וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן חסון בריאיון: "מתבייש בחוסר הכבוד שמופגן לפעמים כלפי וילי"

21.3.2021 / 10:00

משוכנע שאפשר לנצח את דנמרק, מסמן את המקום השלישי כיעד, תומך בהחלטה להשאיר את רפאלוב בחוץ, בטוח שעושים עוול לנאתכו וגם מצהיר: "יחסיי עם כלפון צריכים להשתפר לטובת הכדורגל הישראלי". יו"ר ההתאחדות לכדורגל עונה על הכול לקראת פתיחת קמפיין מונדיאל 2022

מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשיטיינר/צילום: התאחדות הכדורגל, עריכת וידאו: ניר חן

נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, ליאור רפאלוב, ביברס נאתכו, יוסי בניון, ארז כלפון וגם איגוד השופטים. רגע לפני שקמפיין מוקדמות המונדיאל נפתח, התיישב יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון לענות על הכול. לא התחמק מדבר. האיש שלא חיפש את הכותרות בחודשים האחרונים, ייקח בשבועיים הקרובים את הפיקוד, גם אם הוא משאיר לצוות המקצועי ולשחקני הנבחרת את כל הבמה.

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אורן חסון/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

אורן, אנחנו לקראת תחילת משחקי הנבחרת. מה הציפיות שלך משלושת המשחקים שיפתחו את הקמפיין? זה יכול להיות צל"ש או טר"ש כבר אחרי שבוע.

"מה שאותי מעניין זה לראות אם אנחנו עומדים במטרות שהצבנו לעצמנו. הסיכוי להעפיל למונדיאל, בוודאי במוקדמות 2022, הוא קטן ביותר. יש בסך הכול 13 נבחרות מאירופה שיכולות להעפיל למונדיאל, מה שאומר שרק הראשונה בכל בית תעלה אוטומטית. מקום שני תגיע לפלייאוף ואולי תעלה. הסיכוי שלנו לסיים את הבית הזה ראשונים הוא נמוך מאוד. דנמרק מקום 12 בעולם עם מסורת וכוכבים גדולים. ברור לנו שלא נסיים במקום הראשון ולכן היעד שלנו הוא להתקדם בדירוג העולמי כדי שבקמפיין הבא נדורג במקום גבוה יותר ושלא נצטרך לשחק בבית כמו עכשיו בו יש שלוש נבחרות המדורגות מעלינו. הצהרנו שמטרת העל שלנו היא לשפר את מיקומנו. אני רוצה לסיים מינימום במקום השלישי וזה ישפר אותנו בדירוג. אם נגיע למקום השני זו תהיה הצלחה גדולה מאוד".

אז מקום שלישי.

"ברור שהמטרה היא תמיד מקום ראשון, אבל אם להיות ריאלי היעד שלנו הוא המקום השלישי".

אנחנו מתחילים בבית מול דנמרק וסקוטלנד. אתה קונה ארבע נקודות משני המשחקים האלה?

"כדי לסיים במקום השלישי ומעלה אנחנו צריכים לצבור נקודות מול הנבחרות שמעלינו, שהן דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד. כמה נקודות? אני לא יודע. אם להיות כן, המשחק נגד דנמרק בפתיחת הקמפיין בבית אצלנו זה הטיימינג הכי טוב שיכולנו לקבל".

למה דווקא העיתוי הזה גורם לך להיות אופטימי?

"כי בפתיחת קמפיין אין עדיין לחץ של תוצאות אחרות ומיקומים, והנבחרת תוכל להגיע יותר משוחררת למשחק. אני מאמין שאפשר לנצח את דנמרק במשחק הראשון".

שחקני נבחרת ישראל, תמונה קבוצתית. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
"בפתיחת קמפיין אין לחץ, הנבחרת תוכל להגיע יותר משוחררת"/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

תוכלו למכור רק 5,000 כרטיסים. אם הכול היה פתוח, הייתם מוכרים הכול?

"אין לי ספק שאם הייתה אפשרות, בטח אחרי שנת קורונה ובטח בפתיחת הקמפיין, היינו מוכרים 30 אלף כרטיסים לבלומפילד".

אין בעיה של חיבור הקהל לנבחרת?

"אני משוכנע שאחרי שנה בלי כדורגל ביציעים, היינו ממלאים".

הקהל היה בא בגלל ערן זהבי, מונס דאבור ומנור סולומון?

"לא. בגלל שהקמפיין האחרון היה טוב בעיניי. לא נפלנו מאף אחת מהיריבות בליגת האומות. אני נהניתי מאוד לראות את הנבחרת. הנבחרת שיחקה כדורגל התקפי וספגה מעט שערים באופן יחסי. הנבחרת ידעה לחזור מפיגור. הנבחרת סיפקה הרבה רגעים מהנים בליגת האומות ואני משוכנע שאם בלומפילד היה פתוח לגמרי, היינו ממלאים אותו".

ההרכב של וילי כבר סגור. מה זה אומר על מלאי השחקנים הישראלים, אם וילי כבר יודע במשך חודש מה ההרכב שלו?

"בקמפיין ליגת האומות הנבחרת ריעננה את השורות שלה. סאן מנחם, מוחמד אבו פאני, ג'ואל אבו חנא. יש שינויים. נכון שהנבחרת רצה טוב והשחקנים משחקים יחד הרבה זמן. אני מרגיש שהנבחרת כן יודעת לרענן את עצמה".

אוהדי נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
"היינו מוכרים 30 אלף כרטיסים". אוהדי נבחרת ישראל/יוסי ציפקיס

אין שחקן התקפה חדש ומשמעותי כבר הרבה זמן.

"שון וייסמן יחסית חדש בהתקפה הנבחרת".

אז אין לנו בעיה עם כמות השחקנים הטובים בכדורגל הישראלי?

"לא. אני רואה שחקנים שעלו מהצעירה לבוגרת ואני אומר לך שבסוף הקמפיין אתה תיווכח שיש הרבה שחקנים שהצטרפו וריעננו את השורות. יש יתרון לכך שיש עוגן וציר מרכזי שרץ עם אימוץ שיטת המשחק של וילי ותוך כדי תנועה נתחזק בשחקנים שמצטרפים. יש לנו דור מוכשר של שחקנים. יש דור מאוד מוכשר שעולה עכשיו לנבחרת האולימפית שיקבל אלון חזן".

צעירים צעירים אבל ביברס נאתכו ממשיך. אני מרגיש שהקהל מאוכזב מזה ששוב אנחנו עם ביברס ואין חדש. עושים לו עוול?

"אנחנו נוטים שלא לכבד שחקנים מובילים שלנו שגם בגילם משחקים בקבוצות חזקות ובליגות טובות. ביברס נמצא בכושר טוב. זה קפטן נבחרת. דמות מאוד דומיננטית בחדר ההלבשה. הוא מהווה סמל לשחקני הנבחרת והתרומה שלו עצומה. יש אנשים שלא יודעים לכבד שחקן שגם בגילו מוכיח את עצמו בליגה אירופית. הוא נמצא תחת מעקב מאוד צמוד כמו יותר שחקני הנבחרת ואנחנו חושבים שיש לו עדיין הרבה מה לתרום".

ותיק אחר, ליאור רפאלוב, שוב לא הוזמן. אתה מבין את וילי? דיברת איתו על זה?

"אני חושב שליאור רפאלוב שחקן מוכשר שעושה עונות נפלאות ובעיקר בעונה האחרונה. יחד עם זה, כמי שמכירים אותי, אתם יודעים שאני לא מתערב בשיקולי הצוות המקצועי. אני משוכנע שהנושא של ליאור רפאלוב נבחן כמו כל שחקן אחר. אני מאמין שאם אתה מביא צוות מקצועי וסומך עליו, אתה צריך לתת לו לעבוד".

אתה מאמין שאם וילי השאיר את ליאור מחוץ לסגל זה אך ורק משיקולים מקצועיים לטובת הנבחרת?

"אין לי אפילו צל צילו של ספק בעניין הזה".

שחקן נבחרת ישראל ליאור רפאלוב. ברני ארדוב
"הנושא שלו נבחן כמו כל שחקן אחר". ליאור רפאלוב/ברני ארדוב

מה זה אומר על המאמן הישראלי אם שלוש המשרות הבכירות של הכדורגל הישראלי מאוישות על ידי מאמנים זרים? רוטנשטיינר מאמן הנבחרת, יילה חוס מנהל טכני בנבחרות הצעירות ופטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב.

"יש לנו אנשי מקצוע ישראלים מצוינים ולראיה לקחנו את מרקו בלבול כיד ימינו של וילי בבוגרת. כשאנחנו נשלים את כל רשימת המאמנים לנבחרות שלנו, תראו שאנחנו מאמינים במאמן הישראלי. יחד עם זה אנחנו מביאים סטנדרטים מאירופה ממאמנים מנוסים על מנת לתת ולחלוק מהידע שלהם לכדורגל הישראלי. עובדה שלמנהל הטכני אנחנו נצמיד איש מקצוע ישראלי כדי שהוא ימשיך אותו. אני אספר לך שבימים אלה השלמנו מהפכה של ממש ואנחנו מקימים מכללה שכל ההכשרה של המאמנים הישראלים תעבור תחת ההתאחדות לכדורגל. עד היום תהליכי ההסמכה היו הרבה פחות מחמירים. אם יש מקום שבו הכדורגל הישראלי יעשה את השיפור, זה דרך המאמנים שלנו. אם נשפר את רמת האימון, נשפר את רמת הכדורגל שלנו. נושא המאמן הישראלי זה הנושא החשוב ביותר עבורי. לראשונה החרגנו את הכדורגל מחוק המאמנים וקיבלנו ממשרד הספורט את ההיתר לכך שכל נושא המאמנים יהיה תחת סטנדרטים בינלאומיים. רוטנשטייר וילה חוס מביאים הרבה ניסיון וזו מתנה למאמנים הישראלים".

יוסי בניון עשה טעות שלא לקח את ההצעה שלך להיות מנהל טכני?

"מאוד רציתי את יוסי בניון. לצערי זה לא הסתייע. בחרנו להביא במקומו את יילה חוס, לו יש ניסיון אדיר בכל הקשור לפיתוח. הוא מגיע מהולנד שזו אחת החממות הגדולות באירופה. בשבילנו זה כבוד שאיש עם ניסיון כזה מגיע לישראל לארבע שנים".

אז יצא לך טוב שיוסי לא לקח?

"ממש לא. מאוד רציתי את יוסי".

למה חשבת שהוא הכי מתאים?

"הוא אחד מגדולי הכדורגלנים שצמחו כאן עם ניסיון בינלאומי עצום. ההבנה שלו בכדורגל היא מאוד גבוהה. גם היום בקורס הפרו הדבר הזה בולט מאוד. אולי בעתיד זה עוד יקרה".

אתה מאוכזב שהוא לא בא?

"מאוד רציתי, אבל אני מכבד את ההחלטה שלו לא להיענות להצעה".

יוסי בניון המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
"מאוד רציתי אותו כמנהל טכני". יוסי בניון/מגד גוזני

בוא נדבר קצת עליך באופן אישי. מבקריך אומרים שאחרי שסוגרים איתך משהו, אתה לא יכול להעביר את ההחלטה כי יש מישהו שמחשק אותך ואתה לא יכול לקבוע לבד. איך אתה מתייחס לזה?

"כל מי שמכיר אותי, בין אם בכדורגל ובין אם מחוץ לכדורגל, יודע שאם אני מסכם משהו - אני עומד בו. לא היה אדם בכדורגל או מחוצה לו שיכול להגיד אחרת. הטענות האלה הן רכילות. אני יודע את האמת. אני אדם חדור מטרה ואם סימנתי מטרה אני בדרך כלל אשיג אותה. רעשי הרקע לא מפריעים לי ולא מסיטים אותי מהמטרה שאליה אני מכוון".

יש ביקורת על זה שבראש ההתאחדות לכדורגל לא עומד אדם שבא לגמרי מהכדורגל. אפילו המנכ"ל החדש שמינית יוסי שרעבי לא היה בעברו איש כדורגל.

"מי שאומר את הדבר הזה טועה בגדול. תפקידם של האנשים שמנהלים את ההתאחדות לכדורגל למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר. כמנהל אני צריך לבחור את המאמן הטוב ביותר ולתת לו לעבוד. אני לא צריך להתערב לו בעבודה. יש הבדל בין מי שמנהל את ההתאחדות לבין מי שמאמן או מדריך בקורס המאמנים".

יש לך את הכלים המתאימים להיות האיש שבוחר את אנשי המקצוע הטובים ביותר?

"עובדה היא ש-29 חברי הנהלה חושבים שיש לי את הכלים. כל חיי עסקתי בכדורגל. אני מבין כדורגל מצוין. אני נמצא בשבת במשחקי הילדים והנוער מהבוקר. אני משוכנע שיש לי את הכישורים הניהוליים והמקצועיים לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר עבור ההתאחדות לכדורגל".

הלכת עם וילי כשמולכם הרבה אנשים מסביב לכדורגל שרצו לראות אותו כבר באוסטריה. עושים לו עוול?

"אני בהחלט מתבייש מדי פעם כשמתייחסים בחוסר כבוד למאמן נבחרת ישראל. מדובר באדם ראוי ומקצוען ועם הרבה מאוד ניסיון. הייתי מצפה שכולנו נתמוך בו כפי שאני תומך בו. בסופו של הקמפיין נשפוט את התוצאות. אני רוצה לראות התקדמות ותהליך שהוא מבחינתי לא מילת גנאי ובסוף נשפוט".

וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל. דני מרון
"הייתי מצפה שכולנו נתמוך בו כפי שאני תומך בו". וילי רוטנשטיינר/דני מרון

אתה מרוצה מרמת הליגה העונה?

"זו שנה שקשה לשפוט אותה בגלל שפעמיים נאלצנו לסגור את הליגה. הכדורגל הישראלי צריך להשתפר. נפעל דרך הדור הצעיר כדי לשפר את הכדורגל. הפכתי את הפירמידה מאז שהגעתי. ההשקעה היום היא יותר מפי שלושה ממה שהיה בעבר. אני מקווה שנראה את הניצנים כבר בטורניר אליפות אירופה עד גיל 17 שיהיה בישראל בשנה הבאה".

יש הרבה כסף בהתאחדות לכדורגל.

"אין להתאחדות הרבה כסף, אבל ההתאחדות ידעה לייצר שותפים לדבר הזה. נבחרנו להיות אחת משלוש ההתאחדויות להשקיע בפרויקטים במרכזי המצוינות ובאקדמיה. הצלחנו להביא כסף מגורמים בינלאומיים וגם קצת מהמדינה שלנו. עשינו התקדמות בלתי רגילה ברמה הכלכלית והתפעולית. אנחנו אחת משלוש ההתאחדויות היחידות שזכתה להיכנס לתוכנית הזו".

אתה אחראי גם על איגוד השופטים. זו עונה רעה מאוד של השופטים. המון בעיות וטעויות.

"אני חולק עליך. רמת השיפוט בארץ השתפרה ברמה בלתי רגילה. אני מדבר מעובדות כי השופטים שלנו נמדדים גם ברמה הבינלאומית. נכנסה טכנולוגיה חדשה שמבליטה עוד יותר את הלבטים ואת העובדה שיש החלטות שנויות במחלוקת. ה-VAR הכניס זוויות נוספות וברור שלשופטים יותר מורכב עכשיו. השופטים עובדים היום הרבה יותר קשה מבעבר. רמת הניתוחים הרבה יותר עמוקה. ברור שגם עליהם העומס של המשחקים העונה משפיע. ראיתי גם בליגת האלופות החלטות שמקוממות את המאמנים כך שאנחנו נוטים להתייחס ביתר ביקורתיות ומחמירים עם השופטים הישראלים. יש לנו דור מוכשר מאוד של שופטים ישראלים ואנחנו צריכים לתמוך בהם. שופט כדורגל יכול לשפוט מצוין 92 דקות ובדקה אחת תהיה לו טעות ויגידו שהוא שפט גרוע".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון עם נשיא פיפ״א ג׳יאני אינפנטינו. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
"הצלחנו להביא כסף מגורמים בינלאומיים". אורן חסון עם נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

הכדורגל הישראלי נפגע מזה שאתה וארז כלפון לא מדברים?

"אני חושב שההתאחדות והמנהלת עובדות בשיתוף פעולה מצוין. אני לא מכחיש את העובדה שמערכת היחסים ביני לבין ארז כלפון הייתה טובה יותר בעבר וצריכה להיות טובה ביותר בעתיד לטובת הכדורגל הישראלי".

וזה ישתנה?

"מבחינתי בוודאי".

היה ניסיון לסולחה ביניכם באחרונה?

"מה פתאום. מעולם לא רבתי עם ארז. אני עשיתי לו את החפיפה כשהוא נכנס למנהלת הליגות. לא היה מצב בו לא הסכמנו על משהו. בחיים לא התווכחנו, אבל היום היחסים לא טובים כבעבר".

ובכל זאת אתם לא מדברים כעת. המנהלת בסכנה?

"כל עוד אני יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, תהיה מנהלת. אני הקמתי את מנהלת הליגות והכדורגל צריך מנהלת חזקה".

ביחד עם ארז בראשה?

"ההתאחדות לכדורגל זה לא אורן חסון והמנהלת היא לא ארז כלפון. אני מדבר על הגופים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully