית של איגוד השופטים הוא שופט העבר משה ביטון. לוואלה! ספורט הגיע מידע בתקופה האחרונה כי חלק מישיבות הוועדה המקצועית של איגוד השופטים נערכים בשעות הערב בעסק הפרטי של ביטון, שהוא בעל סניף של חומוסייה בהוד השרון. "איזו מין צורה יש לישיבה שנערכת בחומוסייה?", אמר השבוע בכיר בקבוצת ליגת העל על הנושא הזה. טענה נוספת הייתה כי חלק מהמבחנים לתג הבינלאומי של פיב"א נערכו במקום, אך צחר מכחיש זאת.

"הייתה ישיבה או שניים אצלו בעסק, רוב הישיבות נערכות באיגוד, ואם צריך זה ייערך אצלי", מאשר צחר את המידע אך מנסה לצנן את הביקורת, "את הישיבות אנחנו עושים בערב. אחד מורה בצפון הארץ, השני מורה בדרום הארץ, אנחנו צריכים למצוא מקום. אין לי משרד משלי, בכדורגל יש משרדים בשפיים, יש את איגוד הכדורסל ואין לי מפתחות לשם, אני לא יכול לבוא לשם ב-9 בערב. המבחנים היו באולם בהרצליה, בגלל הבעיות בקורונה. היו שם ישיבות, אנחנו עושים את זה בסוף היום, העסק שם סגור, אין בזה שום בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully