וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עוד בשביל מה לשחק? על תמונת הסיכויים של מכבי תל אביב ויריבותיה לפלייאוף

18.2.2021 / 14:30

נראה כי 18 או אפילו 19 ניצחונות יידרשו לקבוצות היורוליג כדי להתברג בשמינייה. רגע לפני שובם של הצהובים לפרקט ניתחנו את מצבם, ויצאנו פסימיים יותר מתמיד. הקהל בהיכל יעזור לחולל נס?

תקציר ה-93:103 של ברצלונה על מלאגה/ספורט1

לפני 23 ימים עלתה מכבי תל אביב למשחק היורוליג האחרון שלה, ורק הערב (חמישי, 21:45, שידור ישיר בספורט 5), אחרי שהחמיצה שני מחזורים, היא תחזור לפעילות במפעל כשתתארח במילאנו. הצהובים מקווים ומאמינים שעדיין לא החמיצו את הרכבת לפלייאוף, ורגע לפני שובם ניתחנו את תמונת הסיכויים שלה לעומת יריבותיה על הכרטיס לשלב הבא - על סמך הערכה כי יידרשו 18 ניצחונות לכל הפחות כדי להתברג בשמינייה, כשייתכן שהמספר אף יעלה ל-19.

שחקן באיירן מינכן בכדורסל עם שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט ומאמן הכושר רגב פנאן. דני מרון
הרבה מעל האקסית. ג'יילן ריינולדס עם אלייז'ה בריאנט במשחק של באיירן בהיכל/דני מרון

באיירן מינכן

מאזן 9:15
0:1 על מכבי, מארחת אותה במינכן בשבוע הבא

הפתעת העונה ביורוליג צריכה לנצח בין שלושה לארבעה משחקים מתוך עשרה. באיירן תפגוש רק שלוש קבוצות שאיבדו סיכוי, ריאלי או מעשי, לעלות לפלייאוף, ולא פחות משש יריבות ישירות על הכרטיס או המיקום, כשהקבוצה העשירית היא המוליכה ברצלונה במחזור האחרון. ניצחון על מכבי תל אביב בשבוע הבא עשוי להיות זה שיחתים לה את הכרטיס לשלב הבא. על פניו, הלוח של הבווארים הוא לא פשוט, אבל בהנחה שהיא לא תאבד יותר ממשחק אחד מול היריבות הנוחות, היא תצטרך להשיג שני ניצחונות משישה מול האחרות, כשאת רובן היא מארחת. מקומה בפלייאוף כמעט מובטח.

עוד בוואלה!

אטורה מסינה מפרגן למכבי תל אביב: "היא טובה יותר ממה שהמאזן שלה מראה"

לכתבה המלאה

פנרבחצ'ה

מאזן 10:14
0:2 על מכבי

פנרבחצ'ה מחזיקה בתשעה ניצחונות רצופים, ועוד ארבעה או חמישה יספיקו לה כדי להשלים את המשימה. מבין עשרת המשחקים שנותרו לה, היא תתמודד רק פעמיים מול יריבות מהתחתית, ולא מן הנמנע שאולימפיאקוס תצטרף אליהן כמי שתאבד עניין עד אז. מלבד מכבי תל אביב ובאסקוניה, עליהן יש לה יתרון במאבק הישיר, פנר נמצאת בנחיתות מול ולנסיה וז'לגיריס קובנה, אבל המומנטום הנהדר שלה אמור להפוך את השאלה הזאת ללא רלוונטית. הכרטיס לפלייאוף עוד לא הובטח, אך רק קריסה תיקח ממנה אותו.

שחקן פנרבחצ'ה ננדו דה קולו מול שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי, אנטה ז'יז'יץ'. הטוויטר של פנרבחצ'ה, אתר רשמי
רק קריסה תיקח מדה קולו ופנר את הכרטיס/אתר רשמי, הטוויטר של פנרבחצ'ה

זניט סנט פטרסבורג

מאזן 9:13
0:1 על מכבי, שתגיע לרוסיה בהמשך

גם לזניט סנט פטרסבורג, כמו למכבי תל אביב, נותרו 12 משחקים בשל דחיית מפגשים קודמים. תשעה מ-12 המשחקים הללו יתקיימו בביתה, וחמישה מול קבוצות שאיבדו סיכוי ריאלי לעלות שלב. לזניט ניצחון על מכבי בתל אביב, והמשחק ביניהן יהיה כנראה האחרון שלה העונה, ואולי גם קריטי לשתיהן. עד ה-4 במרץ תופיע זניט בבליץ של חמישה משחקים, ואם תנצח לפחות בשניים מהם, היא תהיה בעמדת זינוק מצוינת להיכנס לפלייאוף.

אנאדולו אפס

מאזן 10:13
0:1 על מכבי, תגיע לתל אביב בחודש הבא

לאנאדולו אפס המתאוששת יש עוד 11 משחקים, רק ארבעה מהם בבית, והיא תפגוש רק קבוצה אחת שכבר סיימה מעשית את העונה (פנאתינייקוס). על פניו, מדובר במשימה קשה מאוד, אלא שהלוח של אפס בתקופה הקרובה הוא יחסית סביר: היא תארח את אולימפיאקוס ו-ולנסיה, משחקים שהיא על פניו אמורה לנצח, ואם תגיע עד למשחק מול צסק"א מוסקבה עם שני ניצחונות נוספים, נראה כי גם הכרטיס שלה יהיה די מובטח.

אנג'לו קלויארו, מכבי תל אביב מול אנאדולו אפס. באדיבות אפס אנאדולו, אתר רשמי
גם אנאדולו בעמדת זינוק הרבה יותר טובה ממכבי תל אביב. קלויארו במשחק באיסטנבול/אתר רשמי, באדיבות אפס אנאדולו

ז'לגיריס קובנה

מאזן 10:13
1:0 מול מכבי, ייפגשו בהמשך בקובנה

כמו אנאדולו, גם ז'לגיריס זקוקה ל-6-5 ניצחונות מ-11 משחקים, אלא שלה נותרו שישה משחקי בית, וארבעה מול יריבות שגמרו את העונה. ז'לגיריס, שפתחה את העונה בצורה מצוינת ונחלשה בהמשך, יודעת שבתקופה הקרובה יש שני משחקים שפשוט אסור לה להפסיד - הכוכב האדום ווילרבאן בבית. אם תעבור את שתיהן, היא תגיע למחזורי הסיום, בו רצף המשחקים שלה יחסית נוח, במצב טוב. אחרת, היא תידרש להפתיע את ברצלונה, ריאל מדריד, אפס או פנרבחצ'ה בחוץ.

ולנסיה

מאזן 12:12
0:1 על מכבי, תגיע לתל אביב בהמשך

נעבור לצד הפחות ריאלי של המשוואה. שישה או שבעה ניצחונות מעשרה משחקים צריכה ולנסיה כדי לעשות את זה, והיא תפגוש רק שתי יריבות שכבר גמרו את העונה. נראה כי העונה של ולנסיה, שהפסידה בשישה משמונת המשחקים האחרונים שלה, תוכרע כבר בשני המשחקים הקרובים: אם תצליח לנצח בבית את ריאל ובחוץ את זניט, היא תגיע למחזור הכפול בטורקיה ובישראל כשהיא עדיין בחיים. אם תפסיד בשני המשחקים הללו, הסיפור גמור מבחינתה.

ולנסיה חוגגת ניצחון על מכבי ת"א ביורוליג. האתר הרשמי של ולנסיה, אתר רשמי
הניצחון מהסיבוב הקודם יכריע? ולנסיה חוגגת אחרי הדרמה מול מכבי תל אביב/אתר רשמי, האתר הרשמי של ולנסיה

באסקוניה

מאזן 13:11
2:0 מול מכבי

שבעה או שמונה ניצחונות מעשרה משחקים - זה כנראה מספיק כדי להבין שבאסקוניה איבדה סיכוי. מה שכן עשוי להותיר אותה בחיים זה רצף המשחקים הקרוב. על פניו, הבאסקים מגיעים כפייבוריטים לשלושת המשחקים הבאים (הראשון שבהם הערב אצל חימקי מוסקבה), אם תנצח בכולם היא תמצא את עצמה במאזן חיובי, שבעה מחזורים לסיום העונה, כשלפניה רצף קשה של משחקים. גם אז, היא כנראה לא תצליח להפוך את העונה שלה, אבל לפחות תהיה בתמונה.

מתוך "Fast Break", התוכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

אולימפיאקוס

מאזן 13:11
0:2 על מכבי


מאז הניצחון הדרמטי המרשים בהארכה ביד אליהו, שלאחריו אולימפיאקוס נראתה כמי שנמצאת בדרך לפלייאוף, היא צנחה עם חמישה הפסדים בשישה משחקים. אחרי ההפסד הביתי לעודד קטש ופאו בדרבי, המשימה שלה נראית על גבול הבלתי אפשרית: שבעה או שמונה ניצחונות מעשרה משחקים יידרשו לה כדי להיכנס לשמינייה. אמנם לאדומים יש עוד שלושה משחקים נגד קבוצות שגמרו את העונה, אבל בשלושת המשחקים הקרובים הם פוגשים את אפס, צסק"א ובאסקוניה בחוץ. אם לא ישיגו בדרך פלא שני ניצחונות מתוך השלושה, מצבם יהיה אבוד.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
זקוק ללא פחות מנס. ספרופולוס/דני מרון

מכבי תל אביב

מאזן 12:10

שמונה או תשעה ניצחונות מתוך 12 משחקים, שישה משחקי בית מתוך ה-12, ושלושה משחקים מול קבוצות שגמרו את העונה. הבעיה עבור מכבי תל אביב מתחילה בכך שהרבה קבוצות שייכנסו לפלייאוף כנראה יגיעו ל-19 ניצחונות, והיא תוכל להדביק כנראה רק שתיים מהן במאזן הפנימי (אפס וזניט). אחרי שני משחקי החוץ הקרובים מכבי תדע בדיוק מה מצבה: אם תנצח במילאנו או במינכן, היא תישאר בחיים - ובתנאי שתשמור על הבית. האם זה אפשרי? קבוצות חלשות מצסק"א, ברצלונה ואפס כבר ניצחו העונה ביד אליהו, אבל הקהל עשוי לחזור בקרוב ואולי תהיה לו השפעה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully