וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה פונטי: "רק כשראיתי אותו בעיני, עיכלתי שסעיד מולאי בישראל"

15.2.2021 / 17:20

ההתרגשות בשדה התעופה ("אמרתי שאני חייב לחבק אותו כמו שישראל כמדינה מחבקת את הבחור האמיץ הזה"), החלום על גמר מול שגיא מוקי ("הלוואי שיסתיים כך") והביקורות על קיום התחרות: "יש נוהל קפדני גדול משלנו?" יו"ר איגוד הג'ודו נערך לגרנד סלאם יוצא דופן - מכל הבחינות

סעיד מולאי בישראל/איגוד הג'ודו

"רק כשראיתי אותו בעיניים שלי, עיכלתי שסעיד מולאי בישראל", כך תיאר היום (שני) משה פונטי יושב ראש איגוד הג'ודו את רגע הפגישה המרגשת שלו אמש עם הג'ודוקא האיראני שנחת לביקור היסטורי בישראל לרגל תחרות הגרנד סלאם תל אביב שתחל ביום חמישי. "חודש שאני חושב ומתכנן את הרגע הזה שסעיד יגיע לארץ", ממשיך פונטי. "כשהוא צעד מולי, חשבתי איך אני יכול להסתפק ברגע כזה בלחיצת יד. האם זה ראוי לקבל אותו רק בלחיצת יד? אמרתי שאני חייב לחבק אותו כמו שישראל כמדינה מחבקת את הבחור האמיץ הזה. הבחור הנחמד כל כך שעשה צעד אמיץ והגיע למדינה שלנו כדי לעשות ספורט. כדי להתחרות בג'ודו".

פונטי התרגש מאוד. ראו את זה עליו כשדיבר. "זה באמת היה אחד מהימים המרגשים בחיי ואני לא נוטה להתרגש", אמר. "גם ברכב בדרך למלון הוא הודה לי שוב ושוב על ההזמנה ועל קבלת הפנים. אמרתי לו: 'סעיד, אני מודה לך. אתה האיש האמיץ שעשה את הצעד הענק הזה לקירוב לבבות'. אתה יודע מה הולך אצל הגולים האיראנים בכל רחבי אירופה? הבנתי שהם עוקבים מקרוב אחרי כל מה שיוצא מכאן. לגבי איראן עצמה? אין לי מידע על מה שהולך שם עם הביקור שלו".

היו"ר שב אחר הצהריים לנתב"ג לקבל את פניו של נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר שהגיע ארצה בטיסה פרטית מביתו שבבודפשט. גם ויזר ישהה באותו המלון בו יהיו הספורטאים וכמו כולם ייכנס לבידוד של 24 שעות עד שתגיע התוצאה של בדיקת הקורונה השלישית שלו.

סעיד מולאי ג'ודוקא איראני עם יושב ראש איגוד הג'ודו משה פונטי. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
רגע מרגש מאוד. פונטי לצד מולאי/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

"אני לא מאמין שמישהו עבר נוהל בדיקות קורונה כל כך צמוד כמו אלה שמגיעים לתחרות", אומר פונטי בתגובה לביקורות שנשמעו היום על קיום התחרות. "72 שעות לפני ההמראה הם עושים את הבדיקה הראשונה. ואז 48 שעות לפני ההמראה את הבדיקה השנייה. את השלישית הם עושים כאן במלון עם ההגעה ללובי ואת הרביעית יום לפני התחרות. וכל הזמן מותר להם להסתובב במלון אבל לא בחוץ ולא בשום מקום. הרי גם האימונים נעשים בשלושה אולמות במלון. הם יוצאים רק לתחרות בהיכל בסוף השבוע. יש נוהל קפדני גדול מזה? אני מרגיש שהרוב מפרגנים וחושבים שעשינו ביחד עם המדינה דבר גדול כדי לנסות קצת לחזור לשגרה. אנחנו בנבחרת ישראל כבר לפני חודש סיימנו עם המנה השנייה של החיסונים. אנחנו מאוד נשמרים ודואגים לעשות הכל כמו שצריך לפי הפרוטוקול".

מולאי יצא היום מהבידוד בחדרו אחרי שקיבל את הבדיקה השלילית. הוא יצורף ממחר לאימוני נבחרת ישראל מאחר שממונגוליה אותה הוא מייצג לא הגיעו עוד ספורטאים. פונטי מפנטז כעת על גמר בין שגיא מוקי לבין מולאי. "זה תלוי בהם ואם לא ייפול מישהו מהמדורגים מאיזו סיבה לפני התחרות, המיקומים אמורים לסדר אפשרות לגמר ביניהם", אמר, "הלוואי שזה יסתיים כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully