וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' חשף אחרי הזכייה: סבלתי מקרע בשריר, ופקפקו בזה. הפכתי למוקצה במדינה

אחרי שזכה באליפות אוסטרליה בפעם התשיעית, נובאק דג'וקוביץ' חשף שסבל מפציעה בשריר ("אקח עכשיו עוד הפסקה"), והודה: "מבחינה רגשית זה היה אחד הטורנירים הקשים בחיי". על הדור הצעיר: "מדברים על ההשתלטות שלהם, אבל רפא ואני עדיין ראשונים"

צונגה או מארי, נדאל או תים, 2008 או 2021 - נובאק דג'וקוביץ' לא מפסיד בגמר אליפות אוסטרליה. הסרבי הביס היום (ראשון) את דניל מדבדב 5:7, 2:6, 2:6 בתוך פחות משעתיים וזכה במלבורן בפעם התשיעית. 9 מ-9 יש לו במשחקי גמר בגרנד סלאם האוסטרלי ובשנה הבאה הוא כבר יכוון ל-10.

המשחק היום היה אחד ממשחקי הגמר היותר חד צדדיים בטורניר גרנד סלאם. 113 דקות בהן דג'וקוביץ' שלט באופן אבסולוטי והתעלם מכל התחזיות שצפו משחק ארוך ומותח, אולי גם ניצחון של מדבדב.

"השבוע האחרון היה כמו רכבת הרים", אמר הסרבי בסיום, "היו הרבה רגשות מעורבים ומחשבות על כל מה שהטניסאים עברו בחודש האחרון מאז שהם הגיעו לאוסטרליה לקראת האליפות, אבל אני חושב שבשורה התחתונה זה היה טורניר מוצלח. אני יודע שזה לא היה קל, אבל המארגנים צריכים להיות גאים בעצמם. רוד לייבר ארנה, אני אוהב אותך יותר ויותר. הרומן שלי עם אליפות אוסטרליה ממשיך".

מדבדב התייצב לגמר אחרי 20 ניצחונות רצופים וקיווה להרבה יותר. בסופו של דבר הוא קרס מנטלית ולא מצא תשובות לתכנית המשחק של דג'וקוביץ'. בסיום הוא אמר: "אף פעם לא קל לדבר אחרי הפסד בגמר גרנד סלאם, אבל אעשה את המיטב. אני מברך את נובאק, תשע זכיות באוסטרליה זה דבר מדהים וזו לא תהיה הפעם האחרונה שלך. כשפגשתי אותו בפעם הראשונה הייתי מדורג 500 או 600 בעולם. הייתי בטוח שהוא לא ידבר איתי, הרי הוא מדורג ראשון בעולם. מאוד התביישתי, אבל הוא דיבר איתי כמו עם חבר. הוא אף פעם לא השתנה, הוא תמיד היה ספורטאי גדול וחבר גדול".

דג'וקוביץ' שמע את הדברים והשיב למדבדב בחיוך: "אתה אדם נהדר. פעם היינו מתאמנים ומבלים הרבה זמן ביחד, אבל בשנתיים האחרונות לא התקשרת אליי הרבה. אני שמח לשמוע שיש לך דעה חיובית עליי... אני באמת מחבב את דניל מחוץ למגרש. על המגרש הוא אחד היריבים הקשים ביותר שפגשתי, בשבילו זה רק עניין של זמן עד שהוא יזכה בגרנד סלאם. אולי שיחכה עוד כמה שנים...".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
אלוף אמיתי. נולה/GettyImages

לאחר מכן, בריאיון עם ג'ים קורייר, דג'וקוביץ' פירט על המצב שלו לאור הפציעה שממנה סבל, וחשף שסבל מקרע בשריר. כמו כן נזכר בימים שלפני הטורניר, שבהם ספג ביקורת חריפה באוסטרליה, על כך שביקר את מדיניות הבידודים (שלדבריו אכן פגעה בשחקנים וגרמה לפציעות). נולה, כזכור, ביקש במכתב פומבי שפירסם הקלות בתנאי הבידוד, ובאוסטרליה זעמו על כך שהוא דורש פריבילגיות שלאזרחים אוסטרליים לא היו, ואף מסכנות חיים.

דגו'וביץ' הודה ש"מבחינה רגשית זה היה אחד הטורנירים הכי קשים בקריירה שלי, למען האמת. עם הבידוד, והמון דברים שקרו בעקבותיו... עם התקשורת, המכתב שכתבתי, שלמעשה היה מרעיונות והצעות שקיבלתי משחקנים, והדבר פורש לא נכון והוצג כרשימת דרישות שלי... ואז פתאום תוך כמה ימים הפכתי לפרסונה נון גראטה במדינה.

"ואז נפצעתי בסיבוב השלישי מול טיילור, זו הייתה רכבת הרים עבורי, ולכן זה הופך את הזכייה למתוקה יותר עבורי. הפציעה? עכשיו אני יכול לדבר עליה. רציתי לשמור על זה בשקט ולדבר רק על טניס. עכשיו כשזה נגמר אני יכול להגיד שזה קרע בשריר, מעולם לא חוויתי את זה. עברתי MRI, והתגלה שזה קרע. אנשים פקפקו בזה, אני מבין שאנשים פקפו בזה, אבל יש רקע, הרופאים יכולים לאשר את זה... מבחינתי זה היה מכשול ואתגר גדול.

"בימים בין המשחקים ניסיתי להחלים. מתוך 14 או 15 שעות ביממה שבהן הייתי ער, ביליתי עשר שעות על שולחן הטיפולים. וזה עבד. הפיזיותרפיסט שלי עזר לי מאוד. כנראה שכולנו שונים, ויש לי אפשרות גדולה יותר להחלים, עם משככי כאבים והמצב הפיזי שלי. זה לא עוד לא החלים. מחר אעבור עוד MRI, אבל ללא ספק אקח עוד הפסקה. כל האנרגיות שלי הופנו לאוסטרליה. כמו שאמרתי, אם היה טורניר כלשהו שאני מוכן לסכן את עצמי ולהמשיך להיאבק, זה כאן, בגרנד סלאם, ואני מאושר להיות ליד הגביע הזה".

עוד אמר דג'וקוביץ': "אנשים מדברים הרבה על 'הדור הבא' והצעירים שמשתלטים, כאילו זה כבר קרה, אבל שני המקומות הראשונים בדירוג זה עדיין אני ונדאל... הם כבר כאן, אבל רפא, רוג'ר ואני עושים להם את החיים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully