וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט שיקום: האתגר הכי חשוב של יוסי מזרחי ומיכאל אוחנה בבית"ר ירושלים

30.3.2021 / 15:30

עם תג מחיר גבוה ופחדים שמנעו ממנו לשוב לשיאו, יוסי מזרחי ינסה להחזיר את מיכאל אוחנה לחיים. הבעיה: השניים קרובי משפחה, מה שהופך את היחס של המאמן לקשוח יותר. ועוד: תמיר עדי נפגע שוב בשריר וייעדר חודש נוסף

משה חוגג מדבר על מצבה של בית"ר ירושלים במסיבת עיתונאים/צילום: ניב אהרונסון. עירכת וידאו: ניר חן

אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני יוסי מזרחי באימון בית"ר ירושלים, מעבר להשארת הקבוצה בליגה, הוא להחזיר את מיכאל אוחנה לחיים. אוחנה הגיע במשחק האחרון באשדוד לאחד מרגעי השפל שלו בקריירה, כשגם הוחלף במהלך המחצית הראשונה, וגרוע מכך, נטש את האיצטדיון עוד לפני סיום המשחק.

אמו של אוחנה היא האחיינית של יוסי מזרחי, שהיה האיש שעזר להעביר אותו למכבי תל אביב בגיל צעיר ואז משך אותו למ.ס אשדוד וסייע לטפח אותו. מזרחי שוחח לא מעט עם אוחנה גם בשנתיים שבהן עבר את הפציעות והשתקם. הבעיה של אוחנה היא שהקשר המשפחתי רק הופך את מזרחי לקשוח יותר כלפיו והוא ויצפה ממנו להרבה יותר, ובטוח שהוא לא יוכל לצייץ או לעשות פרצופים.

מיכאל אוחנה שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
ההשקעה הכי גדולה של חוגג. מיכאל אוחנה/דני מרון

הענין עם אוחנה הוא אחר: הוא עדיין לא חזר לעצמו מנטאלית מהפציעה. הייתה תקופה ארוכה שבה שיחק בחשש גדול מתיקולים שיובילו לפציעה חוזרת, וגם לאחר שנכנס לעניינים, הוא עדיין לא מצליח להתאים עצמו ולחזור ליכולת שאפיינה אותו מלפני הפציעה: הוא עדיין מנסה לעבור בדריבל שלושה-ארבעה שחקנים, לא משחרר את הכדור בזמן, ולעתים נראה שלא כל כך מצליח להבין את המשחק.

אוחנה לא כל כך מקבל זאת ועד עתה מתקשה להבין מה לא עובד. בחלק מהפעמים שהעירו לו על הדריבלים ושצריך לשחרר כדור, הוא ענה "מה, מסי ושחקנים גדולים לא עושים את זה? אם זה מצליח זה טוב". אוחנה לא משווה את עצמו למסי או לגדולים ביותר, הוא בחור צנוע ודי סגור, אבל חייב לעשות את ההתאמות למה שהגוף שלו יכול לתת אחרי הפציעה. יש הרבה מאוד שחקני אמצע שרוצים את הכדור, אך מי שישרוד בתפקיד זה מי שיידע לשחק חכם ויעיל, ומי שלא יתאים עצמו ימצא עצמו בחוץ.

יוסי מזרחי מאמן בית"ר ירושלים. בית"ר ירושלים, אתר רשמי
משימה לא פשוטה, עם סגל מוגבל. מזרחי/אתר רשמי, בית"ר ירושלים

אוחנה הוא הרכש הכי יקר בעידן משה חוגג. במסגרת העסקה בה גם עבר במקביל דוד קלטינס לבאר שבע, הוא תומחר במחיר של כ-2 מיליון יורו. יש לו עוד שנה בחוזה, כאשר לאחריה בבית"ר מקווים כי יחדשו את חוזהו והוא יהיה שחקן מרכזי בשנים הבאות. אך כדי שזה יקרה, הראשון שצריך לעשות את השינוי בראש הוא מיכאל אוחנה עצמו, אחרת תבוא עוד שנה רעה, ומשם הקריירה עלולה להתחיל לדעוך.

ועוד מבית"ר, לקראת הפועל כפר סבא, יוסי מזרחי יצטרך שוב לחפש פתרונות בקישור, כאשר תמיר עדי סובל מפגיעה חוזרת בשריר וייעדר חודש נוסף. למעשה, ליוסי מזרחי אין כמעט קשרים לתרגל, כאשר ניקו אולסק פצוע ואילו עלי מוחמד נמצא עם נבחרת ניז'ר וינחת רק בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully