וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית"ר ועד בית"ר: המהפך של ואן לוון עם מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 6:46

קצת יותר מחודשיים וחצי עברו מאז שדוניס פוטר ממכבי תל אביב בעקבות 0:0 מול בית"ר שהותיר את הצהובים במקום החמישי. אמש, עם ואן לוון על הקווים, האלופה השלימה קאמבק מדהים וכבשה את הפסגה. שחקן: "היה טבעי לכולם שנמעד דווקא ברגע המכריע, אך עשינו את זה בסטייל"

תקציר: מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים 1:4/ספורט 1

גאורגיוס דוניס שלח את איתי שכטר להציל את המולדת בדקה ה-89. התוצאה על הלוח בטדי היתה 0:0. שכטר נכנס במקום אופיר דוידזאדה. אוראל גרינפלד שרק לסיום לפני שהחלוץ המתוסכל הספיק לגעת בכדור. מכבי תל אביב סיימה את אותו ערב קר בירושלים כשהיא 8 נקודות ממכבי חיפה במקום החמישי אותו היא לא הכירה שנים. התחושה היתה שזו תהיה העונה של יעקב שחר.

יומיים לאחר מכן, קצת אחרי האימון המסכם שלפני המשחק מול עירוני קרית שמונה, טלפן מיטש גולדהאר מקנדה ופיטר את דוניס. אמר לו תודה על הצלחה באירופה ושלח אותו לארוז בדרך הביתה לאתונה. ההחלטה של גולדהאר למנות את פטריק ואן לוון למאמן מכבי תל אביב עוד תתברר כאחת הגדולות שלו, אבל כבר עתה היא הוכיחה את עצמה. קצת יותר מחודשיים וחצי עברו מאז אותו לילה בבירה והניצחון אמש (שני) על בית"ר ירושלים 1:4 כשהפעם ואן לוון על הקווים הוא סגירת מעגל מושלמת עבור הקבוצה. גם עבור שכטר שהיה שחקן כבוי והיום הוא שוב האור בחדר ההלבשה.

איתי שכטר שחקן מכבי תל אביב עם דור פרץ. אריאל שלום
האור בחדר ההלבשה. איתי שכטר/אריאל שלום

מכבי תל אביב סגרה את הפער ממכבי חיפה ב-13 המשחקים בהם מאמן ההולנדי את הקבוצה. הבוקר היא כבר ראשונה בטבלה עם יתרון של נקודה, כך שבעצם בתקופתו הקצרה ואן לוון צבר ביחד עם מכבי תל אביב 9 נקודות יותר ממכבי חיפה שבעצמה עושה עונה נהדרת. אין עוררין על כך שגם אם מדובר בהישג רגעי או בצומת בדרך, מכבי תל אביב עם ההולנדי שמעולם לא אימן עשתה דבר נדיר. 37 נקודות מתוך 39 אפשריות עם 95 אחוזי הצלחה ויחס שערים נהדר.

הבונוס הכספי הוא אגב 12 נקודות פרמיה מלאות לראשונה העונה. כזכור, במכבי תל אביב מחשבים פרמיות לפי תחנות של 4 משחקים ואמש זו היתה בדיוק תחנה שישית ומכבי תל אביב לראשונה מסיימת את התחנה כשהיא ראשונה, מה שיקנה לשחקנים פרמיה מלאה. "היה לנו ברור שכולם ירצו לראות אם אנחנו מסוגלים לעשות את המהפך בפסגה", אמר אמש אחד השחקנים. "היה טבעי לרבים שנמעד דווקא ברגע המכריע שבו אנחנו צריכים לנצח כדי לעלות למקום הראשון, אבל עשינו את זה בסטייל עם ארבעה שערים".

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. אריאל שלום
37 נקודות מ-39 אפשריות. ואן לוון/אריאל שלום

על שתי נקודות מעניינות דיברו אמש ואן לוון ושכטר. ההולנדי הדגיש שהנקודה העיקרית מבחינתו היא התמיכה של כל השחקנים במי שמשחק. ואן לוון מדבר הרבה עם השחקנים על הביחד ועל החברות בקבוצה וזו אחת הסיבות בגללן הוא החליט לפתוח את ההרכב לכולם ומשתף המון שחקנים. שכטר לעומת זאת, בחר לדבר על צניעות ועל כבוד שהם נותנים לכל יריבה. החלוץ הוותיק סימן את האלמנט הזה כמרכזי ביכולת של מכבי תל אביב לכבוש את המקום הראשון.

אם רוצים עוד אלמנט לדבר הטוב שעובר על הקבוצה הוא מצוי בעובדה שאת המהפך אמש השלימה מכבי תל אביב כששני שחקני העונה שעברה דן גלזר ויונתן כהן ביציע פצועים, אלכסנדר פשיץ' מאומת לקורונה בבית וטל בן חיים על הספסל אפילו לא רואה דקה. זה העומק שיש היום במכבי תל אביב, זו העוצמה שהחזיר ואן לוון לקבוצה. זה כוח ההרתעה שבנתה שוב מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully