וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסנל מחכה לאונאי אמרי: "כשאנחנו משחקים כך, זו הנאה צרופה"

בוקאיו סאקה התגאה בהופעה של התותחנים ב-0:4 על סלביה ומוכן למפגש עם ויאריאל: "יש לנו סיכוי מצוין להגיע לגמר וגם לזכות". ארטטה: "אובמיאנג מתאושש בבית, הוא רוצה לחזור כמה שיותר מהר". וגם: הרצף הנדיר של אמרי שצריך להלחיץ את ארסנל

תקציר ניצחונה של ארסנל 0:4 על סלביה פראג בגומלין רבע גמר הליגה האירופית/ספורט 1

באנגליה בטוחים ש"זה היה כתוב בכוכבים": ארסנל תפגוש את ויאריאל והאקס אונאי אמרי בחצי גמר הליגה האירופית. התותחנים הגיעו לפראג עם הגב אל הקיר אחרי ה-1:1 הביתי, אבל הביסו 0:4 את סלביה, אולי במשחק הכי טוב שלהם בעידן מיקל ארטטה, ובעוד שבועיים יתארחו אצל ויאריאל ומלך המפעל אמרי, שהוביל אותם לגמר ב-2019 ולפני כן זכה בתואר שלוש פעמים עם סביליה. המשחק הראשון יהיה בספרד ב-29 באפריל והגומלין בלונדון בחלוף שבוע.

השבוע הגיע ארטטה ל-51 משחקי פרמיירליג - בדיוק כפי שהיו לאמרי עד שפוטר - והתברר כי הוא השיג 10 נקודות פחות מבן ארצו שהיה כתובת לביקורות קשות בימיו באנגליה.

שחקני ארסנל חוגגים עם אלכסנדר לקאזט. רויטרס
לראשונה כובש יותר מגול אחד בשני משחקים רצופים במדי ארסנל. אלכסנדר לקאזט/רויטרס

המספרים

* זו הפעם השלישית בארבע השנים האחרונות שארסנל מגיעה לחצי גמר הליגה האירופית, וזו תהיה הופעה 10 שלה בחצי גמר של כל מפעלי אופ"א.

* אלכסנדר לקאזט כבש צמד בשני משחקים רצופים לראשונה בתקופתו בארסנל. הפעם הקודמת שעשה את זה הייתה במאי 2017, בשלושת משחקיו האחרונים במדי ליון.

* ארסנל כבשה לפחות שלושה שערים בארבעה משחקי חוץ רצופים בכל המסגרות - דבר שלא עשתה מאז דצמבר 1932. אז היו לה חמישה משחקים כאלה.

* בוקאיו סאקה כבש ארבעה שערים עבור ארסנל באירופה - הכי הרבה של בן עשרה בתולדות המועדון, לצד צ'רלי ג'ורג' וריי קנדי.

* זה יהיה חצי גמר שישי של אמרי בליגה האירופית - יותר מכל מאמן אחר. הוא עשה את זה עם ולנסיה (2012), סביליה (2014, 2015 ו-2016), ארסנל (2019) וכעת עם ויאריאל. הוא גם שיאן ההופעות בגמרים עם ארבעה והאיש שאימן בהכי הרבה משחקים במפעל.

* והסיבה העיקרית לדאגה מבחינת ארסנל? אמרי אימן 21 מפגשי נוקאאוט בליגה האירופית, והוא ניצח בכל אחד מהם.

* ויאריאל, לה יהיה זה חצי גמר אירופי חמישי, רוצה לנקום בארסנל על ההפסד בחצי גמר ליגת האלופות ב-2006, עם החמצת הפנדל של חואן ריקלמה בדקה ה-90 של הגומלין (1:0 בסיכום) ועל ההדחה ברבע גמר האלופות ב-2009 (4:1 בסיכום).

עוד בוואלה!

ארסנל עלתה לחצי גמר הליגה האירופית. גם מנ' יונייטד, ויאריאל ורומא בארבע האחרונות

לכתבה המלאה
אונאי אמרי מאמן ויאריאל. David Ramos, GettyImages
21 מ-21 במפגשי נוקאאוט בליגה האירופית. אונאי אמרי/GettyImages, David Ramos

התגובות

בוקאיו סאקה, כובש השער השלישי שאת הבכורה שלו בארסנל ערך אצל אמרי, אמר בסיום: "עשינו את זה עבור האוהדים, הם ראויים לכך על התמיכה שלהם. היינו מדהימים במחצית הראשונה - התנועה, חילופי המקום - הם לא מצאו דרך לעצור אותנו. זו הנאה צרופה כשאנחנו משחקים כך. יש לנו סיכוי מצוין להגיע לגמר ולזכות בתואר".

המאמן מיקל ארטטה התייחס למצבו של פייר אמריק אובמיאנג, שגילה כי חלה במלריה והתאשפז: "בדיוק דיברנו איתו, הוא כבר בבית. הוא היה יומיים בבית החולים כדי לקבל את הטיפול הדרוש, אבל הוא מרגיש טוב עכשיו. הוא יצטרך כמה ימים כדי לנוח ולהתאושש, אבל הוא רוצה לחזור מהר ככל האפשר".

על הניצחון המשכנע בפראג אמר: "התחלנו טוב, היינו אגרסיביים ולחצנו אותם גבוה. איימנו עליהם כל הזמן ואהבתי מאוד את התגובה של השחקנים לשער שנפסל. כבשנו שערי נפלאים וחשוב מאוד שגם שמרנו על שער נקי משחק שני ברציפות. הדרך בה שיחקנו מול שפילד יונייטד תרמה מאוד לביטחון שלנו. עשינו ניצחון חשוב ברגע קריטי של העונה. כל הקרדיט לשחקנים".

לגבי חצי הגמר אמר ארטטה: "יהיה ממש קשה מול ויאריאל, ואמרי הוא כנראה המאמן המצליח ביותר במפעל הזה.

תקציר ניצחונה של ויאריאל 1:2 על דינמו זאגרב בגומלין רבע גמר הליגה האירופית/ספורט 1

אונאי אמרי נשאל כמובן על המפגש עם ארסנל והזכיר: "קודם כל, אני רגיל לפגוש קבוצות שאימנתי, אז זה לא דבר חדש עבורי. נגיע למשחק עם כבוד, גאווה ואחריות, יש לנו אפשרות להציב את ויאריאל בצמרת הכדורגל האירופי. המפתח מבחינתנו הוא ליהנות ממה שהשגנו עד כה וליהנות מההזדמנות לנפץ את תקרת הזכוכית של המועדון ולעבור את חצי הגמר. זה חצי הגמר החמישי של ויאריאל והשישי שלי. זו ההוכחה שאנחנו יכולים לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully