וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים מוכיחים שאבדיה מתקשה לצד ווסטברוק: "זה משאיר סימני שאלה"

עודכן לאחרונה: 9.4.2021 / 17:48

ב"אתלטיק" פרסמו כתבה נרחבת על ההתפתחות של הרוקי הישראלי בוושינגטון, והעלו תהיות על אף המספרים המשופרים מהתקופה האחרונה: "הוא מראה ניצוצות כפליימייקר, אבל פאסיבי במיוחד ליד ווסטברוק חובב הכדרורים"

דני אבדיה אחרי ההפסד של וושינגטון לטורונטו/מתוך חשבון הטוויטר של הוויזארדס

אחרי שכבר הספיק לפגוש כמה מהשחקנים הטובים בעולם, יזכה דני אבדיה לחוויה מיוחדת נוספת הלילה (בין שישי לשבת, 5:00, ספורט 5), כשיתמודד לראשונה מול סטף קרי וגולדן סטייט. אבדיה מגיע למשחק בכושר טוב, עם ממוצעים של 12 נקודות ו-8.3 ריבאונדים בארבעת המשחקים האחרונים, כולל 16 נקודות במשחק האחרון מול אורלנדו, שהיה אחד הטובים שלו ב-NBA.

אבל בוושינגטון מבינים שעדיין יש סימני שאלה בנוגע להתפתחות של אבדיה בטווח הארוך, במיוחד לאור העובדה שהקבוצה עדיין מפנטזת על פלייאוף, ועדיין ממשיכה לעשות שימוש מאסיבי בכוכבים מוכשרים, מוכחים ודומיננטיים כמו ראסל ווסטברוק ובראדלי ביל. היום פורסמה ב"אתלטיק" כתבה נרחבת על ההשתלבות של אבדיה בוויזארדס, בו הביע כתב הקבוצה פרד כץ דאגות וחששות.

"למרות היכולת המשופרת שאבדיה מציג לאחרונה, סימני השאלה נותרה בעינם - עד כמה הוא פליימייקר, החוזקה העיקרית שגרמה לוושינגטון לבחור בו בבחירה התשיעית בדראפט? מבחוץ, עדיין קשה לענות על זה", כתב. "אם אבדיה היה נבחר על ידי וושינגטון בדראפט הקודם והיה משחק בה בעונה שעברה, בה פיתוח השחקנים היה בעדיפות עליונה, כנראה שהקבוצה הייתה משתמשת בו בצורה אחרת לחלוטין. בקבוצה בנו עליו בתור פליימייקר ובתור שחקן יוזם, אבל הוא מקבל מעט מאוד הזדמנויות להראות את היכולות הללו העונה, וזה נמשך ככל שהעונה מתקדמת".

שחקני וושינגטון וויזארדס ראסל ווסטברוק, דני אבדיה. Tim Nwachukwu, GettyImages
שילוב לא מוצלח. ווסטברוק עם אבדיה/GettyImages, Tim Nwachukwu

כץ מציין ש"ראסל ווטסברוק ובראדלי ביל שולטים ברוב ההתקפה, ועדיין לא ברור מה הזהות האמיתית של אבדיה, אם הוא לא מקבל החלטות עם הכדור כמעט אף פעם. מפעם לפעם, אבדיה משמש כפליימייקר ומראה ניצוצות. הוא אוהב למסור בהתקפות מתפרצות ויודע להעמיד שחקנים גבוהים לליי-אפים, אבל זו רק לא מייצגת לעתיד, שלא ממחישה את ההווה. יש כאן ביצה ותרנגולת. וושינגטון מציבה את אבדיה בפינות וממעטת להשתמש בו בהתקפה, אבל גם מהוסס לעיתים. הוא בקושי מגיע לעונשין, וגם כשהוא מקבל חופש פעולה, הוא לא תוקף את הסל".

אלמנט נוסף שפוגע באבדיה, לפי כץ, הוא מחסור באימונים. משבר הקורונה גרם ל-NBA לבטל את ליגת הקיץ, ולוח הזמנים הצפוף לא מאפשר אימונים מלאים בשגרה. למעשה, לפי כץ, וושינגטון לא קיימה ולו אימון בוקר מלא אחד העונה. "צוות האימון של וושינגטון עובד עם אבדיה על חיתוך לסל וקליעה והוא מגיע גם לאימונים אישיים, אבל בקושי מתנסה עם שאר השחקנים במצבים של 5 על 5".

כץ מפרט על המספרים שממחישים את הסיטואציה הבעייתית של אבדיה: הוא מכדרר 0.95 פעמים בלבד פר נגיעה בכדור, שווה ערך לשחקנים משלימים קלאסיים כמו מיקל ברידג'ס בפיניקס וטוני סנל מאטלנטה, שמתפקדים על תקן קלעי שלשות ותו לא בהתקפה.

כמו כן, ישנו החלק של ווסטברוק וביל: וושינגטון היא הקבוצה היחידה עם שני שחקנים שאחוז השימוש בהם (Usage Rate, סטטיסטיקה שמודדת שימוש של שחקן מסוים בהתקפה) הוא גבוה מ-20. כשאבדיה משחק עם ווסטברוק, אחוז הנגיעות שלו בכדור יורד ב-20 אחוז ביחס להרכבים עם רכז אחר. בסך הכל, אבדיה נוגע בכדור 59.4 פעמים פר 100 פוזשנים כשווסטברוק על המגרש, ו74.1 פר 100 פוזשנים בלעדי ווסטברוק.

"אבדיה פאסיבי במיוחד כשהוא משחק לצד ווסטברוק חובב הכדרורים", מציין כץ, שמציין לסיכום: "מבחינת וושינגטון, להכיר את הזהות האמיתית של אבדיה הוא דבר חשוב מאוד לעתיד. 22 המשחקים שנותרו לקבוצה העונה לא אמורים ללמד רק אותו דברים, אלא גם את וושינגטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully