וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה דיסקו: בחזרה למשחק בו מכבי תל אביב לבשה את חולצות דיסקוטק פלדיום

18.4.2021 / 14:00

הסכום ששילם אלי דריקס כדי שקבוצתו תעלה לדרבי עם פרסומת ל"דיסקוטק של הכדורגלנים", הטירוף אחרי ה-0:4 הבלתי נשכח (איציק זוהר: "המשחק הזה שינה לרבים את הקריירה"), והיום בו מכבי תל אביב הפכה למוצר מבוקש. סיפור החולצה הכי מפורסמת בכדורגל הישראלי

תקציר ה-1:3 של מכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה/ספורט1

זו אולי אחת מחולצות המשחק הידועות בתולדות הכדורגל הישראלי. אם לוקחים בחשבון שרק פעם אחת שיחקו איתה, אז היא לבטח המפורסמת ביותר. הערב (ראשון, 20:30, ספורט 5) מכבי תל אביב תעלה למשחק מול מ.ס. אשדוד באיצטדיון בלומפילד עם חולצת הדרבי התל אביבי מלפני קרוב ל-30 שנים. 23 בנובמבר 1991.

ממש בתחילת העונה אותה סיימה מכבי תל אביב של אברם גרנט כאלופה אחרי 13 שנות יובש. באותו יום באיצטדיון בלומפילד אפשר היה להבין שיש כאן משהו אחר. שמכבי תל אביב עם אורי מלמיליאן ואבי כהן הירושלמים, עם הילדים איציק זוהר ואבי נמני, הזרים שורה אובארוב ואלכסנדר פולוקארוב ועם אלי דריקס שעלה מהספסל באותו משחק וכבש צמד הולכת לשנות את פני הכדורגל הישראלי.

אלי דריקס, אבי כהן הירושלמי ב-1991. משה שי, פלאש 90
מדים בלתי נשכחים. אבי כהן ואלי דריקס/פלאש 90, משה שי

זה היה המחזור השביעי של עונת 1991/92 ובפעם הראשונה באותה עונה היה למכבי תל אביב ספונסר על החולצה. שבוע קודם הביסה מכבי תל אביב את הפועל ירושלים באיצטדיון רמת גן 1:8 ודני לאופר, יושב הראש שנפטר באחרונה, לא היה מרוצה מההצעות הכספיות שזרמו אליו כדי לקבל את חולצת הקבוצה. הוא היה משוכנע שמכבי תל אביב שווה יותר ממה שהציעו לו ולא מיהר למכור את החולצה של מכבי תל אביב לשום גורם עסקי.

באותו שבוע שלפני הדרבי בבלומפילד, אלי דריקס החליט לעשות מעשה ופנה ללאופר. "ידעתי שיהיו 20 אלף צופים בבלומפילד ושהמשחק אמור להיות בשידור ישיר בטלוויזיה (בסוף הוא לא שודר ישירות), אז באתי לדני לאופר ואמרתי לו שאני מוכן לשלם 15 אלף דולר כדי לרכוש את החולצה מקדימה ומאחור", נזכר דריקס. "אז זה היה משהו כמו 30 אלף שקל לדעתי ואמרתי לדני: 'בוא נעשה עסקה ואני אפרסם את דיסקוטק פלדיום שאני אחד מבעליו'. הוא הסכים וסגרנו את הדיל. אמרתי לדני: 'כל משחק שלא יהיה ספונסר, אני אשלם את הכסף'. וכך יצא לדרך בלי לדעת שזה יהיה למשחק בודד".

עוד בוואלה!

הערב: מכבי תל אביב - מ.ס אשדוד (20:30, ספורט 5)

לכתבה המלאה

הבעלים של המועדון היה איש העסקים דוד ונונו. הוא היה האיש שצירף את דריקס כמארח. ונונו הנהרייני החזיק במועדוני פלדיום מ-1990 בקריות. מי שהתפרסמה והתגלתה שם כברמנית היא מאיה פישל, לימים רעייתו של ג'ובאני רוסו.

זה נדיר לפרסם דיסקוטק ועוד על חולצה של מועדון כמו מכבי תל אביב.

"זה היה דיסקוטק מאוד רציני בארץ. היה לו סניף בנהריה וסניף בצ'ק פוסט בחיפה לצפוניים ואנחנו פתחנו עוד אחד בבנין מרכזים בהרצליה פיתוח. פתחנו אותו בשנת 1990 ואמרנו לעצמנו שלמרות שהוא מצליח ומבוקש, כדאי לעשות עוד פרסום וזה תפס".

מה היה מיוחד בדיסקוטק?

"הוא היה ענק. היו יכולים להיכנס פנימה 3,000 איש והוא עבד כמעט כל לילה. אז היה 'זמן אמיתי' והיה את ה'קולוסיאום' שגם הצליחו ונחשבו למועדונים מצליחים. אנחנו נכנסנו עם הפלדיום והצלחנו מאוד".

איציק זוהר זוכר היטב את אותו שבוע שלפני הדרבי. "ידעתי ראשון שאלי והשותפים שלו סגרו עם דני לאופר ז"ל שהם יפרסמו את הפלדיום על החולצות באותו משחק", מספר זוהר. "אני זוכר שאפילו נסעתי איתם לראות איך מדפיסים את החולצה. זה היה הדיסקוטק של הכדורגלנים אחרי המשחקים של השבת".

מכבי תל אביב עלתה לדרבי עם החולצה של דיסקוטק הפלדיום וירדה ממנו קבוצה אחרת. "אני זוכר שיצאנו לחגוג את הניצחון 0:4 עם צמד שלי מהספסל בפלדיום. היו בפנים 3,000 איש שרקדו ובחוץ עוד אלפים שרצו להיכנס. זה היה שיגעון", מספר דריקס. זוהר מוסיף: "הדרבי הזה שינה לאנשים את הקריירה. עד היום אני זוכר איך עליתי לבדוק אם לשחק עם נעלי גומי או סטופקס ומצד אחד אוהדי מכבי בשער 11 שאגו בשמי ומצד שני אוהדי הפועל בשער 5 קיללו אותי. עד היום אני זוכר את זה. אחרי המשחק הזה זו כבר היתה מכבי תל אביב אחרת ועובדה שמבחינה שיווקית זה עשה את העבודה גם לאלי ולפלדיום שהפך להיות עוד יותר מפורסם וגם למכבי תל אביב כי כבר במשחק אחרי זה מול מכבי חיפה, אימצו אותנו חברת בנייני יוניוב ובהמשך העונה לקחה את החסות עלית עם ראפלס. מכבי תל אביב הפכה למותג מבוקש אחרי הדרבי ההוא עם דיסקוטק הפלדיום על החולצה".

מכבי תל אביב מדי רטרו 1991/92. באדיבות אושרי וקסלר, תמונות גולשים
מכבי תל אביב מדי רטרו 1991/92/תמונות גולשים, באדיבות אושרי וקסלר

דריקס החזיק בשותפות על הפלדיום עוד כשנה וחצי אחרי אותו דרבי ואז החליט לפרוש מפעילות בדיסקוטק. הוא הכיר את מלכת היופי מירי גולדפרב, לימים מירי דריקס, והיא זו שהשפיעה עליו לוותר על הבעלות על הדיסקוטק. "מירי אמרה לי: 'דיסקוטקים זה לא אני'. אז מכרתי את החלק שלי".

למרות שהיה עסק טוב ומצליח?

"ממש ככה. דיסקוטקים זה בלילה ובלילה מסתובבים כל מיני טיפוסים. היא צדקה בסופו של דבר".

נתת צמד מהספסל עם החולצה הזו בדרבי. אולי היית צריך להשאיר את עסקת האימוץ בחיים ולא לסיים אחרי משחק אחד.

"בדיעבד זה היה מעולה לשני הצדדים. בשבילנו זו היתה עסקה טובה מאוד. הדיסקוטק היה מוכר, אבל אחרי אותו דרבי כל המדינה הכירה אותו ומכל פינה בארץ הגיעו".

כמה זמן הוא פעל אחרי שעזבת?

"לדעתי עוד שנתיים או שלוש ואז נסגר".

למה?

"יכול להיות בגלל שאני עזבתי".

הרבה באו לפלדיום כי היית אחד הבעלים?

"כן. ההילה של המקום קצת נפגעה ברגע שעזבתי. בסופו של דבר זה היה טוב לזמנו".

זו החולצה הכי מרגשת שלך בטח?

"20 שנה שיחקתי וברור לך שלבשתי עשרות חולצות שונות. אין ספק שהחולצה הזו היא המיוחדת ביותר כי אני כשחקן מכבי תל אביב פירסמתי את העסק שלי. זה היה מיוחד".

אולי הגיע הזמן לפתוח את הדיסקוטק מחדש?

"לא מעניין. זה נגמר. היום זה גם עולם של ברים. אין יותר דיסקוטקים. אז אנשים באו ממש לרקוד. היום זה כבר לא ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully