וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמבק מקוצץ כנפיים: הבעיה האמיתית של שחקני ליגת העל לקראת העונה הבאה

24.2.2021 / 14:00

בניגוד לתקוות של שחקני ליגת העל, חזרת הקהל למגרשים לא תביא איתה את חזרת המשכורות הגבוהות. הקבוצות מחוייבות לקצץ לפחות 20% משכר השחקנים גם בעונה הבאה כדי לעמוד בתנאי רשת הביטחון, אז מי הנפגעת העיקרית והאם ההסתערות של הפועל באר שבע תיבלם?

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 1:0/ספורט 1

שחקני הכדורגל שואפים לחזור בעונה הבאה ולהרוויח את הסכומים שהשתכרו לפני פרוץ מגיפת הקורונה. הקהל כבר עושה את הדרך חזרה ליציעים, וייתכן שבעונה הבאה העולם יידע להתמודד טוב יותר עם הקורונה. אלא שהשחקנים לא יכולים לפנטז כל כך מהר על העלאת שכרם שנפגע מאוד העונה.

על פי מתווה רשת הביטחון שהושג בקיץ שעבר הקבוצות מקבלות העונה ממשרד האוצר סכום כולל של 75 מיליון שקל וכתנאי הן חייבות לקצץ 20 עד 25 אחוז מתקציב שכר השחקנים שלהן. אלא שהקיצוץ שנעשה העונה לא יסתיים בסיומה. גם אם הקהל ישוב למגרשים לקראת העונה הבאה ואפילו אם הקורונה תיעלם כלא היתה, עדיין יהיו מחוייבות הקבוצות על פי אותו תנאי לקיצוץ זהה גם בעונה הבאה. מי שלא תשמור על גובה הקיצוץ ביחס לעונה שעברה ותגיש תקציב גבוה מהמותר לה לרשות לבקרת תקציבים, תיאלץ להחזיר את רשת הביטחון שהיא מקבלת העונה.

אלונה ברקת ביציע במשחק של הפועל באר שבע. לירון מולדובן
תסכים לוותר על רשת ביטחון של 13 מיליון שקל? אלונה ברקת/לירון מולדובן

הדברים מעניינים מאוד בהקשר של הפועל באר שבע, למשל. אלונה ברקת שחזרה בסערה עם מינויו של רוני לוי, רכישת חאתם עבד אלחמיד וצירופם של שגיב יחזקאל ופארליי רוזה, תהיה מחוייבת לקיצוץ של 25 אחוז בעונה הבאה ביחס למספרים של העונה הקודמת, אלא אם היא מוכנה לוותר על רשת הביטחון בגובה של 13 מיליון שקל שהפועל באר שבע מקבלת העונה.

הפועל באר שבע קיצצה העונה הרבה יותר מ-25 אחוז בשכר השחקנים להם היתה כאמור מחוייבת. ההודעה של ברקת כי היא עוזבת הובילה לחיתוך מאסיבי בשכר שהושג בזכות המנכ"ל אסי רחמים, יושב הראש איתי בן זאב והנאמן ע"ד איציק יונגר, שניהלו את הקבוצה בעת המשבר. שלושתם הצליחו להוביל לקיצוץ של 40 אחוז בקירוב, בשל הבנת השחקנים כי ברקת עזבה ואין כסף כמו בעבר.

עוד בוואלה!

המטרה: מכבי תל אביב מול בית"ר ב-8 במרץ עם 10,000 צופים בבלומפילד

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע מרואן קבהא. ברני ארדוב
לא יוכלו לחזור לחוזים המקוריים?/ברני ארדוב

כעת כשבעלת הבית חזרה רוצים שחקנים כמו לואי טהא ומרואן קבהא, למשל, לחזור לחוזים המקוריים שלהם, אולם רשת הביטחון כאמור מחייבת קיצוץ כללי למועדון בסדר גודל של הפועל באר שבע בגובה של 25 אחוז ביחס לעונה שעברה, ומכאן שהשחקנים עלולים למצוא את עצמם בבעיה.

מי שמקבלת העונה את רשת הביטחון הגבוהה ביותר היא מכבי תל אביב עם סכום של 16 מיליון שקל. מכבי נתניה זוכה ל-4 מיליון שקל ומ.ס. אשדוד לסכום צנוע של 600 אלף שקל בלבד. כל הקבוצות כאמור יהיו חייבות בקיצוץ גם בעונה הבאה כדי לא לוותר על הכסף שהן מקבלות העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully