וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' זכה באליפות אוסטרליה בפעם התשיעית בקריירה

הסרבי הביס את דניל מדבדב 5:7, 2:6, 2:6 בתצוגת תכלית והניף תואר גרנד סלאם 18 בקריירה, רק שניים פחות מפדרר ונדאל. הרוסי שהגיע בכושר מצוין, לא היווה יריב במשחק גמר חד צדדי לחלוטין

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
משחק חד צדדי לחלוטין. דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה הפתוחה בפעם התשיעית בקריירה. הסרבי בן ה-33 גבר על דניל מדבדב 5:7, 2:6, 2:6 והניף תואר גרנד סלאם 18, רק שניים פחות מרוג'ר פדרר ורפאל נדאל. הוא עלה למאזן 8:82 בטורניר החביב עליו במלבורן וממשיך להיראות נהדר.

לא מעט פרשנים היו בטוחים שהפעם נולה עלול להפסיד גמר ראשון באליפות אוסטרליה. אוהדי הטניס בוודאי ציפו למשחק צמוד ומותח בהרבה, הרי מדבדב הגיע בכושר מצוין, עם 20 ניצחונות רצופים, 12 מהם על שחקנים מהטופ 10. אלא שהרוסי שמדורג 4 בעולם, כנראה לא עמד במעמסה המנטלית והובס בתוך 113 דקות בלבד, פחות משעתיים.

דג'וקוביץ' שלט במשחק לחלוטין ומלבד כמה משחקונים, הוא שמר על רמה אחידה, השתמש בארגז הכלים המגוון שלו והעלה את רמת האינטנסיביות בכל פעם שזיהה חולשה אצל יריבו. מדבדב קרס כמעט בכל פעם שהיה צריך להתעלות ובאמצע המערכה השנייה פשוט ויתר. הרוסי מעולם לא חזר מפיגור 2:0 במערכות וכשדג'וקוביץ' דילג ליתרון כזה, הניצחון שלו רק היה שאלה של זמן.

אוהדי של נובאק דג'וקוביץ' בגמר אליפות אוסטרליה 2021. רויטרס
דחפו את דג'וקוביץ' מהיציע. אוהדים עם דגלי סרביה/רויטרס

מערכה 1

דג'וקוביץ' פתח נהדר ונראה חד ומרוכז. הוא ניצח במשחקון הראשון ושבר את מדבדב מיד לאחר מכן כדי לעלות ל-0:2 מהיר. מיד לאחר מכן ניצח משחקון ללא מענה וטיפס ל-0:3. קפטן נבחרת בריטניה בדייויס, ליאון סמית', ל-BBC: "דג'וקוביץ' נראה מאוד רגוע ובתוך המשחק. הניסיון עושה את שלו, בעיקר במגרש הזה שממנו יש לו זכרונות כל כך טובים".

בשלב הזה מדבדב נכנס לעניינים וצימק ל-3:1. דגוקוביץ' הגיש במטרה לחזור ליתרון של שלושה גיימים, אבל הרוסי צבר ביטחון ועם הרבה סבלנות והגנה איכותית, שבר ומיד לאחר מכן איזן ל-3:3. טניסאי העבר גרג רוסדסקי: "יש לנו משחק! מדבדב הבין מה הוא צריך לעשות ונראה יותר נינוח. ייתכן שמצפה לנו קלאסיקה".

במצב של שוויון במשחקונים, שני הטניסאים ידעו לשמור על חבטות ההגשה שלהם כמעט בלי הפרעה עד הגיים ה-12. כשהוא ביתרון 5:6, דג'וקוביץ' ניצל טעויות של מדבדב כדי להגיע לשלוש נקודות שבירה ומערכה. הרוסי הציל שתיים מהן, אבל לא את השלישית והמערכת הסתיימה ב-5:7 למדורג 1. טניסאית העבר אנאבל קרופט ב-BBC: "זו מהלומה מנטלית למדבדב. הרגשתי שדג'וקוביץ' מתחיל להרגיש פחות בנוח, אבל יש לו כל כך הרבה כלים והוא ידע להשתמש בהם".

עוד בוואלה!

נאומי אוסקה: "סלש ופדרר? זו חברה מדהימה להיכלל בה"

לכתבה המלאה
דניל מדבדב, טניסאי רוסי. רויטרס
סימנים של ייאוש בשלב מוקדם מאוד. מדבדב/רויטרס

מערכה 2

מדבדב הראה הרבה אופי כשהוא שבר את דג'וקוביץ' ועלה ל-0:1, אבל הסרבי דחף כדורים לכף היד של הרוסי ועם כמה חבטות נהדרת הצליח לשבור בחזרה ולאזן ל-1:1. נולה המשיך ל-1:2 ושבר שוב כשנראה שמדבדב יוצא לגמרי מפוקוס. טניסאי העבר ברד גילברט: "מדבדב עדיין משחק באופן זהיר ולא אגרסיבי. הוא לא יוזם והתקפי כמו בכמה מהנקודות של דג'וקוביץ' עד עכשיו".

בניגוד למערכה הראשונה, במצב של 1:3 דג'וקוביץ' שמר על משחקון ההגשה שלו ועלה ל-1:4, כשמדבדב מטיס כדורים לחוץ. עיתונאי הטניס הפורטוגלי ז'וזה מורגאדו: "מדבדב מעיף טעויות בלתי מחויבות לכל כיוון. כרגע זה נראה טוב מאוד מבחינת דג'וקוביץ'".

הרוסי אמנם הצליח לנצח משחקון ראשון אחרי ארבעה שהפסיד ולצמק ל-4:2, אבל אחרי שנכנע בגיים מותח, הוא כבר נראה מיואש לגמרי ולבסוף הפסיד 6:2 במערכה מהירה וחד צדדית. ייבגני קאפלניקוב שזכה במלבורן ב-1999: "אם מדבדב ינצח היום, זה יהיה המהפך הגדול בהיסטוריה, אפילו יותר מברצלונה נגד פריז סן ז'רמן ב-2017".

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. רויטרס
שליטה אבסולוטית במשחק. דג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה 3

דג'וקוביץ' נגרר למשחקון הגשה ארוך, אבל שמר עליו ועלה ל-0:1. שפת הגוף של מדבדב המשיכה לשדר חוסר אמונה והסרבי מיהר לעלות ל-0:3. ליאון סמית': "דג'וקוביץ' מפעיל כל כך הרבה לחץ, הוא הוציא לחלוטין את מדבדב מהמשחק שלו. הוא עושה עבודה פשוט נפלאה". גרג רוסדסקי: "זה משחק בכיוון אחד, מדבדב נראה מיואש".

מדבדב צימק ל-3:1 ו-4:2, אפילו רשם כמה נקודות יפות, אבל המשחק כבר היה בכיס של דג'וקוביץ'. הסרבי היה מלא ביטחון וכמעט כל כדור שלו הלך למקום הנכון. הוא המשיך לדחוף את הרוסי למקומות בהם הוא לא נינוח וטיפס ל-2:5. זה כבר היה סוף הסיפור באופן רשמי. נולה הוסיף שבירה קלילה וחגג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully