וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מסכמת עונה קשה: "נהיה חייבים להגיע לפלייאוף בעונה הבאה"

10.4.2021 / 8:14

אחרי התבוסה ברוסיה, מסכמים הצהובים את עונת היורוליג, מצביעים על הנקודה בה איבדו סיכוי לעלות ויודעים: "אי אפשר היה לדעת מה היה קורה אם לא הייתה לנו עצירה באמצע העונה". וגם: המטרות שעוד נותרו, הפגישה עם טאריק בלאק ואקס גלבוע/גליל שמועמד להצטרף

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב מול שחקני זניט סנט פטרסבורג טאריק בלאק, קווין פאנגוס. מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב, אתר רשמי
אפשר להתכונן לעונה הבאה. ווילבקין/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב

1. מכבי תל אביב נעלה אמש (שישי) את עונת היורוליג שלה עם הפסד חוץ מאכזב 86:69 לזניט סנט פטרסבורג הרוסית. הקבוצה של יאניס ספרופולוס החזיקה מעמד קצת יותר ממחצית ברוסיה, כשריצת 2:14 של היריבה במהלך הרבע השלישי סיימה את הסיפור ושלחה את הצהובים מאוכזבים הביתה.

הצהובים היו מתוסכלים מכמות האיבודים הגבוהה (18) והיכולת הנוראית מתחת לסלים עם שיא מועדון שלילי של 18 ריבאונדים בלבד ב-40 דקות. במועדון ציפו להופעה מכובדת יותר לסיום העונה, אך קיבלו קבוצה בהופעה אנמית מאוד, שלושה ימים אחרי הניצחון המשכנע על חימקי מוסקבה ביד אליהו.

"לא יכולנו לחבר את המשחק הזה כמו שרצינו", אמר טיילר דורסי בסיום. "הם קבוצה טובה ולא יכולנו להשיג עצירות בהגנה לאורך כל המשחק. אנחנו חייבים להמשיך הלאה, נצטרך להיות מוכנים לליגה בישראל ולמשחק הגביע שעוד מחכה לנו. זאת לא הייתה השנה שלנו העונה ביורוליג, זאת הייתה שנה קשה".

בקבוצה קיבלו בחזרה את אותלו האנטר, שלושה שבועות מאז הפציעה שלו ברגל בניצחון על מכבי ראשון לציון, אך שחקן הפנים תרם 3 נקודות בלבד והיה נראה לא בעניינים. במועדון מודים שהסנטר הוותיק, שלא אמור להמשיך לעונה הבאה, עדיין חלוד ויצטרך להיכנס בחזרה לכושר. הוא לא היה לבד ביכולתו המאכזבת: גם שני שחקני הפנים האחרים - אנטה ז'יז'יץ' שסיים עם 4 נקודות וריבאונד אחד ב-20 וחצי דקות ודראגן בנדר שקלע 2 נקודות והוסיף 4 ריבאונדים - היו חלשים.

מנגד מי שבלט היה טאריק בלאק עם 11 נקודות במשחקו הטוב ביותר במדי זניט מאז שהצטרף לפני חודשיים. עוד לפני המשחק שוחחו במכבי תל אביב עם בלאק ולאחר ההתמודדות הוא נפרד מחבריו בשנתיים הקודמות, לאחר שאשתקד פספס חלקים גדולים מאוד של העונה בשל פציעה.

קווין פאנגוס, זניט סנט פטרסבורג מול שחקני מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ', ג'ון דיברתולומאו. מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב, אתר רשמי
זה לא היה היום של שחקני הפנים. ז'יז'יץ' מנסה לעצור את פאנגוס/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב

2. ההפסד סיים עונה מאכזבת מאוד של הצהובים שניצחו רק 14 משחקים מ-34. במכבי תל אביב נזכרו לפני המשחק בנקודה שבה לדעתם העונה ברחה להם ברמה שממנה כבר לא יכלו לחזור - הפגרה שנוצרה להם בגלל סגירת נתב"ג, ושני המשחקים נגד אנאדולו וחימקי מוסקבה שנדחו. מאותה הנקודה ניצחה האלופה הישראלית רק 4 משחקים והפסידה 8, כשלפניה המאזן שלה עמד על 10 ניצחונות ו-12 הפסדים.

"לעולם לא נוכל לדעת איך הייתה מתפתחת העונה אם לא הייתה העצירה ההיא, אבל העובדה היא שלפני המשחק נגד פנרבחצ'ה היינו במומנטום די טוב, ניצחנו את ריאל מדריד ובאסקוניה, הרגשנו שאפשר לעשות את זה, ואז יצאנו לפגרה ארוכה וחזרנו שוב אחורה", סיפרו אמש בקבוצה.

במועדון הודו כי הסגל שיגיע לפתיחת העונה הבאה ביורוליג צפוי להיות שונה לחלוטין. במכבי תל אביב מעריכים כי בין 5 ל-6 שחקנים זרים ועוד שני ישראלים חדשים צפויים לנחות ביד אליהו במהלך הפגרה הבאה, אך למרות זאת מבהירים - לסיום העונה הקרובה תהיה השפעה גם על שחקנים שנראה כעת שמעמדם טוב. "אנחנו עדיין חודשיים מסיום העונה", הבהירו בקבוצה.

הצהובים לא ציפו לסיים את העונה בשלב כל כך מוקדם ביורוליג, והמטרה המוצהרת לקראת העונה הבאה תהיה חזרה לפלייאוף בכל מחיר. "זה נכון שכל עוד הקורונה עוד מרחפת כצל כבד על כל דבר שקורה בחיים קשה לומר דברים נחרצים, אבל בעונה הבאה הפלייאוף תהיה מטרה שנהיה חייבים לעמוד בה", אמר אחד מהאנשים הוותיקים במועדון אתמול.

אלייז'ה בריאנט, מכבי תל אביב, מול מתאוש פוניטקה, זניט סנט פטרסבורג. מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הסגל צפוי לעבור מהפכה. בריאנט/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של מכבי תל אביב

3. מכבי תל אביב נחתה כבר לפנות בוקר בישראל ותחל בהכנות לקראת משחק הליגה נגד הפועל ירושלים ביום שני. לצהובים מחכה לוח משחקים די רגוע בתקופה הקרובה עם ארבעה משחקי ליגה בכשלושה שבועות, כולם מחוץ ליד אליהו, כשהמטרה הראשונית תהיה הבטחת המקום הראשון ולאחר מכן זכייה בגביע המדינה בגמר נגד מכבי ראשון לציון ב-13 במאי.

"עברו כמה שבועות מאז ששיחקנו בליגה, אנחנו נכנסים לשלב האחרון והמכריע של העונה מבחינתנו", אמר אחד מאנשי הצוות המקצועי של הצהובים ערב הנסיעה לסנט פטרסבורג, "הדבר המרכזי מבחינתנו כעת יהיה ליצור מומנטום חיובי ולא להיכנס בטעות לאיזושהי נפילה מנטאלית שיכולה להשפיע על כל סיום העונה שלנו. יש לנו סגל מספיק טוב כדי לסיים את העונה הזאת גם עם אליפות וגם עם הגביע ואין סיבה שלא נעשה את זה".

יובל זוסמן מתקרב לחזרה לעניינים, ובמכבי תל אביב מעריכים שעד הבית העליון בליגת העל הוא יוכל לחזור לפעילות. לגבי עומרי כספי התקווה של הצהובים הוא שסביבות גמר גביע המדינה הוא יוכל לשוב לפרקט.

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן מול שחקן הפועל חולון ווילי וורקמן. דני מרון
בדרך חזרה לפרקט. זוסמן/דני מרון

4. סוכני השחקנים באירופה ובארצות הברית ממשיכים לעבוד ולהיות בקשר עם הצהובים לקראת העונה הבאה כשכמות השמות שעולה בהקשר של הקבוצה מטפסת בכל יום. אחד השחקנים שהיה בתוכניות של מכבי תל אביב במהלך הקיץ שעבר אך הצהובים לא הצליחו להחתימו וכעת עולה שוב כאפשרות הוא גרג וויטינגטון, ששיחק בעונת 2018/19 במדי הפועל גלבוע/גליל.

וויטינגטון הצטיין בעונה שעברה במדי גלאטסראיי והיה לשחקן מבוקש בקרב לא מעט קבוצות יורוליג אך הוא התעקש לנסות ולמצות את האפשרות שלו ב-NBA עד שלבסוף חתם במדי דנבר נאגטס על חוזה דו צדדי. לאחרונה שוחרר מדנבר בשל פציעה, ושמו החל שוב לעלות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully