וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה הרגיז בסיום את בראדלי ביל, במהלך שהוכתר כ"רגע היסטורי"

הישראלי איבד כדור ועשה עבירה מיותרת בשניות הסיום בניצחון וושינגטון, ביל כעס ("סתום את הפה, עבירה מטומטמת"), ברשת לגלגלו על המהלך: "לא מאמין למה שראיתי". וגם, הקאמבק המרגש של ג'ון וול לוושינגטון: "זה היה קשה"

דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס דנואל האוז שחקן יוסטון. Nick Wass, AP
רק 20 דקות, וסיומת צורמת. אבדיה/AP, Nick Wass

וושינגטון גברה הבוקר (שלישי) 119:131 על יוסטון, במשחק שבמוקד שלו עמדה החזרה של ג'ון וול לבירה למפגש מול הקבוצה שבה שיחק כל הקריירה. דני אבדיה סיים עם 5 נקודות ו-3 ריבאונדים, כשהוא שוב עולה מהספסל ומקבל הפעם 20 דקות בלבד. הישראלי יקווה שהירידה בדקות (הכי מעט בחמשת המשחקים האחרונים) לא מבשרת על איזשהי מגמה מבחינתו, אחרי שאיבד את מקומו בחמישייה של הקבוצה, כשהלילה שחקני משנה אחרים בוושינגטון נותנים תרומה יפה וחשובה: דאוויס ברטאנס קלע 18 נקודות (5 מ-6 מהשלוש), מו וגנר קלע 15 וסחט מחמאות מהמאמן, רוי האצ'ימורה קלע 13, רובין לופז וראול נטו קלעו 12 כל אחד, ובסך הכל שבעה שחקנים קלעו מספר דו ספרתי של נקודות, ואבדיה לא היה אחד מהם.

בנוסף, על אף שוושינגטון רשמה ניצחון שני רצוף בפעם השנייה בלבד העונה ונמצאת במגמת שיפור, המשחק נגמר בצורה מעט צורמת עבור אבדיה. בשניות הסיום, כשהמשחק כבר היה גמור, הכדור היה בידיים של שחקני הוויזארדס, שבסך הכול היו צריכים להעביר את השניות המעטות שנותרו על השעון. הכדור היה בידיים של רוי האצ'ימורה, אבדיה סימן לו שהוא רוצה את הכדור, האצ'ימורה מסר לו, ואבדיה השאיר את הכדור מבלי לגעת בו ונתן לו לצאת החוצה, במה שנראה כאי הבנה.

יש לציין שמדובר בסיטואציה מוכרת מאוד בקרב שחקני הליגה, שלפעמים מנסים להימנע מלהחזיק את הכדור בשניות האחרונות ומעבירים אותו אחד לשני כדי שלא יירשם להם בסטטיסטיקה איבוד כדור. כך, למשל, בלוגר ה-NBA המשעשע רוב פרז צייץ על הרגע יוצא הדופן: "זה סוף סוף קרה. אחרי שנים שבהם שחקנים 'זורקים רימונים' אחד לשני בשניות האחרונות, זו הפעם הראשונה שאני רואה שחקן מסרב לגעת בכדור ונותן לו לצאת החוצה. בבקשה תיהנו מהרגע ההיסטורי הזה של דני אבדיה". לאחר מכן אף הוסיף: "אני לא יכול להאמין למה שהרגע ראיתי. אחרי שבחנתי שוב את המהלך: אבדיה ביקש את כדור, ופשוט נתן לו לצאת!".

ואם זה לא הספיק, לאחר מכן, כשהכדור עבר ליוסטון כשנותרה 1.9 שניות על השעון, אבדיה עשה עבירה מיותרת ששלחה שחקן יוסטון לקו העונשין. אומנם המשחק היה גמור, ולא סיכן את הניצחון של וושינגטון, אבל בראדלי ביל נראה מתוסכל מאוד על הספסל של הוויזארדס, הביע את הכעס שלו על שני המהלכים המיותרים שבהם היה מעורב אבדיה, ואחרי שאבדיה התווכח עם השופט על העבירה ביל קרא "סתום הפה" ונראה מסנן "עבירה מטומטמת".

עוד בוואלה!

וושינגטון ניצחה את יוסטון 119:131, 5 נקודות לדני אבדיה

לכתבה המלאה

עם זאת, זה לא מעיב על שמחת הניצחון של הוויזארדס, בערב מרגש מבחינת המועדון, אחרי שג'ון וול הגיע לראשונה לעיר במדי קבוצה אחרת. וול סיים עם 29 נקודות ו-11 אסיסטים, אבל לא קיבל עזרה מחבריו והרוקטס נחלו הפסד שישי רצוף. בראדלי ביל, שקלע 37 נקודות, אמר בסיום שהוא התרשם מהיכולת של וול, שכזכור לא שיחק שנתיים לפני שחזר למגרשים העונה. "הכל עדיין נמצא שם", אמר ביל על וול, "הוא מצליח להראות את זה. אני לא יכול להיות יותר שמח בשבילו, אחרי כל מה שעבר בשנתיים האחרונות".

וול עצמו סירב לדבר על התקופה שלו בוויזארדס. במחצית נראה על המסכים סרטון הוקרה לשחקן ששיחק עשר שנים במועדון, אבל לצערו הרב, הוא לא זכה לקבלת הפנים שהיה מקבל אילו הקהל היה ממלא את האולם. "זה היה קשה", אמר וול על האולם הריק, בערב המרגש, "רציתי לראות פה את הקהל ששיחקתי למענו, כדי לקבל אהבה. רציתי שבמשחק החזרה שלי אמא שלי תהיה פה, אבל אני יודע שהיא צופה בי מלמעלה".

וושינגטון די מתייצבת לאחרונה (מאזן 5:5 בעשרת המשחקים האחרונים), אבל עם מאזן 17:8 יודעת שהיא חייבת רצף ארוך של ניצחונות לא כדי להגיע לפלייאוף, אלא כדי להגיע למאזן מאוזן. כרגע לפחות היא נהנית מיכולת התקפית טובה, אחרי שקלעה הערב 131 נקודות. "אולי זה הווייבים", אמר ביל על היכולת בהתקפה, "זה אנרגיה, אנרגיה שיש לך כשהקבוצה מתחילה לשחק טוב ביחד, אתה רואה כמה זריקות נכנסות וחדוות המשחק חוזרת. זה טוב שאנחנו משחקים בצורה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully