וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של תקופה: מאמן המכללות האגדי רוי וויליאמס הודיע על פרישה

לאחר 48 שנה (33 מתוכן בצפון קרוליינה) ושלוש אליפויות, תולה המאמן בן ה-70 את המשרוקית. קייד קאנינגהאם נרשם לדראפט

מאמן המכללות רוי וויליאמס. Tom Pennington, GettyImages
אגדה. רוי וויליאמס/GettyImages, Tom Pennington

אחרי לא פחות מ-33 שנים במכללת צפון קרוליינה, הודיע הערב (חמישי) רוי וויליאמס על פרישה מהענף. המאמן האגדי בן ה-70 חתם קריירת אימון מופלאה בת 48 שנה, בשיאה הוליך את הטאר הילס לשלוש אליפויות - ב-2005, 2009 ו-2017. כמו כן שימש כמאמן קנזס למשך 15 עונות ולקח את הג'ייהוקס ארבע פעמים לפיינל פור.

וויליאמס מדורג במקום הרביעי בכל הזמנים בניצחונות עבור מאמנים בליגת המכללות הבכירה, עם 903 כאלה (לעומת 264 הפסדים, 77 אחוזי הצלחה). בעבר הפך למאמן היחיד בהיסטוריה שהגיע ל-400 ניצחונות בשתי מכללות שונות, וב-2007 אף הוכנס להיכל התהילה של הכדורסל.

"אנחנו מצדיעים לרוי על קריירה מופלאה", אמר קומישנר ה-ACC ג'ים פיליפס. "הרזומה שלו מדבר בשם עצמו. חשוב מכך, הוא השפיע על חייהם של אינספור אנשים, וטביעות האצבע שלו לנצח יישארו בכדורסל המכללות".

גם מייקל ג'ורדן, שזכה להתאמן תחת וויליאמס ב-1982 (אז שימש זה כעוזרו של דין סמית'), פרגן: "רוי וויליאמס תמיד יהיה אגדה בקרוליינה. ההצלחה העצומה שלו על הפרקט שווה רק להשפעה שהיתה לו על השחקנים שאימן, כולל אותי".

* קייד קאנינגהאם, שנחשב למועמד המוביל להיבחר במקום הראשון בדראפט ה-NBA הקרוב, הודיע רשמית שסיים את קריירת המכללות שלו ונרשם לדראפט. כוכב אוקלהומה סטייט סיים את שנתו היחידה בקולג'ים עם ממוצעים של 20.1 נקודות, 6.2 ריבאונדים ו-3.5 אסיסטים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully