וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הספורט דורשים להגדיל מיידית את כמות הצופים באצטדיונים, גם הילדים יחזרו?

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 19:21

השר טרופר שיגר מכתב למשרד הבריאות, לאחר סוף השבוע המוצלח. במנהלת ביקשו לקבל את מתווה השליש שלהם למחזור הסיום של הליגה הסדירה. אפשרות: בדיקות מהירות יבוצעו בכניסות וכך גם בני 16 ומטה יוכלו לשבת ביציעים

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

משרד הספורט פנה היום (ראשון) באופן רשמי למשרד הבריאות בבקשה להגדיל את מספר הצופים באצטדיונים עוד לפני הפעימה הבאה. לוואלה! ספורט נודע שבמשרד הספורט עקבו אחרי המשחקים בסוף השבוע, ובפגישה שנערכה הבוקר במשרד התקבלו אינדיקציות שהתנהגות הצופים במשחקים הייתה בדיוק לפי ההנחיות וללא שום בעיות מיוחדות. לפי הפגישה הגיעו למשחקי סוף השבוע כ-4,000 צופים בכלל המשחקים ולאור הדברים, התקבלה במשרד הספורט התקבלה ההחלטה שניתן להגדיל משמעותית את המספר.

עם זאת, במשרד הבריאות צפויים לבקש לחכות לפעימה הבאה. כפי שפרסמנו לפני מספר ימים, ההערכה היא שבפעימה הבאה כמות הצופים המקסימלית תצמח לכ-5,000. גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר: "צריך להתחשב בכלל הגורמים ולהבין שאפשר וחייבים להגדיל את מספר הצופים במגרשים ומיד. נתוני התחלואה הם הטובים מזה חודשים וגם מדובר רק על אנשים בתו ירוק, ברוב המקרים באוויר הפתוח ובמרחקים גדולים".

מלבד המכתב הרשמי, צפוי שר הספורט חילי טרופר לפנות באופן אישי לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולקדם את העניין, כשהתקווה היא שהמספר יגדל בעוד כמה אלפי צופים לכל הפחות.

אוהדי מכבי תל אביב במשחק החזרה של הקהל מול עירוני קרית שמונה. מאור אלקסלסי
היציעים יתמלאו? אוהדי מכבי תל אביב אמש/מאור אלקסלסי

"בעקבות חזרת הקהל למגרשים בכלל ענפי הספורט בסוף השבוע האחרון ולאור העובדה כי כניסת הקהל למגרשים עברה בהצלחה ובזהירות, דורש שר התרבות והספורט, חילי טרופר, להגדיל משמעותית את כמות הנכנסים כבר בשבוע הקרוב", מסרו במשרד הספורט.

טרופר עצמו אמר: "בסוף השבוע האחרון ראינו שהכנסת הקהל לאולמות ולמגרשי הספורט נעשתה בצורה זהירה ובטוחה ועלינו להמשיך ככה. אני עצמי הגעתי לאצטדיון טדי בירושלים וראיתי קבוצות ואוהדים שקיבלו על עצמם את האחריות להגיע לאירועי הספורט תוך שמירה על הנחיות התו הירוק. על רקע הירידה בנתוני התחלואה שנמצאים בירידה ובעיקר על רקע התארגנות הקבוצות והתנהלות האוהדים - הוכחנו שאפשר יותר.

"אני דורש ממשרד הבריאות להגדיל בצורה משמעותית את התפוסה במגרשי הספורט לקראת הישורת האחרונה של העונה בליגות הספורט הגדולות. נמשיך גם היום בישיבות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות במטרה לאשר מתווה רחב יותר, אך כזה שישמור על בריאות האוהדים. אני קורא למשרד הבריאות לקבל את המתווים המפורטים שלנו ולאשר הגדלה משמעותית של קהל למגרשים בשבוע הקרוב".

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הבקשה תקפה גם לליגה הלאומית. אוהדי הפועל ירושלים/ברני ארדוב

גם יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון פנה במכתב לפרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה, בבקשה להגדיל את כמות הצופים באצטדיונים ולקבל את ההחלטה עד יום שלישי, כדי לאפשר לקבוצות להיערך בהתאם.

"לאור הסדר שראינו המשחקים בתוספת לירידה בתחלואה בקרב הציבור", כתב כלפון, "אני פונה אליך פעם נוספת על מנת להחיל את מתווה מנהלת הליגות, אשר יאפשר את הכנסת הקהל באופן יחסי לכל אחד מהאצטדיונים, קרי קביעת המכסות על פי אחוזי התפוסה של כל אחד מהיציעים והאצטדיונים. אנו בטוחים כי תיענו לבקשתנו להגדלת קהל הצופים ונבקש להחילה מהשבת הקרובה, שכן הרוב המכריע של משחקי המחזור הקרוב צפויים להיערך ביום זה".

שלמה וייס על האתגר של מכבי חיפה

האם החל מהפעימה הבאה גם ילדים יוכלו לחזור ליציעים? משרד הבריאות הגיע לסיכום לפיו בתי עסק יוכלו להכניס גם בלתי מחוסנים וכאלה ללא תו ירוק, אם יעסיקו חברה חיצונית שתבצע בדיקות מהירות, והאישור עשוי לכלול גם את מגרשי הספורט, כל עוד הקבוצות ירצו בכך.

על פי ההצעה שקידם משרד הספורט, כך לקבוצות יתאפשר להכניס גם ילדים בני 16 ומטה שכרגע לא יכולים להיות נוכחים במשחקים. קבוצה שתרצה בכך, תצטרך כאמור להעסיק חברה חיצונית שתבצע את אותן בדיקות שמספקות תוצאה תוך רבע שעה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully