וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ידוע מראש: בחזרה לשנה המתוחה של רוני לוי ומשה חוגג בבית"ר

28.2.2021 / 15:00

ביום שרוני לוי מונה למאמן בית"ר היה ברור שהשידוך עם הבעלים לא יחזיק זמן רב. השיחות המתוחות, הכמעט-וויתור של המאמן והקשר של לירן רוטמן - רגע לפני הבכורה על הקווים של באר שבע (20:45, ספורט 5), מבט מבפנים על שנה הזויה שרק במזל לא הסתיימה בפיצוץ

תקציר: העצבים של בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג במהלך המשחק מול הפועל חיפה/ספורט 1

הסיבוב הראשון של העונה שעברה. בית"ר ירושלים מגיעה למשחק חוץ מול מכבי חיפה, ורוני לוי מחליט שלירן רוטמן יהיה ב-11 וישחק באגף שמאל. לפני המשחק מסביר המאמן לקשר שיצטרך ללוות את ארנסט מאבוקה. כששחקני בית"ר עולים לחימום, עולה משה חוגג לדשא ותופס את רוטמן לשיחה של כמה דקות. רוני לוי מתחיל להתעצבן ואומר לאחד מאנשי הצוות: "מה הוא מבלבל לו את המוח?תגיד לרוטמן שיצטרף לחימום".

במהלך המשחק רוטמן לא מוצא את עצמו ומוחלף. בסיום הוא מסביר לרוני לוי שהוא כבר לא מבין מה רוצים ממנו, כי כל אחד אומר לו משהו אחר. כשמגיעים לאיזור חדרי ההלבשה חוגג מגיע לרוני לוי ומטיח בו: "מה זה? איך נראינו ככה?". התשובה של לוי? "תמשיך לתת הוראות טקטיות לרוטמן ונראה לאן נגיע".

הסיפור הזה מתאר היטב את מערכת היחסים בין לוי לחוגג לאורך השנה בה שיתפו פעולה. מאחורי הקלעים היחסים היו מתוחים מאוד, אבל יוסי בניון דאג תמיד להרגיע את הרוחות. אם בניון לא היה מתפקד על תקן המגשר, לוי וחוגג לא היו מחזיקים יחד חודש. העובדה שסיים את העונה בבית"ר כמעט בלתי נתפסת בהתחשב באווירה ששררה בין השניים. את אי השקט אפשר היה לראות כבר באימון הראשון של רוני לוי בבית וגן - אחד העיתונאים שאל אותו על אליפות, אמר לו שזה מה שבעל הבית מצפה ממנו, ונענה: "אני לא יודע על מה אתם מדברים. זאת קבוצה שבקושי נשארה ליגה בשנה שעברה, היא לא יכולה לדבר על אליפות".

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
חיבור מועד לפורענות. רוני לוי/ברני ארדוב

קושי נוסף שהעכיר את היחסים בין השניים, כפי שניתן היה להבין מהסיפור על רוטמן, היה קשור לסיומי משחקים. אחרי משחקים פחות טובים, בזמן שרוני לוי היה "חם" ועצבני, גם חוגג היה מתוסכל ונהג לשאול שאלות או לבוא בטענות, מה שבאופן טבעי הגביר את המתיחות. במהלך אחד המשחקים לקראת סיום העונה חוגג שוחח בשיחה עם הצוות המקצועי והניהולי בחדר המאמנים בטדי, ורוני לוי סימן לו עם היד: "תוריד את הקול, יש כאן שחקנים והם שומעים ומבינים הכל".

אבל הדם הרע בין השניים החל עוד לפני שרוני לוי דרך בבית וגן. בניון כבר סגר איתו את התנאים, אך המינוי התעכב בשל סעיפים משפטיים בחוזהו של המאמן הקודם ניר קלינגר. בזמן שהמינוי התעכב, חוגג "טפטף" את השם של ברק בכר בכל פינה אפשרית ורוני לוי השתגע. הוא הבין שמצד אחד הוא הבחירה של המנהל המקצועי, אבל שמנגד הבעלים מעדיף מישהו אחר. עוד לפני האימון הראשון, לוי ראה את הנולד ופנה לבניון. "אולי נוותר על זה? זה מרגיש עקום", אמר לו, אבל בניון הבטיח שאין סיבה לדאגה ושחוגג תומך במהלך.

לוי נפל למלכודת הכי גדולה בבית"ר ירושלים - הפער בין רף הציפיות למציאות. אפשר להתווכח בנוגע למידת האטרקטיביות שהקבוצה שיחקה בה תחתיו, אבל רוני לוי הביא את בית"ר לתקרת הזכוכית שלה. בית"ר לא יכולה להמציא יש מאין, אין לה יכולת להתמודד עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה כששכר השחקנים נמוך מהן בצורה משמעותית. וזה עוד לפני שדיברנו על ההשקעה של השתיים במחלקת הנוער, שמתוקצבות בכ-20-30 מיליון שקל בשנה. בבית"ר, לשם השוואה, תקציב המחלקה הוא 2 מיליון שקל.

בכדורגל קורים דברים יוצאי דופן. לפעמים אפשר לייצר הבלחה לעונה אחת כמו העונה האחרונה של אלי טביב שהתקרב להפועל באר שבע, אבל גם זה היה לאחר שבנה סגל במשך חמש שנים, כשרף הציפיות היה נמוך ועצם ההתמודדות בצמרת הייתה הפתעה נעימה. אין מה לעשות, שכר השחקנים בבית"ר ירושלים חזר לעידן אלי טביב, ורמת ורוחב הסגל לא יכולים להתמודד על תואר. בית"ר בכלל לא במשחק הזה.

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים עם היו"ר אלי אוחנה. דוברות בית"ר ירושלים, אתר רשמי
גם הוא מתחיל להבין: בית"ר לא באמת מסוגלת להתמודד עם מכבי תל אביב ומכבי חיפה. חוגג/אתר רשמי, דוברות בית"ר ירושלים

לוי פוטר אחרי ההפסד לטאטה האלבנית במוקדמות הליגה האירופית. זה היה המשחק הראשון של העונה, ורק חודש לפני כן חוגג הודיע ללוי שהוא מאמין בו. משחק אחד חלש ככל שיהיה, לא אמור לגרום לפיטורים של מאמן. אבל ההחלטה של חוגג בזמנו הייתה למעשה הודאה בכך שלא באמת רצה להמשיך עם לוי, ונתן לו לפתוח עונה נוספת רק כי לא רצה לשלם לו פיצויים גבוהים. בשיחת הפיטורים חוגג היה זה שהתקשר ללוי בעצמו. הוא ידע מה המשמעות כשביצע את המהלך ללא ההסכמה של יוסי בניון, וידע שבניון יתפטר מיד לאחר מכן, מה ש"יסגור לו פינה". הרי חוגג לא מכחיש שהוא לא מאמין יותר בקונספט של מנהל מקצועי. הוא אפילו דרש מבניון לפני שמינה את רוני לעונה נוספת לעמוד על הקווים ולאמן, אך בניון סירב.

מי שיכולים להרוויח ממה שעבר על רוני לוי בבית"ר הם סלובודן דראפיץ' ושי ברדה. בעידן חוגג היו בבית"ר מאמנים טובים, אבל כולם - מגיא לוזון דרך ניר קלינגר ועד רוני לוי - יצאו בהרגשה שהפער בין רף הציפיות למציאות לא שפוי. לאחרונה נראה שגם חוגג מתחיל להבין את זה. הוא יכול לפנטז, לחלום ולרצות, אבל בתקציב הנוכחי, עם שכר השחקנים ורמת ההשקעה הכללית, היא לא יכולה להתמודד על תארים. מקום שלישי וכרטיס לאירופה זו התקרה של המועדון במצב הקיים.

מאמני בית"ר ירושלים, סלובודן דראפיץ', שי ברדה. אריאל שלום
המרוויחים העיקריים? דראפיץ' וברדה/אריאל שלום

גם האוהדים מתחילים להפנים את זה. אחרי שהתאכזבו מסיום עונה במקום השלישי, כל מה שמשתוקקים אליו במועדון הוא העפלה לפלייאוף העליון. זה ממחיש את כל הסיטואציה ההזויה שהמועדון נמצא בה בשנים הללו.

ישיבת פתיחת העונה שנערכה בבית"ר ממחישה יותר מכל את המצב. כאשר חוגג שאל את כולם אם החתמה של עומר אצילי תגרום לקבוצה להתמודד על האליפות, לוי ענה לו: "אתה לא בכיוון. צריך עוד 4-5 שחקנים משמעותיים - מגן בכיר, בלם, קשר אחורי, שחקן כנף וחלוץ. שלא לדבר על לעבות את הסגל במחליפים ראויים". הערב רוני לוי ינסה להמחיש לחוגג כמה הוא רחוק משם - הפעם כמאמן הקבוצה היריבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully