וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: גונזאגה תסגור עונה מושלמת בגמר מול ביילור?

הבולדוגס רוצים להיכנס להיסטוריה בסטייל אחרי הדרמה מול UCLA, הברס המפחידים מחפשים תואר ראשון משלהם (4:20, ערוץ 50)

ג'יילן סאגס שחקן מכללת גונזאגה. Jamie Squire, GettyImages
מה הוא מכין הפעם? ג'יילן סאגס/GettyImages, Jamie Squire

שנה אחרי שטורניר המכללות בוטל לראשונה בהיסטוריה בשל מגיפת הקורונה, יושלם הלילה (בין שני לשלישי) הריקוד הגדול של 2021 עם הגמר שכולם ציפו לו - גונזאגה מול ביילור (4:20, שידור ישיר בערוץ 50). אחרי שורת ההפתעות הקבועה של מרץ המשוגע קיבלנו בסופו של דבר את שתי הקבוצות הטובות במכללות השנה בגמר, בסיומו תחגוג אחת מהן אליפות ראשונה בתולדותיה.

מי שמושכת את מירב תשומת הלב היא גונזאגה, הראשונה באיזור המערב, שמגיעה עם מאזן מושלם של 0:31, בניסיון להפוך לאלופה המושלמת הראשונה מאז אינדיאנה המיתולוגית של בובי נייט ב-1976. הקבוצה האחרונה שהגיעה לגמר עם מאזן נקי מהפסדים היתה אינדיאנה סטייט של לארי בירד ב-1979, שנכנעה בסופו של דבר למישיגן סטייט של מג'יק ג'ונסון בגמר שהחל את היריבות הגדולה ביניהם.

מולה תתייצב ביילור המרשימה, המדורגת ראשונה באיזור הדרום שמחזיקה במאזן 2:27 ושייטה לאורך כל דרכה בטורניר המכללות (שנערך השנה כולו באינדיאנפוליס בגלל הגבלות הקורונה), כולל 59:78 מוחץ על יוסטון החזקה בחצי הגמר. מיד לאחר מכן הבולדוגס נאלצו להזיע בדרמה גדולה מול UCLA לפני ששלשת ניצחון נדירה של ג'יילן סאגס עם הבאזר נתנה להם 90:93 ומקום בגמר.

סאגס הוא גם פרוספקט ה-NBA הבולט שנראה בגמר, ובתחזיות האחרונות הוא מסומן כמועמד להיבחר באחד משלושת המקומות הראשונים בדראפט הקרוב. הפרשמן המוכשר מוביל את גונזאגה באסיסטים עם 4.5 למשחק ורושם 14 נקודות בממוצע. הסיניור קורי קיספרט, שקולע 18.9 נקודות למשחק, מועמד גם הוא לטופ 10 בדראפט, בעוד שהכוכב המשופם דרו טים, שרושם 19 נקודות למשחק, מועמד רק לסיבוב השני.

את הברס מובילה שלישיית גארדים מנוסים - הג'וניור ג'רד באטלר (16.5 נקודות למשחק), הסיניור מייסאו טיג (15.9 נקודות) והג'וניור דביון מיטשל (14 נקודות), שמועמד להיבחר באמצע הסיבוב הראשון בדראפט. שם מסקרן נוסף אצל הירוקים של סקוט דרו בן ה-50, שמאמן את ביילור מאז גיל 32, הוא הפורוורד הקמרוני ג'ונתן טצ'אמווה ט'צאטצ'ואה.

עוד בוואלה!

פיו פיו: גונזאגה קרובה להשלים עונה היסטורית במכללות

לכתבה המלאה

עבור ביילור זה ביקור שלישי בפיינל פור, וראשון בגמר מאז 1948, אז הפסידה לקנטאקי. אחרי שנים קשות של שערוריות והשעיות היא הפכה לחברה קבועה בצמרת עולם המכללות בשנים האחרונות, והעונה מיצבה את עצמה סוף סוף כפייבוריטית ללכת עד הסוף. גם גונזאגה מחפשת זכייה היסטורית בתואר, בפיינל פור השני בלבד שלה, אחרי שב-2017 הגיעה עד לגמר ונכנעה לצפון קרוליינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully