וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לווילפריד זאהה נמאס: "למה אני צריך לכרוע ברך? זה משפיל"

חלוץ קריסטל פאלאס שפעל לא אחת נגד גזענות, הביע תסכול מכך שמשתמשים בו "כדי לסמן וי" כשבפועל לא מתבצע שום שינוי בשטח

תקציר: בארנסלי - צ'לסי 1:0/ספורט 1

לאורך הקריירה שלו, נאלץ לא אחת להתמודד ווילפריד זאהה עם מקרי גזענות מבחילים. רק ביולי האחרון חשף החלוץ שמשחק בקריסטל פאלאס הודעות טקסט נוראיות שקיבל מאוהדי אסטון וילה לפני המשחק בין שתי הקבוצות. זאת כמובן לא הייתה הפעם היחידה שזאהה נתקל בגילויי גזענות, אך השחקן מחוף השנהב לא ישב בחיבוק ידיים, אלא השיב מלחמה ויצא כנגד הרשתות החברתיות, שם לטענתו מתאפשרות הודעות הנאצה הגזעניות הנשלחות לספורטאים.

עם זאת, בימים האחרונים התארח זאהה בפודקאסט On The Judy והביע תסכול מהצורה בה מתאפיינת מחאת השחקנים מאז אירועי השנה שעברה בארצות הברית, כשנהרג ג'ורג' פלויד במפגש עם המשטרה. זאהה נשא מונולוג נרגש בו הודה בין השאר שהוא מרגיש קצת כאילו משתמשים בו כדי "לסמן וי", לאור העובדה שהוא מתבקש לבצע פעולות סימבוליות, אשר חלקן משפילות לטענתו - מבלי ששינוי אמיתי מתרחש בפועל.

שחקן קריסטל פאלאס ווילפריד זאהה. Catherine Ivill, GettyImages
"אני לא מתכוון לעשות את זה יותר". זאהה כורע ברך/GettyImages, Catherine Ivill

החלוץ מחוף השנהב תהה לגבי החולצה אותה הוא מתבקש ללבוש כל הזמן, הנושאת את הכיתוב "Black Lives Matter". "כל העניין הזה של כריעת הברך", אמר זאהה. "למה אני צריך לעשות את זה כדי להוכיח שהחיים שלנו חשובים? למה אני צריך בכלל ללבוש חולצה עם הכיתוב 'חיי שחורים חשובים' כדי להראות משהו? זה משפיל".

זאהה המשיך: "אנשים כל הזמן מבקשים ממני לבוא ולשאת נאומים נגד גזענות בשם BLM ואני חושב לעצמי: 'אני לא הולך לעשות את זה רק כדי שאתם תוכלו להגיד שזאהה דיבר בשבילכם'. כאילו כדי לסמן וי בעצם".

זאהה לאחר ההודעות הגזענות שקיבל ביולי

"אני לא עושה את זה יותר, עד שדברים לא ישתנו באמת", אמר זאהה בנחרצות. "אני לא באתי לפה רק כדי לערוך שיחת חולין. אתה רואה מה קורה ברשתות החברתיות. אתה רואה אנשים פותחים חשבונות מזויפים כדי להעליב באופן קבוע אנשים שחורים, אבל כלום לא משתנה. כל הדברים האלה שאתם עושים - אין להם משמעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully