וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון החליפה חדר הלבשה לדני אבדיה כדי שילמד מווסטברוק: "חשוב מאוד"

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 15:34

אחרי שהרוקי הישראלי קיבל מחמאות מהכתב הבכיר של ESPN ("ויתר על הביישנות, משחק עם אומץ ופלפל"), בוושינגטון העבירו אותו מקום כדי ללמוד מהמנהיגות והמקצוענות של הכוכבים הוותיקים. ווסטברוק: "זה לא מוזר בכלל"

דני אבדיה מול פיניקס סאנס, וושינגטון וויזארדס. Matt York, AP
"לא נרתע מיריבים חסונים שאולי לא מעריכים את התחרותיות שלו". אבדיה/AP, Matt York

דני אבדיה אומנם לא הצליח להרשים הבוקר (ראשון) ולעזור לקבוצתו, שהובסה ב-28 הפרש (ההפסד השני הכי גדול של העונה) ונוצחה 134:106 בפיניקס, אבל הרוקי הישראלי זכה למחמאות בסוף השבוע, אחרי רצף שני הניצחונות של וושינגטון ואחרי שהיה מעורב במהלך הגנתי מכריע בניצחון על גולדן סטייט וקלע 16 נקודות בניצחון על אורלנדו.

זק לואו, אחד הכותבים הבכירים ב-ESPN, התייחס בטור השבועי שלו ל-10 תופעות בליגה, ואחד הדברים אליהם התייחס היה אבדיה. "בחודשיים הראשונים של העונה, אפשר היה לראות את וושינגטון משחקת שבוע שלם ועדיין לא להבחין באבדיה", כתב לואו, "אבל דמיינו מה זה להיות בן 19, במדינה חדשה, לשחק (ולפתוח!) מול השחקנים הטובים בעולם, כשאתה ליד מחזיקי כדור סופרסטארים כמו בראדלי ביל וראסל ווסטברוק. יכול להיות שזה ירתיע אותך.

"מאז שהוא חזר לחמישייה לפני כשבועיים, אבדיה החל לוותר קצת על הביישנות ולהראות קצת אומץ, אפילו קצת פלפל. אבדיה לקח 10 זריקות ומעלה בכל חמשת המשחקים האחרונים של הוויזארדס, אחרי שלפני כן עשה זאת רק שלוש פעמים בעונה.

"הוא זורק מהשלוש כשזה נכון, הוא תוקף הגנות לא מוכנות, הוא חודר ומוצא את רובין לופז, הוא מוסר מצוין במעבר. אין לאבדיה הרבה אסיסטים, אבל הוא ניהל כמה מהפוזשנים הטובים של וושינגטון עם נגיעות חכמות - מסירה אקסטרה, חסימות מאולתרות, חיתוכים מתוזמנים. בנוסף, הוא ריבאונדר לוחמני. הוא לא חושש מפיזיות, לא נרתע מיריבים חסונים שאולי לא מעריכים את התחרותיות שלו. יש עוד דרך ארוכה עד שאבדיה יהפוך לשחקן חמישייה מהותי בקבוצה טובה, אבל הצעד הראשון הוא להאמין שהוא כזה, ולשחק ככה".

ראסל ווסטברוק, וושינגטון וויזארדס. Matt York, AP
מתוסכל על הספסל. ווסטברוק/AP, Matt York

כאמור, הלילה זה לא הספיק לוושינגטון, שהובסה אחרי רבע שלישי חלש מאוד שנגמר בתוצאה 44:24 לפיניקס וירדה למאזן 33:19. סקוט ברוקס אמר על המפלה בפתיחת המחצית השנייה: "הם התחילו להוריד עלינו מבול שלשות, תקפו אותנו, רצו חזק במתפרצות, ואנחנו לא הצלחנו לקלוע. הם שלטו במשחק, שמו אותנו במצב לא נוח בתחילת הרבע השלישי, ולא הצלחנו להיצמד עליהם כשהם רצו מולנו, ולא היו לנו רגליים לחזור להגנה".

בגלל תקנות הקורונה, קבוצות ב-NBA מחולקות לשני חדרי הלבשה, כדי לא ליצור צפיפות. לפני המשחק ברוקס אמר שהקבוצה עשתה שינויים בחלוקה בין שני חדרי ההלבשה, בין השאר כי רצה שדני אבדיה יהיה לצד ראסל ווסטברוק על מנת לראות את ההכנה המקצוענית הייחודית שלו לכל משחק ומשחק. "עם הקורונה אנחנו צריכים חדר הלבשה של קבוצת פוטבול כדי שיהיה מספיק מקום", אמר, "זה לא נוח, אבל זו המציאות. הזזנו כמה שחקנים, וזה חשוב עבור דני לראות מנהיגות, איך הם מתכוננים. זאת ליגה קשה, זה ביזנס לא קל, אתה צריך 82 משחקים בשנה לעלות חזק מנטלית ופיזית, ומוכן רגשית לתת הכל לחברים, והאמינו לי, לפעמים יש לך ימים שאתה אאוט, לכולם יש, כך שזה חשוב מאוד עבור דני לראות את הדברים האלה. יש שחקנים ותיקים שהם לא כל כך טובים עבור הצעירים, כי הם רואים התנהגות רעה, ומנהגים רעים לא מקצוענים - אבל עם בראד וראסל לא רואים את זה".

המספרים מוכיחים שאבדיה מתקשה לצד ווסטברוק: "זה משאיר סימני שאלה"

ראסל ווסטברוק התייחס לחילופים בחדר ההלבשה: "זה לא מוזר לי בכלל, זה חלק מההתפתחות של להפוך למקצוען, זה חלק מהמנהיגות שלי, להראות מה צריך לעשות כדי להיות עקבי ככל שאפשר... יש לי משפחה, ילדים, אישה, ואני מקריב הרבה למען הקריירה שלי. חברים ומשפחה יודעים טוב מאוד, ביום של משחק אף אחד לא מתקשר אליי, אלא אם זה מקרה חירום. זה בידור, אבל זאת העבודה שלי, ואני לוקח אותה ברצינות".

עוד בוואלה!

וושינגטון הובסה בפיניקס, 9 נקודות לדני אבדיה

לכתבה המלאה

ברוקס החמיא לפיניקס, שעלתה למאזן 15:37 ומדורגת שנייה במערב: "יש להם כישרון, הגבוהים שלהם לא מקבלים מספיק הערכה, וכריס פול נותו להם אמונה, הוא שולט במשחק. הם יהיו חזקים בפלייאוף, וייאבקו חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully