וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: בריאנט מסכם "עונה קשה", ג'ונס מקווה להישאר, ועל איזה מועמד וויצ'יץ' ופדרמן שוחחו?

5.4.2021 / 6:26

אחרי ההפסד הביתי לוילרבאן, הצהובים מנתחים מה לא עבד העונה, בריאנט טוען ש"כולם צריכים להסתכל במראה" וכריס ג'ונס מרגיש שעדיין לא מיצה את עצמו. וגם: שיחת המסדרון של בכירי המועדון עם הצרפתים בנוגע לשם החם המועמד לקבוצה - שוטינג גארד מנאנטר

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
עוד הוכחה לכך שהקבוצה חייבת מהפכה בקיץ. ווילבקין וז'יז'יץ' מאוכזבים/דני מרון

1. עונת היורוליג החלשה של מכבי תל אביב קיבלה אמש (ראשון) עוד חותמת, כשהצהובים הפסידו בבית 74:67 לוילרבאן. ההפסד, שהיה הראשון לקבוצה צרפתית ביד אליהו מאז נובמבר 1996, הוביל את הצהובים למקום ה-14 בטבלה, כשרק ניצחון על חימקי מוסקבה מחר (18:00, ספורט 5) יסיים עבורם את העונה עם מאזן ביתי חיובי.

בסיום המשחק נראו שחקני מכבי שפופים, בעיקר לאור התחושה החיובית איתה הגיעו למשחק שנערך לעיני 3,000 צופים. "אני מרגיש שכל הפסד היה מאכזב, אבל היה מאכזב במיוחד להפסיד מול הקהל שלנו", אמר כריס ג'ונס בסיום המשחק והתייחס לירידה ביכולת של הצהובים. "כרכז אני לוקח אחריות לגבי זה, אני צריך למצוא שחקנים במקומות הנכונים. אני מרגיש שזה תהליך למידה בשבילי, צריך להשתפר בזה. התחלנו את המשחק עם הרבה אנרגיה וההגנה שלנו הובילה אותנו לנקודות קלות בהתקפה, אבל מהשלב הזה ההגנה שלנו נעשתה פחות טובה וההתקפה לא זרמה".

ג'ונס התייחס בסיום דבריו לעתידו במכבי וסיכם את העונה: "הבעיה שלנו הייתה חוסר עקביות. ניצחנו את הקבוצה במקום הראשון, ואז חזרנו לכוכב האדום ולכאן ונראינו כך וזה מתסכל. אני מקווה להישאר בקבוצה, זאת התוכנית. כשהגעתי לכאן היו לי מטרות, ניסיתי לשחק הכי טוב שאני יכול בכל ערב ולהוכיח שאני שייך".

אלייז'ה בריאנט, שסיים עם 5 נקודות, לא אהב את השאלות על יכולתו ואמר: "אף אחד לא מושלם, אנחנו בני אדם. זאת הייתה עונה קשה, אבל לא כל יום יכול להיות מושלם בחיים. העונה הזו מאכזבת כי אנחנו לא בפלייאוף, אבל לא נבכה מזה, אלא נלמד מזה. לאורך העונה לא שיחקנו בצורה מספיק אפקטיבית כדי לנצח משחקים. לכולם יש אחריות וכולנו צריכים להסתכל על עצמם במראה, להבין שיש משחקים שיכולנו לעשות דברים יותר טובים".

שחקן מכבי תל אביב כריס ג'ונס מול שחקן וילרבאן אנטונין דיו. דני מרון
"להישאר בקבוצה? זאת התכנית". כריס ג'ונס/דני מרון

עיקרי הדברים

  • במכבי תל אביב קיבלו בהבנה את ההפסד לוילרבאן: "עם כל האכזבה, השחקנים נופלים מהרגליים"
  • אלייז'ה בריאנט מסכם עונה קשה: "לכולם יש אחריות, כולם צריכים להסתכל על עצמם במראה"
  • כריס ג'ונס מקווה להמשיך לעונה נוספת: "זו התכנית. כשהגעתי היו לי מטרות שלא עמדתי בהן"
  • ניקולה וויצ'יץ' ודני פדרמן שוחחו עם אנשי וילרבאן לגבי השם החם: אייזיאה קורדינייה מנאנטר

עוד בוואלה!

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה בביתה 74:67 לוילרבאן

לכתבה המלאה

2. הפציעות של הצהובים גרמו לקבוצה להגיע לישורת האחרונה של העונה, שכוללת חמישה משחקים ב-11 ימים, עם 12 שחקנים כולל טי ג'יי קליין וסנדי כהן - הראשון לא זכה להזדמנות עד המשחק ביום חמישי בבלגרד והשני מיעט לשחק לאורך כל העונה. בנוסף השחקן העשירי ברוטציה היה עוז בלייזר, עוד שחקן שלעיתים נשכח על הספסל. לתוך הבלאגן הזה התווספה הפציעה של עומרי כספי והסגל התקצר בשחקן נוסף.

לאור הקשיים הללו שיחקו אמש במכבי שני שחקנים מעל 30 דקות, לא דבר שכיח אצל יאניס ספרופולוס. דראגן בנדר קיבל כמעט 34 וחצי דקות וסקוטי ווילבקין עם 31 וחצי דקות. ארבעה שחקנים נוספים שיחקו בין 23 ל-25 דקות.

בסיום הודה ספרופולוס כי הוא יעניק היום מנוחה לחלק מהשחקנים ויחשוב כיצד לחלק את הרוטציה לקראת חימקי מחר: "בסופו של דבר, עם כל האכזבה מההפסד הזה והרצון לסיים טוב את העונה, לא הייתה משמעות למשחק הזה", אמר אחד מאנשי המועדון בסיום המשחק, "זה היה משחק לפרוטוקול בלבד, ונכון שרצינו מאוד לנצח אותו, אבל העייפות שלנו מכרעת. השחקנים כבר נופלים מהרגליים ויש לנו עוד שני משחקים השבוע".

אייזיאה קורדינייה במדי ברוקלין נטס בליגת הקיץ. Ethan Miller, GettyImages
השם החם של וויצ'יץ'. אייזיאה קורדינייה/GettyImages, Ethan Miller

3. בזמן שמאמן וילרבאן טי ג'יי פארקר שוחח עם התקשורת בסיום, נערכה שיחה אחרת במסדרונות ההיכל בין המנהל המקצועי של הצהובים ניקולה וויצ'יץ' והבעלים דני פדרמן לבין אחד מאנשי הצוות של וילרבאן. על פי עדי שמיעה, רוב הנושאים היו מקצועיים והועלו שאלות לגבי צירוף של שחקן שבמכבי תל אביב מעוניינים להחתים.

השם החם שמגיע מצרפת הוא של אייזיאה קורדינייה, שוטינג גארד מנאנטר שבתחתית הטבלה הצרפתית, ששמו כבר נקשר בחודש שעבר לצהובים. קורדינייה (24, 1.96) רשם העונה ביורוקאפ במדי נאנטר 15.8 נקודות למשחק לצד 5.3 ריבאונדים לערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully