וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיפה שהרימה את מכבי חיפה: "אנחנו הולכים עד הסוף"

13.4.2021 / 6:25

ברק בכר עבד על הצד המנטלי לפני אשדוד וראה את שחקניו "מוכיחים רוע": "אנחנו קבוצה מספיק טובה כדי לעשות את זה". אצילי ("שחקן שמביא תארים") וגרשון ("מקצוען ברמה הכי גבוהה") קיבלו מחמאות, רוקאביציה סובל מכאבים באכילס, עוואד מאוכזב ממעמדו

תקציר: מ.ס. אשדוד - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

1. ביום שלפני הניצחון הגדול אמש (שני) על מ.ס. אשדוד, החליט ברק בכר לערוך לשחקני מכבי חיפה אסיפה שנגעה בעיקר בעניין המנטלי. המאמן וחברי הצוות שלו התמקדו באסיפה בדגשים לשחקנים איך לשמור על יתרון - פרמטר בו הירוקים נפלו יותר מדי פעמים העונה, במיוחד בשני המשחקים האחרונים. כמו כן, העיר בכר לשחקנים על הורדת ההילוך שמאפיינת את המחציות השניות של הקבוצה בתקופה האחרונה, ודרש מהם לשנות זאת. בשני המקרים, השחקנים שמעו ויישמו.

"היה צריך לתת לשחקנים גם כלים מנטליים וגם כלים מקצועיים לגבי שמירה על יתרון", סיפרו בצוות המקצועי, "ייאמר לזכות השחקנים שהם עשו את זה בצורה מושלמת".

שלשום אמר מאמן מכבי פתח תקוה גיא לוזון שמכבי תל אביב קבוצה "רעה במובן הטוב של המילה" כשנשאל לגבי מאבק האליפות בין הצהובים לירוקים. שחקני חיפה לא אהבו את הרמיזה של לוזון שהם לא קשוחים מספיק, והחליטו להוכיח שהוא טועה. "אמרו שזה מבחן מנטלי עבורנו, והאמת שלא מעט אנשים חשבו שנמעד ושמאבק האליפות יהיה קרוב להכרעה, אבל אנחנו הולכים עד הסוף. יש לנו קבוצה מספיק טובה בכל המובנים לעשות את זה", הצהיר אחד השחקנים.

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום. דני מרון
עכשיו הלחץ עובר לתל אביב. חיפה חוגגת/דני מרון

עיקרי הדברים

  • אסיפה מנטלית של ברק בכר החזירה למכבי חיפה את הביטחון לפני הניצחון על אשדוד
  • השחקנים מתגאים: "חשבו שנמעד, אבל אנחנו הולכים עד הסוף. אפשר לעשות את זה"
  • רמי גרשון הרוויח את מקומו אחרי שהיה כבר בדרך החוצה: "מקצוען ברמה הכי גבוהה"
  • עומר אצילי התפוצץ, השחקנים שיבחו: "הוא שחקן שמביא תארים. יכריע עוד משחקים"
  • ניקיטה רוקאביציה ממשיך לסבול מכאבים וקיבל מנוחה. מוחמד עוואד מאוכזב ממעמדו

2. רגע לפני סיום חלון ההעברות בינואר, רמי גרשון סיכם בבני יהודה והיה כבר אמור לעבור לשכונת התקוה. אלא שבאותו יום התרחשו אירועי הדרבי ובחיפה חששו מעונש כבד לבוגדן פלאניץ', מה שסלל את הדרך להישארותו של גרשון על תקן בלם רביעי.

גרשון היה יכול לקחת ללב, אבל אם מישהו ציפה שהוא יישבר, התברר שההפך הוא הנכון. בקבוצה יודעים לספר שמאז ינואר גרשון הגביר את הקצב באימונים והרוויח מחדש את האמון של ברק בכר, כשהוא מנצל גם את ההתנהלות של עאיד חבשי כדי לעקוף אותו ברוטציה. אמש החליט בכר לפתוח עם גרשון במערך של שלושה שחקנים והבלם הצטיין מול אחת מקבוצות ההתקפה המסוכנות בליגה. "רמי מקצוען ברמה הכי גבוהה", החמיאו במועדון. "הוא הוכיח שהוא לא נשבר. הוא חיכה להזדמנות וכשהוא מקבל אותה, הוא לוקח בשתי ידיים".

עם זאת, גרשון עשוי לרדת לספסל כבר במשחק מול עירוני קרית שמונה, בעיקר אם חוסה רודריגס יהיה כשיר למשחק. בנוסף, בחיפה החמיאו גם ליובל אשכנזי כשנכנס כמחליף וכבש אחרי בצורת ארוכה. גם מאור לוי הצעיר נכנס למשחק בצורה טובה וזכה למחמאות, כשהוא חוגג גם עם אשכנזי שמתחרה איתו על דקות.

רמי גרשון שחקן מכבי חיפה לפני רמזי ספורי שחקן מ.ס. אשדוד. דני מרון
הרוויח את מקומו מחדש. רמי גרשון/דני מרון

3. מי שעוד זכה למחמאות היה כוכב המשחק עומר אצילי. הקשר שעד כה התמקד בבישולים והסתפק בשני שערים בלבד בגביע המדינה, התפוצץ אמש עם צמד מרשים והוכיח שההתעקשות להחתימו בינואר הייתה מוצדקת. "עומר שחקן שמביא תארים. הוא רוצה את זה בטירוף ועובד קשה כדי לתרום", אמר אחד השחקנים, "אין לאף אחד מאיתנו ספק שהוא ימשיך להכריע משחקים לטובתנו".

מלבד הצמד, בחיפה יכולים להיות מרוצים גם מכך שאצילי ספג צהוב חמישי, ויחמיץ את משחק הגביע מול הפועל עפולה אולם יוכל לשחק במשחק הליגה מול הפועל באר שבע. כשאצילי הוחלף, הוא התבקש לצאת מתחומי המגרש מהמקום הקרוב אליו, אבל חצה את כל המגרש וספג צהוב שלא בדיוק איכזב אותו או את הקבוצה. לעומתו, צ'ארון שרי ונטע לביא לא ספגו צהוב והם ממשיכים להיות בסכנת הרחקה מאחד ממשחקי הליגה בהמשך העונה.

עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. דני מרון
התפוצץ. אצילי/דני מרון

4. מי שלא היה שותף לניצחון אמש הוא ניקיטה רוקאביציה. מלך שערי הקבוצה סובל מכאבים בגיד אכילס ולא היה כשיר לחלוטין, ובכר הכליל אותו בסגל רק למקרה חירום. כשהמאמן ראה שהקבוצה מובילה בשני שערים, הוא איפשר לו להמשיך לנוח.

רוקאביצה מתקשה לחזור לעצמו מאז שחלה בקורונה ועדיין מתלונן על כאבי שרירים, אולם בחיפה ינסו להכשירו למשחק הקרוב. מי שהיה כשיר אך לא שיחק הוא מוחמד עוואד. השחקן שהגיע מפולין בחלון ההעברות בתקוה להתברג בהרכב, כלל לא התחמם אמש, והכל מסיבות מקצועיות.

עוד לפני המשחק התבטא מנכ"ל חיפה בעבר איתמר צ'יזיק בעניינו של החלוץ כשדיבר בתוכנית הספורט "בעיטת פתיחה" ברדיו צפון 104.5FM. "אסור לחיפה לוותר על עוואד. פגשתי אותו. הוא מדוכדך, אבל הוא חלוץ נפלא", אמר צ'יזיק. עוואד אכן מאוכזב ממעמדו ועשוי לנסות בעונה הבאה לצאת שוב לאירופה במכירה או בהשאלה לעונה נוספת. עם זאת, בחיפה ציינו לטובה את ההתנהגות של החלוץ בסיום כשהגיע וחגג בצורה מלאה עם הקבוצה אל מול הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully