וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחפים קדימה: המבחן הגדול של מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים

15.2.2021 / 14:00

המעורבות של יעקב שחר, המאמץ הגדול של הצוות המקצועי, שיחת היום של השחקנים והחשש הגדול. רגע לפני המשחק הקריטי (20:45, ספורט 5) מול הצהובים שחורים, גם בקבוצה כבר מבינים: כל תוצאה מלבד ניצחון בטדי עלולה להוביל להידרדרות

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 0:2/ספורט 1

כל מי ששיחק או עבד במכבי חיפה ב-30 השנים האחרונות יודע: כשהבעלים יעקב שחר מחליט להגיע לאימון במתחם כפר גלים - משהו קרה. ביום שבת האחרון שחר הופיע במתחם האימונים, כשלכולם הייתה ברורה הסיבה: האירועים האלימים שהתרחשו בסיום הדרבי. שחר אף שוחח עם השחקנים ועם הצוות המקצועי: "אנחנו מועדון גדול ולא יכול להיות שיקרה מה שקרה. צריך להתעלם מרעשי הרקע שהיו ושעוד יהיו ולהתמקד במשחק מול בית"ר ירושלים".

ואכן, במכבי חיפה עומדים בפני אחד האתגרים הכי גדולים בקדנציה של ברק בכר בכרמל. אחרי אירועי הדרבי שמעמידים בסכנה את נוכחותם של כמה שחקני מפתח במשחקים הבאים כמו דולב חזיזה ובוגדן פלאניץ', הרעש התקשורתי וכן העובדה שלראשונה העונה מכבי חיפה רואה את מכבי תל אביב מעליה בטבלה, מביאים לכך שכל תוצאה מלבד ניצחון הערב (20:45, ספורט5) בטדי עשויה להביא לכדור שלג שקשה לראות היכן הוא ייעצר. "כל משחק העונה אומרים שהוא מבחן מנטלי", קובע גורם במכבי חיפה. "אבל אין ספק שהפעם מדובר במבחן מנטלי גדול יותר בגלל מה שקרה בשבוע שעבר ובגלל שפתאום אנחנו אלה שצריכים לרדוף כדי לחזור למקום הראשון".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר. טל לוי
כשהוא מגיע למתחם האימונים.../טל לוי

בימים שלאחר הדרבי, עסקו במכבי חיפה בעיקר בניסיונות להנמיך את הלהבות. הירוקים רצו לקיים מפגש משותף הכולל את שחקני שתי הקבוצות, אך בסופו של דבר נפגשו רק הקפטנים נטע לביא ודור מלול. "היה חשוב לעשות מעשה שירגיע טיפה את השטח" מסבירים במועדון. "הייתה תחושה שזה הולך ומתלקח אצל האוהדים והאמת שכל זה לא הוסיף גם להכנות המקצועיות".

"אין ספק שניסינו לשים את כל הדברים בצד ולהתמקד באימונים", מספר שחקן בכיר בקבוצה. "אך יחד עם זאת עננת הדרבי ריחפה כל הזמן, בעיקר בגלל אי הוודאות לגבי העונשים". אותה אי ודאות הפכה לשיחת היום בין השחקנים, שמרגישים שבתקשורת וברשתות החברתיות ניפחו את הסיפור מעבר לפרופורציות הראויות לו, וחוששים מאוד שהדיינים ייתנו לכל מי שנכתב בדו"ח עונש כבד מאוד, למען ייראו וייראו. אחד מאותם שחקנים היה מוחמד אבו פאני, שנדהם לגלות שהוא נכלל בדו"ח למרות שכלל לא היה מעורב במהומה, ובסופו של דבר גם הוצא מרשימת העומדים לדין.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. ., מאור אלקסלסי
עסק בשיחות עם השחקנים. בכר/מאור אלקסלסי, .

מי שהיה צריך להתמודד עם אותם חששות הם אנשי הצוות המקצועי. בכר וגם יתר הצוות עסקו השבוע בלא מעט שיחות תוך כדי אימון, זרקו מילה לשחקנים וניסו למקד אותם רק במשחק מול בית"ר ירושלים. "ניסינו להחדיר לשחקנים שאם נפסיד לבית"ר ירושלים אז כבר כולם יקטלו אותנו בלי או עם קשר למה שקרה בדרבי", מסביר גורם בקבוצה. "הדבר היחיד שהם צריכים להתרכז זה לנצח כי אין דבר גרוע יותר מאשר להתעסק במה יהיה אם".

במכבי חיפה חוששים ששחקני בית"ר ירושלים ינצלו את מפלס העצבים הנמוך ואת העבודה שהשחקנים בירוק מתוחים, כשבצוות המקצועי ביקשו מהם לא להיגרר לפרובוקציות. "תיזהרו מצהובים מיותרים", הזהיר גם שחר בשיחה עם השחקנים. "אנחנו צריכים להתמקד רק בעצמנו".

מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה בחימום. לירון מולדובן
חושש מאוד. אבו פאני/לירון מולדובן

אם לא די באירועי הדרבי, הגיע המשחק של מכבי תל אביב ביום שבת נגד הפועל כפר סבא, בסיומו היריבה הכי גדולה של הירוקים עלתה למקום הראשון, לפחות עד המשחק הערב. במועדון ניסו לשדר עוצמה לשחקנים ולשדר להם שגם אם המצב בטבלה השתנה, מכבי חיפה היא הקבוצה הטובה העונה כשכל תוצאה מלבד ניצחון עלולה להוציא את האוויר מהמפרשים של שחקני ואנשי הקבוצה. "אנחנו באמת לא מתעסקים במכבי תל אביב וזו לא קלישאה", קובע שחקן במכבי חיפה. "העונה אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתמקד רק בעצמנו. המשחק הוא מבחן אבל אם להיות אמיתיים בתקשורת אומרים על כל משחק שלנו העונה שזה המבחן האמיתי ואנחנו? אנחנו פשוט צריכים להמשיך לעשות את מה שעשינו ברוב העונה עד עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully