וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר: "קבוצה שנלחמת על חייה צריכה להקריב, זה מה שעשינו"

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 19:41

מאמן הפועל תל אביב סיפר לרדיו 103FM על הניצחון החשוב. ויש מחמאות לבן ביטון שיעבור צילום: "שיחק עם כתף פרוקה וסירב לרדת. זאת הרוח בהפועל תל אביב". שלומי אזולאי לא יחזור עד סיום העונה הסדירה

תקציר: הפועל תל אביב גוברת 0:1 על הפועל באר שבע באצטדיון טרנר/ספורט 1

בהפועל תל אביב חששו בימים האחרונים מהירידה המנטלית אצל השחקנים בעקבות ההפסד למכבי חיפה. ניר קלינגר לקח שחקנים לשיחות אישיות, לחלק נתן מנוחה, וכל הזמן הוא ניסה "להרגיש" את השחקנים כדי לדעת אם אפשר לצאת עם אותו הרכב למלחמה בטרנר.

בשבת הפור נפל: השחקנים נראו רעננים ורעבים וקלינגר הבין שהם התפקסו ושאין צורך בשינוי בהרכב. ההוראות לקראת באר שבע היו להפעיל לחץ על שחקני הקישור ועל דוד קלטינס. "הם לחוצים וננסה לנצל את זה. אנחנו באים להיות דומיננטיים ולנצח", הורה המאמן לשחקנים, והוסיף: "כשתראו שלא הולך, תרגיעו קצת את הלחץ. אנחנו נדע מתי לצאת שוב קדימה".

וכך היה. במחצית השנייה, כשהפועל תל אביב ביתרון 0:1, האדומים הלכו אחורה כדי לשמור על התוצאה. קלינגר רצה ששחקני החלק הקדמי ישמרו על הכדור ויורידו מהלחץ והעיר ללידור כהן ואושר דוידה על איבוד כדורים. גם דן איינבינדר ובן ביטון נראו מעירים לשחקני החלק הקדמי ובעיקר לדוידה על האיבודים. בשלב מסוים עבר ניר קלינגר למערך בו עומרי אלטמן תופקד בתור חלוץ, עם קישור מעובה שכלל את עמנואל בואטנג ואופק ביטון המחליפים, מה שעזר לייצב את מרכז השדה.

מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר עם דן איינבינדר. דני מרון
בדיוק לפי התוכנית. קלינגר ואיינבינדר/דני מרון

עיקרי הדברים

  • תוכנית המשחק של קלינגר עבדה: "זה ניצחון גדול וחשוב להמשך"
  • המאמן שיבח: "בן ביטון שיחק עם כתף פרוקה. זאת הרוח שלנו"
  • סיאנדה קולו ממשיך במגמת השיפור ועוזר לקבוצה לייצב את ההגנה
  • האדומים יתמכו במתווה חזרת הקהל רק אם תובטח כניסת כמות גבוהה

בסיום גם האדומים הודו שהשופטים שביטלו שער שוויון דרמטי של חאתם עבד אלחמיד בטענת נבדל, עזרו לנצח, ולא ידעו לקבוע אם אכן היה נבדל. "קצת מזל לא יזיק לנו, במיוחד אחרי החוסר מזל נגד מכבי חיפה", אמרו במועדון.

מי שעשה שדרוג גדול אצל האדומים בחודש האחרון הוא הבלם סיאנדה קולו. הדרום אפריקאי התחיל את העונה לא טוב, הוסט לקישור והוחזר לעמדת הבלם, אבל החל למצוא את עצמו רק לאחר צירוף שחקני הרכש והחיבור הקבוצתי המחודש. אפשר היה לראות גם אתמול במספר מאבקים שלו מול שגיב יחזקאל המהיר יותר את הביטחון, הכוח והניסיון של קולו, שעזרו לקלינגר לייצב את ההגנה. ההשתפרות של קולו והצירוף של ביטון החדירו ביטחון לכל משחק ההגנה, ואפשר לראות זאת גם בהשפעה על דני גרופר ואיאד אבו עביד.

הבעיה של האדומים היא מצבת הפצועים. שלומי אזולאי נפגע בקרסול ויעבור צילום, כשהאדומים מקווים שלא מדובר ביותר מנקע שיגרום לו להיעדר ככל הנראה משני המשחקים הקרובים. בכל מקרה, הוא צפוי לחזור בפלייאוף. גיל יצחק אמור לחזור לרוטציה ולזכות לדקות משחק רבות יותר במשחקים הקרובים, כמו גם רז שטיין. בן ביטון פרק את הכתף במהלך המשחק והיא הוחזרה למקומה. הוא יעבור צילום ורק לאחר מכן יתברר לכמה זמן מנוחה הוא יזדקק. במועדון התאכזבו מהעובדה שהפציעה של אדי גוטליב בשריר עדיין מלווה אותו ויש ספק גדול אם הוא יוכל להתלבש למשחקים לפני הפלייאוף.

שחקן הפועל תל אביב בן ביטון. דני מרון
משחק הקרבה מרשים. בן ביטון/דני מרון

ניר קלינגר אמר בסיום: "ניצחון קשה מאוד. המחצית הראשונה הייתה בשליטה שלנו, בחצי השני באר שבע הכניסה שחקנים התקפיים טריים ואנחנו הלכנו אחורה. זה לא צריך לקרות, אבל זה טבעי. זה ניצחון גדול וחשוב להמשך, אבל שוב דבר לא גמור, צריך להיות מפוקסים ומרוכזים, אנחנו רחוקים מלהשלים את המשימה. הרבה שחקנים סוחבים פציעות. דוגמא קלאסית זה בן ביטון ששיחק עם כתף פרוקה ולא רצה לרדת מהמגרש, זאת הרוח שיש בהפועל תל אביב".

לרדיו 103FM אמר המאמן האדום: "קבוצה שנלחמת על חייה צריכה להקריב, זה מה שעשינו. המשכנו את היכולת המצוינת שהיתה לנו במשחק נגד מכבי חיפה".

רז שטיין הוסיף: "עשינו משחק הקרבה לא רגיל. כרגע הנקודות הן הכי חשובות. יש לנו דרך ארוכה, אנחנו נראים טוב ומרגישים טוב, אבל צריכים להישאר צנועים ולעבוד קשה כדי להגיע למטרות שלנו".

בנוגע לחזרת הקהל למגרשים והדיון היום במנהלת, האדומים לא מתכוונים לתמוך במתווה בו ייכנסו 1,500 אוהדים בלבד, אלא אם המתוה שיוצג יבטיח כי הכמות תגדל משמעותית כבר במהלך משחקי הפלייאוף. האדומים יודעים שמדובר בנושא מורכב עבור כל ראשי הקבוצות, אך אמרו שיקבלו החלטה סופית רק לאחר שהמתווה יוצג, ושהם יתמכו בו רק אם יהיה אופק להכנסת כמות גדולה בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully