וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ז'וזואה ומיגל רגועים: שחקני הפועל באר שבע שנאבקים על מקום גם בעונה הבאה

1.4.2021 / 12:50

מלויטה, דרך סלליך ועד אקולטסה: לא מעט משחקני הקבוצה נמצאים בסימן שאלה לקראת העונה הבאה, ו-10 המשחקים שנותרו בפלייאוף יכריעו את עתידם. וגם: אחרי שנים ארוכות, בבירת הנגב סוף סוף אופטימיים בכל הקשור לדור העתיד

תקציר: הפועל באר שבע - בני יהודה 0:2/ספורט1

הפועל באר שבע הצליחה להיכנס לפלייאוף העליון עם הלשון בחוץ. ערב המחזור האחרון של הליגה הסדירה היה במועדון מתח רב כיוון שהדברים לא היו תלויים בקבוצה של אלונה ברקת. אבל רוני לוי ובעיקר תומר יוספי עם צמד שערים מול בני יהודה, דאגו להרגיע את המועדון שכעת מחפש כרטיס לאירופה, למרות ש-26 המחזורים עד כה לא לימדו שהפועל באר שבע בכיוון הנכון העונה כדי לעמוד במשימה שהציבה בעלת הבית.

שחקן בני יהודה ניב זריהן מול שחקן הפועל באר שבע אלטון אקולטסה. דני מרון
יישאר? יעזוב? עדיין לא ברור. אקולטסה/דני מרון

הפלייאוף העליון שייפתח בשבת במשחק מול מכבי תל אביב בבלומפילד, יהווה מבחן גדול להרבה שחקנים. דרך האלמנט הזה מקווים בהפועל באר שבע לראות שיפור באיכות המשחק ובכמות צבירת הנקודות. ברקת כבר הבהירה שבעונה הבאה היא רוצה לחזור למאבק האליפות וכדי שזה יקרה היא תצטרך לבנות סגל יותר טוב מזה שהיה לקבוצה העונה. אלא שיש עדיין לא מעט שחקנים שמשחקים היום במועדון שנמצאים בסימן שאלה באשר להישארות לעונה נוספת ועשרת המשחקים בפלייאוף שבסיומם יעד הכרטיס לקונפרנס ליג, המפעל החדש של אופ"א, יהוו את הטסט הגדול עבורם.

לכמה שחקנים אין חוזה לעונה נוספת ובניגוד למיגל ויטור ולז'וזואה, שכבר חתמו על חוזים חדשים, בהפועל באר שבע לא מיהרו לחתום איתם ולוקחים את הזמן כדי להחליט. מדובר בשוער אוהד לויטה, בסינטאיהו סלליך ובאנתוני וארן. לויטה מבין השלושה סיפק את הסחורה העונה. סלליך כמעט שלא שיחק בגלל פציעות ווארן לא זכה לקרדיט שהוא ציפה לקבל. עבור השלושה הפלייאוף הזה יהיה קריטי. סביב הפועל באר שבע יש כבר שמועות שאופיר מרציאנו יהיה השוער בעונה הבאה, אבל ספק אם הדברים כבר סגורים ולכן לויטה ירצה להותיר טעם טוב בפה. גם אם הוא לא ישאר במועדון הוא לבטח ירצה לסלול דרך הפלייאוף חוזה במקום אחר.

ג'ונתן אגודלו שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
מחזיק בחוזה לעונה הבאה, אבל לא בטוח שיישאר. אגודלו/דני מרון

בכל הקשור לזרים סימני השאלה אפילו יותר גדולים. לג'ונתן אגודלו חוזה לעונה נוספת, אבל עד עכשיו הוא לא נתן סיבה מספיק טובה כדי שהקבוצה תאבד מקום של זר בעונה הבאה עבורו. החלוץ יהיה חייב לשדרג את עצמו, אחרת הפועל באר שבע תסיים את הקשר איתו. מרסלו מלי השתפר מאוד תוך כדי העונה, אבל כדי שהפועל באר שבע תחליט לרכוש את כרטיסו ולהשאיר אותו הוא צריך לעשות פלייאוף טוב מאוד. עניין מעניין יהיה באשר לאלטון אקולטסה. הפועל באר שבע רכשה את כרטיסו והוא שחקן שלה, אבל כלל לא בטוח שהיא תשאיר אותו אצלה בעונה הבאה, אם הוא לא יעלה הילוך משמעותי בפלייאוף. למעט ההבלחות באירופה, אקולטסה רשם בעיקר עונה של פציעות וכאשר שיחק הותיר גבות מורמות נוכח העובדה שבאירופה גילה עליונות מול קבוצות איכותיות במיוחד ואילו בליגה כאן, הפסיד בלא מעט קרבות מול מגנים בינוניים. אם אקולטסה לא ישתפר בפלייאוף העליון, יתכן שהוא יושאל לעונה לקבוצה אחרת והפועל באר שבע תחפש שחקן כנף אחר במקומו.

שחקן זר שמחזיק בחוזה לעונה הבאה, אבל רק החל את דרכו במועדון הוא פארלי רוסה. הברזילאי מציג יכולת טובה באימונים, אבל עדיין לא הוכיח את עצמו במשחקים. לא מן הנמנע שהוא יישאר בעונה הבאה על פי חוזהו, אך כאמור גם עבורו הפלייאוף הקרוב יכריע.

מאור מליקסון מאמנה הזמני של הפועל באר שבע. קובי אליהו
יהיה אחראי על דור העתיד במועדון. מליקסון/קובי אליהו

בשבוע הנבחרת הזה שעבר עלינו, בהפועל באר שבע דווקא התרכזו במשחקים של הקבוצות הצעירות של האגודה ובכל הקשור לדור העתיד, יש סוף סוף אופטימיות זהירה בבירת הנגב שמשהו טוב קורה למועדון שהתקשה לייצר במשך שנים חומר מקומי משובח. אולי אלה תומר יוספי, אור דדיה, אילי מדמון, עמית ביטון ורז רחמים שמדביקים את השחקנים הצעירים ואולי אלה פירות הקשר עם אתלטיקו מדריד שנותק כבר. בכל מקרה קבוצת נערים א' של המועדון עלתה השבוע למקום הראשון בטבלה ובהפועל באר שבע מדברים על שנתון מאוד מוכשר שיישא פרי גם בעתיד. גם קבוצת הנוער זכתה השבוע בניצחון יוקרתי על מכבי תל אביב 1:4 והיא ממוקמת חמישית אחרי המון זמן של דשדוש בתחתית. המנהל המקצועי של מחלקת הנוער שרון אביטן יעזוב בתום העונה אחרי שנים בתפקיד ואת מקומו ייקח מאור מליקסון שמאוד רוצה להתמקצע בעבודה עם הצעירים. מליקסון ודאי שבע רצון מהעובדה שיש לו עם מי לעבוד לשנים הבאות ואולי לייצר לברקת שחקני בית שיהוו שלד חשוב למקצועיות ולהישגים עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully