וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מנגיף הקורונה: צפון קוריאה הודיעה שלא תשתתף באולימפיאדת טוקיו

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 12:09

במדינה הודיעו שלא יקחו חלק במשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב: "רוצים להגן על הספורטאים ולמנוע את התפשטות נגיף הקורונה במדינה"

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בישיבת  הוועדה המרכזית של מפלגת הפועלים של קוריאה. ינואר 2020. רויטרס
במדינה חוששים מהנגיף. קים ג'ונג און/רויטרס

צפון קוריאה הודיעה שלא תיקח חלק באולימפיאדת טוקיו שתיערך בקיץ הקרוב בשל החשש מנגיף הקורונה. מאז פרוץ המגפה בתחילת מרץ 2020, בצפון קוריאה החליטו לנתק מגע עם העולם החיצון כדי למנוע את התפשטות הנגיף במדינה.

"בצפון קוריאה הודיעו לספורטאים שהם לא יקחו חלק באולימפיאדה הקרובה, זאת במטרה להגן עליהם", נכתב ב-CNN. "ההחלטה התקבלה על ידי הוועד האולימפי של צפון קוריאה, ואם היא אכן לא תשתתף, תהיה זו הפעם הראשונה שהיא מחמיצה את המשחקים האולימפיים מאז עשתה זאת בשתי אולימפיאדות רצופות - ב1984 בלוס אנג'לס וארבע שנים לאחר מכן בסיאול".

יש לציין שבניגוד לרוב המוחלט של מדינות העולם, צפון קוריאה לא דיווחה על התפשטות גדולה של הנגיף במדינה, אך מומחים מטילים ספק בטענה זו.

כזכור, ממשלת יפן החליטה שאולימפיאדת טוקיו תתקיים לעיני צופים מקומיים בלבד ולא תותר כניסת קהל מחוץ ליפן. לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות היפניות, ההחלטה היא סופית, אבל עדיין לא רשמית. רק אחרי שראשי הוועדה המארגנת ייפגשו עם ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי בהמשך החודש, תצא הכרזה. החלטה נוספת שהתקבלה היא שטקס הפתיחה יתקיים מול יציעים ריקים.

  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully