וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיב"א למנהלת הליגה: סיימו את הליגה עד 15 ביוני

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 17:33

במנהלת מתכוונים לדחות את סיום העונה ל-19 ביוני, אלא שבפיב"א דורשים לסיים בזמן ולשחרר את בנדר וז'יז'יץ' לנבחרת קרואטיה. מנהלת הליגה: "לצערנו הליגה נאלצה לעמוד בשני סגרים שעצרו את הליגה"

שחקן מכבי תל אביב דראגן בנדר עם אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
יחסרו למכבי תל אביב במשחקים האחרונים של העונה? בנדר עם ז'יז'יץ'/דני מרון

פיב"א העבירה בימים האחרונים מכתב לאיגוד הכדורסל, לפיו היא מבקשת כי ייעשה מאמץ על מנת שליגת העל תסתיים עד 15 ביוני, המועד שנקבע על ידי הארגון כמועד האחרון לסיום הליגות המקומיות. בנוסף ביקשה פיב"א כי שחקני נבחרת קרואטיה ומכבי תל אביב דראגן בנדר ואנטה ז'יז'יץ' ישוחררו בתאריך זה לקראת הטורניר הקדם אולימפי בו תשתתף הנבחרת של השניים.

ההודעה של פיב"א מגיעה על רקע ההחלטה העקרונית של מנהלת הליגה לדחות את סיום הליגה לכיוון 19 ביוני, לאור העלייה של עירוני נס ציונה והפועל חולון לשלבי הסיום ביורופקאפ ובליגת האלופות של פיב"א בהתאמה. בנוסף לכך, יש גם את הפיינל פור של הליגה הבלקנית והעלייה של הפועל חולון וגלבוע/גליל למעמד זה.

שחקני הפועל חולון מקסים דה זאו פרדריק בורדיון. ליגת האלופות, אתר רשמי
ההצלחה שלהם בליגת האלופות מעמיסה את הלו"ז. שחקני הפועל חולון/אתר רשמי, ליגת האלופות

העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל תסתיים בסוף החודש הנוכחי ואז תחולק הליגה לבית עליון ובית תחתון. בתום שישה משחקים בבית התחתון (חמישה בעליון) ייערך רבע גמר הפלייאוף בשיטת הטוב מחמישה משחקים, ואילו חצי גמר וגמר הפלייאוף ייערכו בשיטת הטוב משלושה משחקים. ההערכה היא שאם סדרות רבע הגמר לא יגיעו למשחק חמישי וסדרות חצי הגמר והגמר למשחק שלישי, הליגה תסתיים קרוב יותר ל-15 ביוני, או אפילו בתאריך המצוין.

יש לציין כי שבנדר וז'יז'יץ' הם השחקנים היחידים בליגת העל שמועד סיום העונה נוגע אליהם, וכי מכבי תל אביב לא הבטיחה את השתתפותה במועד הגמר. הכללותו של בנדר בהודעה היא מפתיעה כיוון שבשנים האחרונות הפורוורד לא היה חלק מהנבחרת הקרואטית, לעומת ז'יז'יץ'. במקביל, בליגות אחרות ביבשת המצב אינו שונה לאור הסגרים שנוצרו בעקבות הקורונה. בליגה הצרפתית קוצרה הליגה, ואילו באיטליה יחל הפלייאוף בתחילת מאי ויתקיים בשיטת הטוב משבעה משחקים מרבע גמר הפלייאוף ועד הגמר.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הכדורסל. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
במנהלת מתקשים לסיים את הליגה עד 15 ביוני. פרנקל/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

תגובת מנהלת הליגה: "לצערנו הליגה הישראלית נאלצה לעמוד בשני סגרים שעצרו את המשחקים למספר שבועות, מה שגרם לכך שלמרות כל נסיונותינו אין לנו אפשרות לסיים את העונה ב-15 ביוני. בנוסף למספר הדחיות בשל קורונה, ההצלחות של חולון ונס ציונה באירופה וקיום הפיינל הפור הבלקני לא מקלים על הלו"ז הצפוף גם כך. המנהלת יידעה את האיגוד בנושא כבר לפני מספר שבועות. אם סדרות רבע הגמר יסתיימו כולן בארבעה משחקים או סדרות חצי הגמר יסתיימו שתיהן בשני משחקים, ניתן יהיה לסיים את העונה בתאריך אותו ביקשה פיב"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully