וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חזרזירה": האחראי על טקס הפתיחה בטוקיו התפטר בגלל הערה סקסיסטית

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 18:46

עוד תקרית בהכנות למשחקים האולימפיים: הירושי ססאקי, האחראי האמנותי של טקסי הפתיחה והסיום, הציעה להלביש כוכבת מקומית כחזירה. היא "נדהמה", והוא נאלץ להתפטר

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

עוד תקרית מביכה בהכנות למשחקים האולימפיים: האחראי האמנותי על טקס הפתיחה של טוקיו 2020 נאלץ להתפטר בעקבות הערה סקסיסטית על בדרנית יפנית מקומית. הירושי ססאקי, ששימש כעורך הקריאטיבי של טקסי הפתיחה והסיום, הציע שאחת המשתתפות, נאומי ווטאנבה, תשמש בטקס בתפקיד חזרזירה, עם משחק מילים "משעשע" כביכול - "Olympig".

ווטאנבה היא קומיקאית, שחקנית ומעצבת פופולרית ביפן, עם 9.3 מיליון עוקבים באינסטגרם, כשהתפרסמה בתוכנית בידור מקומית עם חיקוי לביונסה. ההצעה של ססאקי התקבלה בבוז ועוררה וזעם, והוא נאלץ להתפטר. לדבריו, "במסגרת ההצעות שלי וההערות שלי הייתה אחת מאוד לא הולמת, ואני מתנצל עליה מעומק לבי, בפניה ובפני כל מי שחש לא בנוח בגללה".

האמנית היפנית נאומי ווטאנבה. אינסטגרם, אתר רשמי
"נדהמה" וונאבה/אתר רשמי, אינסטגרם
הירושי ססאקי, האחראי האמנותי של המשחקים האולימפיים טוקיו 2020 שנאלץ להתפטר. רויטרס
מיד לקח אחריות. ססאקי/רויטרס

ווטאנבה סיפרה שהייתה "מאוד מופתעת" כששמעה לראשונה על ההצעה להלביש אותה כחזירה. הרעיון היה לשים לה תחפושת ואוזני חזיר, ושותפיו של ססאקי התנערו מהרעיון.

"למעשה, אני שלמה עם החיצוניות שלי, וכמו תמיד, הייתי רוצה להביע את עצמי כנאומי ווטאנבה, בלי שום קשר להילותי שמנה. עם זאת, כאדם הייתי רוצה שנחיה בעולם כיפי שבו נוכל לכבד זה את זה". ווטאנבה, על פי הדיווחים, "נדהמה" מההצעה, וסיפרה שססאקי התקשר אליה והתנצל בפניה באופן אישי.

ההתפטרות שלו אחרי שבחודש שעבר יושירו מורי התפטר מתפקידו כנשיאה הוועדה המארגנת של טוקיו 2020 אחרי שאמר ש"נשים מדברות יותר מדי". מורי הוחלף על ידי האשימוטו, ספורטאי לשעבר שהפך לפוליטיקאי, שהצהיר ששוויון מגדרי יהווה עדיפות עליונה במשחקים.

ססאקי מונה לתפקיד העורך היצירתי של טקסי הפתיחה והסיום אחרי שהמארגנים נדרשו להיערך מחדש ולקיים טקסים צנועים אחרי דחיית המשחקים בשנה.

עוד מווטאנבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully