וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים במכבי חיפה לא מתחרטים על המהומה בדרבי: "זכותנו להחזיר להם"

11.2.2021 / 6:30

הקטטה ההמונית אחרי הניצחון בדרבי מסעירה את הירוקים: השחקנים מודים שחיפשו נקמה, המנכ"ל בן דב אוים בתביעה אזרחית ובמועדון ממתינים בדריכות לדוח השיפוט, שעשוי להשפיע גם על המהלכים בחלון ההעברות. החשש: מלבד מנחם וחבשי, גם פלאניץ' יושעה

תקציר: מכבי חיפה - הפועל חיפה 0:2/ספורט 1

1. במכבי חיפה מתנצלים על המהומה רק כלפי חוץ: "זכותנו להחזיר להם"

מאז המשחק נגד מכבי תל אביב, התלונה העיקרית ברשתות החברתיות של אוהדי מכבי חיפה הייתה ששחקני הקבוצה הם "ילדים טובים מדי". האוהדים רצו לראות יותר דם רע מול היריבה השנואה מקרית שלום וביקרו את השחקנים, אבל ספק אם אפילו הם ציפו וקיוו לראות את מה שהתחולל אמש (רביעי) בסיום הניצחון 0:2 על הפועל חיפה בדרבי, כשהשחקנים ואנשי הקבוצה היו מעורבים בקטטה המונית.

לאיבוד העשתונות יהיו השלכות לא פשוטות: חלק לא קטן משחקני מכבי חיפה עשויים לעמוד לדין בעקבות דוח השיפוט החמור שהשופט לירן ליאני והמשקיף אבי לוי יגישו להתאחדות לכדורגל. ליאני וצוותו נשארו דקות ארוכות לאחר סיום המהומה ועברו על כל התמונות והסרטונים, כאשר הם מתעכבים על כמה אירועים ספציפיים שהיו חלק מהקטטה, בהם שחקני מכבי חיפה היו מעורבים. בין היתר, הם בחנו לעומק את הצעקות של סאן מנחם לעבר הספסל של הפועל חיפה, העימות הפיזי של עאיד חבשי, ואירועים נוספים של התלקחות בין שחקנים משתי הקבוצות במנהרה בדרך לחדרי ההלבשה.

שחקני מכבי חיפה הנסערים המשיכו את הסערה כשחלקם העלו פוסטים מתגרים ברשתות החברתיות. "בדרבי הקודם ובכלל בשנים האחרונות, ההתגרויות כוונו נגדנו", אמר אחד השחקנים בקבוצה. "הפעם אחרי שניצחנו, מותר לנו להחזיר באותו מטבע. המשחק הזה באמת היה על עונה שלמה מבחינתנו ומגיע לנו לחגוג וגם להחזיר על מה שעשו לנו בסיבוב הקודם".

במכבי חיפה אמנם התנצלו על המעורבות שלהם בקטטה כלפי חוץ, אבל בשיחות לא רשמיות האשימו במועדון את שחקני הפועל חיפה באלימות קשה. "נכון שעשו לנו פרובוקציות, אבל מכאן ועד לאלימות שהתפתחה בסיום, הדרך ארוכה", אמר גורם במועדון. "העמידו אותנו במבחן הרבה פעמים ולא התחלנו לתקוף באלימות. גל אראל אמר, 'מה ציפיתם שנעשה'? לא ציפינו שבן בסט ואראל יתקפו את השחקנים שלנו".

שחקני מכבי חיפה עם שחקני הפועל חיפה. ., מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה מודים: חיפשנו נקמה/מאור אלקסלסי, .

עיקרי הדברים

  • שחקני מכבי חיפה לא באמת מתנצלים בעקבות המהומה אחרי הדרבי: "הגיע לנו להחזיר להם"
  • הירוקים ממתינים בדריכות לדוח השיפוט. החשש: מלבד מנחם וחבשי, גם בוגדן פלאניץ' יושעה
  • גל אראל מאיים לתבוע את המנכ"ל אסף בן דב אזרחית. ניסיונות להרגיע את הרוחות בקבוצות
  • בקבוצה הביעו שביעות רצון מהניצחון: "זאת הפגנה כוח. זה היה משחק על עונה שלמה"
  • מוחמד עוואד עשוי לערוך את הופעת הבכורה המחודשת מול בית"ר בשני. אבו אלשיך יושאל?

2. גל אראל מאיים לתבוע אזרחית את המנכ"ל בן דב

הקטטה ההמונית עוררה סערה גם בשל מעורבות כביכול של מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב. בסיום המשחק גל אראל הצהיר שבן דב תקף אותו, בעוד המנכ"ל טען שהגיע במטרה להפריד בין השחקנים והבהיר שהוא היה זה שהותקף. שני הצדדים מאיימים בתביעות הדדיות, ובסביבתו של אראל אמרו שהוא נסער מאוד ושוקל ברצינות לפנות לערכאות משפטיות אזרחיות, אבל נראה שגורמים בשני המועדונים ינסו להרגיע את הרוחות בגזרה הזו.

כך או כך, במכבי חיפה תקפו גם את האקס אלון תורג'מן ואמרו: "מה שתורג'מן עשה לבן דב זו אלימות קשה. הפועל חיפה עשתה הכל כדי לחבל בנו ולפגוע בנו, ואנחנו נפלנו למלכודת".

מוחמד אבו פאני מכבי חיפה גל אראל הפועל חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
לא נרגע. גל אראל, במרכז/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

3. הדוח של ליאני ישפיע גם על המהלכים בחלון ההעברות

בעוד שאמש התעסקו כל הצדדים בעקיצות ותגובות הדדיות, הבוקר במכבי חיפה דרוכים מאוד לקראת דוח השיפוט של ליאני. מנחם וחבשי צפויים להיכלל בדוח שצפוי להיות קשה במיוחד. הבלם בוגדן פלאניץ' ששמו הוזכר גם כן, טען בפני חבריו שהגיע להפריד ושהוא מקווה לא להיכלל בדוח השיפוט, למרות שהשופטים בחנו את מעורבותו בהתקלחות גם במסדרונות של חדר ההלבשה. בנוסף, שחקנים נוספים וכן אנשי צוות ומנהלה צפויים להיכלל בדוח ולעמוד לדין.

בכל מקרה, השחקנים ישחקו במשחק הבא נגד בית"ר ירושלים שכן הדיון בנושא צפוי להיערך ביום רביעי הבא. בחיפה מחכים לראות את הדוח גם כדי לקבל החלטות בנוגע לסוף מועד ההעברות הערב. בלי קשר לאירועים בסיום, במועדון לא אהבו את ההתנהלות של השופט לירן ליאני בייחוד בהחלטה שלא לשרוק לפנדל לטובת הקבוצה למרות ההתראה ממערכת ה-VAR.

לירן ליאני. אריאל שלום, אריאל שלום
הירוקים זעמו עליו. ליאני/אריאל שלום, אריאל שלום

4. השחקנים מרוצים: "ניצחון בנסיבות הללו - מפגן כוח"

היה גם משחק אמש. במכבי חיפה התאכזבו מאוד מהיכולת במחצית הראשונה אך ציינו לטובה את האופי שהשחקנים גילו במחצית השנייה. "ביקרו אותנו הרבה על הפן המנטלי לאחרונה, אבל אתמול הוכחנו את האופי האמיתי שלנו", אמר אחד השחקנים. "לא היה משחק גדול שלנו, אבל הרצון לנצח היה גדול מאוד. לנצח בסיטואציה שנוצרה ועם כל הפציעות - זאת הפגנת כוח משמעותית להמשך".

בלי קשר לאירועים בסיום, בחיפה שיבחו את סאן מנחם שלא היה כשיר ב-100 אחוז, אבל עלה במחצית השנייה והביא את השינוי. טאלב טואטחה שהגיע כדי לתפוס את מקומו של מנחם מתקשה להיכנס לעניינים בינתיים וסופג ביקורות, אך כעת ייתכן שיחזור להרכב אחרי המשחק מול בית"ר בשל עונש ההשעיה שמנחם צפוי לספוג. מי שזכה למחמאות גם כן היה החלוץ גודסוויי דוניו. החלוץ לא פתח בהרכב למרות ההיעדרות של ניקיטה רוקאביציה, אך כבש כמחליף את השער השני. "דוניו לא קיבל הזדדמנויות העונה כמעט בכלל. קטלו אותו לא צדק", אמרו במועדון. "יכול להיות שהוא לא השחקן הכי מתאים, אבל אי אפשר יהיה לדעת את זה, אם הוא ימשיך לא לקבל הזדמנויות".

עופרי ארד חוגג עם גודסויי דוניו מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
הניצחון הכי חשוב העונה? דוניו וארד חוגגים/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

5. עוואד עשוי להיכלל בסגל לבית"ר. אבו אלשיך יושאל?

כך או כך, למרות השער של דוניו, במכבי חיפה מחכים למוחמד עוואד. החלוץ יחתום רשמית במהלך היום, חצי עונה בלבד אחרי שעבר ללך פוזנן הפולנית. עוואד צפוי לקבל עדיפות ברוטציה ואף עשוי להיכלל בסגל למשחק מול בית"ר ירושלים, אם יפגין כושר ראוי באימונים. עוואד נחת אמש אחרי שקבוצתו נתנה לו אישור לחזור לחיפה, בה הוא חתום על חוזה לעוד שתי עונות וחצי. בעקבות ההגעה של עוואד וההישארות של רמי גרשון, מי שעשוי לצאת להשאלה הוא איהאב אבו אלשיך. השחקן הצעיר קיבל לא מעט הצעות ובחיפה יקבלו הבוקר החלטה סופית אם לאשר לו לצאת להשאלה.

שחקן מכבי חיפה מוחמד עוואד. דני מרון
הבכורה המחודשת ביום שני? מוחמד עוואד/דני מרון

6. רשימת הפצועים מתארכת

מלבד ההרחקות והעונשים הצפויים, בחיפה גם סופרים לא מעט פצועים לקראת המפגש מול בית"ר ביום שני. רז מאיר סובל מכאבים בברך אך הבהיר לאנשי הצוות הרפואי שהוא מאמין שיוכל להתאמן כרגיל. עאיד חבשי ספג חבטה חזקה ביד ובקבוצה חוששים משבר שישבית אותו בתקופה הקרובה. בנוסף, סאן מנחם עדיין לא כשיר לחלוטין וגם צ'ארון שרי עדיין בספק. ניקיטה רוקאביציה בכל מקרה לא יהיה כשיר.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully