וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5.3 מיליון לקבוצה בממוצע: כך יתחלק הכסף מהסכם זכויות השידור החדש

13.4.2021 / 14:28

על פי אילו קריטריונים תקבל קבוצה סכום מוגדל, מה הפערים בין קבוצות ליגת העל ללאומית וכמה יקבלו ההתאחדות והמנהלת? כל פרטי הסכם זכויות השידור החדש של חברת "צ'רלטון", שחתימתו הרגיעה את ראשי הקבוצות ונתנה את האות לפתיחת ההכנות לעונה הבאה

תקציר: מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

הסכם זכויות השידור שנחתם אתמול (שני) בין מנהלת הליגות בכדורגל לחברת צ'רלטון התקבל בסיפוק רב על ידי הקבוצות שכעת מתכוונות להתחיל ולהניע את ההכנות לעונה הבאה. כפי שפורסם בשבוע שעבר, הקבוצות גזרו על עצמן הקפאה בכל הקשור לתכניות לקיץ, מאחר והסכם זכויות השידור עדיין לא היה סגור, כשבנוסף נותר פתוח גם ההסכם עם הטוטו - לו מחכות הקבוצות.

אז איך יתחלק הכסף שייכנס מזכויות השידור בעונה הבאה? כזכור, אתמול פרסמה המנהלת כי בהסכם לחמש שנים עם חברת צ'רלטון יועבר בכל עונה סכום של 117 מיליון שקל בממוצע לטובת הקבוצות. בשנה הראשונה הסכום יעמוד על 115 מיליון שקל, אך בכל עונה הוא יגדל. על פי ההסכם, 10% מהסכום (11.5 מיליון שקל) יעבור להתאחדות לכדורגל, ועוד 10% למנהלת הליגות. המשמעות היא של-30 הקבוצות בשתי הליגות העליונות יוותרו רק 93.6 מיליון שקל.

שחקן מכבי תל אביב אלכסנדר פשיץ' מול שחקן הפועל כפר סבא, טל מכלוף. ., אודי ציטיאט
סכומים שונים לקבוצות הצמרת והתחתית/אודי ציטיאט, .

הסכם הזה יתחלק בין שתי הליגות העליונות בצורה הבאה - 80% ממנו (74.8 מיליון) יועבר ל-14 קבוצות ליגת העל, והיתר (18.7 מיליון) יועבר ל-16 נציגות הליגה הלאומית. כך יוצא שבממוצע כל קבוצה בליגת העל תקבל 5.3 מיליון שקל מזכויות השידור, וכל קבוצת לאומית תקבל 1.15 מיליון שקל.

הסכום הוא כאמור ממוצע, ולא כל הקבוצות יקבלו את אותו הדבר. יש שני תבחינים שמשפרים את הקבוצות הגדולות לעומת הקטנות - הראשון הוא רייטינג, והשני הוא תמריצים על הישגים בפלייאוף. קבוצה שתיבחר יותר פעמים להיות משודרת במשחק המרכזי - או של ערוץ הספורט או של ספורט 1 - תזכה לסכום יותר גבוה מקבוצה קטנה. ההבדלים בסכומים לא יהיו תהומיים, אך יהיו קיימים פערים.

גילוי נאות: וואלה נמצאת תחת בעלות משותפת עם קבוצת צ'רלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully