וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מבינים: "אם לא ננצח בשבוע הבא במינכן, הסיפור נגמר"

19.2.2021 / 6:53

הצהובים הובסו במילאנו ונשארו עם סיכוי קטן להיכנס לפלייאוף: "זה היה המשחק הכי חלש שלנו העונה". ווילבקין הפצוע בידו צפוי לקבל מנוחה בליגה: "לא יכל לייצר את המשחק הרגיל שלו". וגם: האם רצף המשחקים במסגרת המקומית הוביל ליכולת החלשה?

1.

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את הפסד היורוליג הגדול ביותר שלה העונה כשהובסה 87:68 באיטליה על ידי ארמני מילאנו. בעקבות ההפסד התדרדרה הקבוצה למאזן של 10 ניצחונות מול 13 הפסדים, כשהסיכוי שלה להיכנס לשלב הפלייאוף ביורוליג הולך ופוחת.

הצהובים, ששבו לשחק ביורוליג אחרי שלושה שבועות וחצי, החלו את המשחק בצורה רעה מאוד, כשהם רואים את היריבה פותחת יתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, ובמחצית מוליכה 27:39. ברבע השלישי הצליחה מכבי בעזרת דקות טובות של כריס ג'ונס ואלייז'ה בריאנט להוריד את ההפרש עד ל-6 בלבד, אבל לא יותר מכך, כשמילאנו ברחה מיד ועלתה ליתרון שבשיאו הגיע ל-18 נקודות.

אותלו האנטר היה השחקן הטוב ביותר במכבי עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים כשמלבדו רשם טיילר דורסי 11 נקודות וכריס ג'ונס 10 נקודות. סקוטי ווילבקין, שעלה לשחק עם חבישה בידו בשל פציעה, לא קלע ומסר 5 אסיסטים.

"כדורסל זה משחק של ריצות, עשינו כמה ריצות במשחק הזה, אבל זה לא היה מספיק", סיכם כריס ג'ונס, "אנחנו צריכים להמשיך להילחם כקבוצה, כיחידה אחת, להרים אחד את השני, להשתפר בכל יום ולהמשיך להילחם. יש עוד הרבה משחקים להבין את זה, אני עדיין מאמין שנוכל לעשות ריצה גדולה, אני חושב שנהיה בסדר". אלייז'ה בריאנט הוסיף: "לא באנו להילחם כמו שהיינו צריכים וכמו שהראינו באימונים האחרונים. אני מאמין שמהנקודה הזאת נבוא להילחם בלי שום קשר לתוצאות".

בקבוצה התאכזבו מהיכולת הנרפית שהוצגה לאורך רוב שלבי המשחק, כשגם המאמן יאניס ספרופולוס נשמע מתוסכל מאוד במסיבת העיתונאים בסיום. "באנו אופטימיים וקיבלנו סטירה כואבת", סיכמו בקבוצה את ההפסד, "היכולת הייתה נוראית. זה היה המשחק הכי חלש שלנו העונה, ובזמן הכי לא מתאים שזה יכול לקרות. לעלות לפלייאוף? עם איך שנראינו הערב אנחנו אפילו לא יכולים לחלום על זה".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן מילאנו שאבון שילדס. באדיבות מילאנו, אתר רשמי
הפציעה הגבילה אותו ל-0 נקודות. ווילבקין/אתר רשמי, באדיבות מילאנו

2.

בפעם השלישית כשחקן מכבי תל אביב, סיים אמש סקוטי ווילבקין משחק ללא נקודות ביורוליג. 4 וחצי דקות לסיום הרבע השלישי, בפיגור 15, יאניס ספרופולוס הוציא אותו ולא החזיר אותו. על המגרש היו בדקות הללו כריס ג'ונס, ג'ון דיברתולומיאו וטיילר דורסי, אבל ווילבקין לא שב וראה את כל סיום המשחק מהספסל.

ווילבקין סבל מפציעה באצבע ביד שמאל באימון ביום רביעי, בעיה שהפריעה לו במהלך המשחק, "סקוטי הרגיש לא בנוח כל המשחק, הוא לא יכל לייצר את המשחק הרגיל שלו", אמר אחד מאנשי מכבי, "בשלב מסוים הוא כבר לא יכל לשחק יותר וכשהוא לא יכול לייצר את המשחק הרגיל שלו, עדיף שאחרים ינסו".

ההערכה במכבי היא כי ווילבקין יזכה למנוחה במשחקי הליגה הקרובים נגד בני הרצליה ועירוני נהריה כדי לנסות ולהביאו במצב הטוב ביותר למשחק נגד באיירן מינכן בשבוע הבא: "כריס ג'ונס עשה עבודה לא רעה, טיילר דורסי נתן את כל מה שיש לו במחצית השנייה, אבל בלי סקוטי אנחנו לא נוכל לנצח", סיכמו במועדון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי. באדיבות מילאנו, אתר רשמי
לא הצליח לחפות על החולשה של ווילבקין. דורסי/אתר רשמי, באדיבות מילאנו

3.

מלבד הפציעה של ווילבקין, במכבי תל אביב הרגישו שיותר מדי שחקנים הגיעו קצת מחוץ לקצב של היורוליג. זה התבטא בהגנה החלשה במחצית הראשונה מול הפיזיות של מילאנו, וביכולת הקליעה הנוראית כשהצהובים פותחים את המשחק עם 0 מ-10 מחוץ לקשת, ומהשלב הזה קולעים 7 מ-15 נסיונות.

"אף אחד לא רוצה להשתמש בתירוצים, אבל שלושה שבועות בלי משחק ברמה הזאת קצת הוציאו אותנו מהחדות", ניסה אחד מאנשי מכבי להסביר, "היו לנו שני משחקים תחרותיים בתקופה הזאת, ובשניהם נראינו רע - נגד גלבוע/גליל, ונגד חולון בגביע שהצלחנו להפוך עם הרבה אופי. עם כל הכבוד לשאר היריבות שהיו לנו בליגה, זה לא היה משחק דומה למה שחיכה לנו".

בקבוצה האמינו כי דווקא הכניסה של דראגן בנדר לעניינים במשחקים האחרונים בישראל תוביל ליכולת טובה יותר שלו, אך גם בנדר כמו חבריו לא רשם משחק שהוא ירצה לזכור. עוז בלייזר שקיבל את המקום בחמישייה הראה רוח לחימה אבל זה הספיק רק ל-2 נקודות עם קליעה בודדת מהשדה מ-5 נסיונות.

שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט מול שחקן מילאנו מייקל רול. באדיבות מילאנו, אתר רשמי
חייבים ניצחון במינכן. אלייז'ה בריאנט/אתר רשמי, באדיבות מילאנו

4.

ההפסד אמש, ביחד עם הניצחון של אנדולו אפס עשוי להגדיל את הפער של מכבי תל אביב מהפלייאוף לארבעה משחקים הערב אם זניט סנט פטרסבורג תגבור בחוץ על הכוכב האדום. עד לעצירת רצף המשחקים שלהם ביורוליג במכבי תל אביב השתדלו לשדר אופטימיות וביטחון לגבי סיכויי ההעפלה שלהם לסיבוב הבא, אך כעת, כשהקבוצה תצטרך לנצח בין שמונה לתשעה משחקים מה-11 שנותרו, גם האופטימיים מתחילים לאבד תקווה.

"אם לא ננצח בשבוע הבא במינכן, הסיפור נגמר", אמר אחד מאנשי מכבי שנותר בארץ, "זה הצ'אנס האחרון שלנו להישאר בחיים, אם נפסיד את המשחק הזה, מה שיישאר לנו זה לשחק עד הרגע האחרון".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. באדיבות מילאנו, אתר רשמי
כבר מחר פוגש את הרצליה. ספרופולוס/אתר רשמי, באדיבות מילאנו

5.

כבר מחר (20:30, ספורט 5) תשוב מכבי לפרקט כשתפגוש את בני הרצליה בפעם השנייה העונה, וביום שני יפגשו את עירוני נהריה. הצהובים יקיימו משחקי ליגה שהיו אמורים להתקיים בהמשך העונה בזמן פגרת הנבחרת על מנת להקל את עומס המשחקים שלהם, בזכות העובדה שאין להם שחקנים במדים הלאומיים בחלון הנוכחי.

אחרי שני משחקי הליגה תצא הקבוצה למינכן למשחק הקריטי במסגרת היורוליג, ומגרמניה תצא בטיסה ישירה לאילת למשחק ליגה נוסף שייערך במוצאי שבת הבא. המשחק באילת יפתח שבוע של שני משחקי יורוליג בישראל, כשהצהובים יארחו את צסק"א מוסקבה ו-ולנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully