וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה של מספר 7: מתן חוזז סגר מעגל, והצדיק את החולצה המחייבת

28.1.2021 / 6:20

שחקני מכבי תל אביב חגגו עם שחקן הכנף שכיכב בניצחון הדרמטי על מכבי חיפה ושם מאחור את העלבון מדוניס. ואן לוון סחט מחמאות על בחירת ההרכב והחילופים, ועשוי לקבל זר חדש להתקפה. החשש: איבוד נקודות מול באר שבע שיחזיר את המצב במאבק האליפות לקדמותו

תקציר משחק העונה: מכבי תל אביב גברה 1:2 דרמטי על מכבי חיפה/ספורט 1

1. הלילה של מספר 7

החולצה מספר 7 נותרה מיותמת באפסנאות בקרית שלום. עומר אצילי הוגלה לקפריסין. החלומות על חזרה של ערן זהבי התפוגגו כשהוא חתם בהולנד. מתן חוזז לא עשה חשבון ליומרנות ולקח אותה לעצמו, כשהוא משאיר את החולצה מספר 45 מהעונה שעברה בארון. לילות ארוכים חלם על הערב האחד שיגיע ושבו יצדיק את המספר המחייב כל כך במכבי תל אביב. אמש זה קרה. מהכדור שהגיע אליו בתוספת הזמן בדרך כלל שחקנים מנסים לסחוט קרן. מושכים לכיוון קו הרוחב ומנסים להגביה. אבל לא חוזז. הוא חלף על פני טאלב טואטחה כאילו לא מדובר במגן השמאלי של נבחרת ישראל ואז הטעיה קטנה לפלאניץ' והבלם של מכבי חיפה הכשיל אותו ברחבה בדרך לפנדל המנצח במשחק העונה של הצהובים.

לא רק המהלך הזה וכמובן הבישול בשער הראשון לטל בן חיים, הביאו אליו את כל החברים ממכבי תל אביב בסיום כדי לחבק ולברך. זו אפילו לא הצניעות והחביבות של הבחור הצנום. אף אחד מהשחקנים במכבי תל אביב לא נשאר אדיש להחלטה שהתקבלה לפני כמה חודשים להשאיר את חוזז מחוץ לסגל הקבוצה לליגה האירופית. אפשר להפיל את כל התיק על גאורגיוס דוניס, אבל ברק יצחקי ופטריק ואן לוון, אז עדיין כחצי מנהל מקצועי במכבי תל אביב, היו חייבים להגיד ליווני שאת חוזז רושמים לליגה האירופית. דוניס לא היה במכבי תל אביב בתחילת הפלייאוף העליון בעונה שעברה. הוא לא ראה את חוזז כובש שני שערים חשובים מאוד שהבטיחו למכבי תל אביב את האליפות כבר אחרי שני מחזורים בפלייאוף העליון. שער אחד היה אפילו במפגש ישיר מול מכבי חיפה של מרקו בלבול במחזור השני של הפלייאוף.

אחרי אותם ימים של תהילה, חווה חוזז פציעה שהשביתה אותו עד תחילת העונה הזו. את כל ההכנה לעונה הוא פספס. כשדוניס הגיע למכבי תל אביב, הוא לא הכיר אותו. כשחוזז שמע שהוא לא יהיה חלק ממשחקי הליגה האירופית, הוא לא ידע את נפשו מכעס וכאב. בן ביטון נרשם. מתן בלטקסה וגם גלזר הצעיר יותר. מכל הסגל רק חוזז נותר מחוץ לחוויה האירופית, בלי באמת להבין מדוע. בחודש הבא מול שחטאר דונייצק הוא כבר יהיה בסגל וישחק. ואן לוון לא ישכח עוד הרבה זמן את שני המהלכים הפנטסטיים של שחקן הכנף שהתעקש לא לצאת שוב בהשאלה ממכבי תל אביב ואולי המשחק של אמש, שם את החותמת לכך שהצהובים לא יתייחסו אליו עוד בביטול.

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב עם מתן חוזז. דני מרון
ניצחון אישי שלו. חוזז חוגג עם בן חיים/דני מרון

עיקרי הדברים

  • מתן חוזז, שלא נספר לליגה האירופית ונשאר מחוץ לסגל של דוניס, הצדיק את החולצה המחייבת
  • אחרי צמצום הפער, במכבי תל אביב מקווים כי שחקן זר התקפי יצורף בקרוב
  • במכבי תל אביב הזהירו אמש מאיבוד נקודות מול באר שבע, שיחזיר את המצב לקדמותו
  • מילים חמות לאן לוון שקיבל מספר החלטות דרמטיות וידע להרגיע את השחקנים בהפסקה ולהשיב להם את הביטחון

2. הניצחון אמור לסדר רכש

הניצחון אמש אמור לסגור את נושא הרכש במכבי תל אביב. בימים האחרונים העידו גורמים הקשורים למועדון כי מכבי תל אביב ממתינה לתוצאה מול מכבי חיפה כדי להחליט סופית באשר לרכש. המטרה הייתה קודם לא להגדיל את הפער ל-11 נקודות הפרש. כעת כשהוא ירד רק ל-5 נקודות, במכבי תל אביב מקווים כי אכן יגיע לפחות שחקן חיזוק אחד שיוכל לתת לפטריק ואן לוון עוד כלי התקפי. כזכור, לקבוצה יש מקום לזר שישי אותו היא לא מנצלת זמן רב כאשר גם הזר החמישי, אורוש ניקוליץ', עדיין לא חזר להתאמן בצורה מלאה.

אלכסנדר פשיץ' שחקן מכבי תל אביב עם אייל גולסה. דני מרון
יקבלו עוד סיוע בהתקפה? פשיץ' וגולסה/דני מרון

3. בני יהודה כתמרור אזהרה

במכבי תל אביב יודעים שהפער הבוקר היה צריך לעמוד על 3 נקודות בלבד, ואם יש משהו שהם מצטערים עליו זה התיקו מול בני יהודה לפני שלושה שבועות. הזהובים שחטפו אמש רביעייה ממ.ס. אשדוד ובמשחק הקודם שלישייה מהפועל כפר סבא, לא הפסידו למכבי תל אביב העונה ולקחו מהם ארבע נקודות. התיקו ההוא שרשמו לפני שנכנסנו לסגר השלישי מונע הבוקר מהפער בין מכבי תל אביב למכבי חיפה להיות שפוי יותר. במכבי תל אביב נזכרו בכך אמש גם כתמרור אזהרה לקראת המשחק בשבוע הבא מול הפועל באר שבע. "גם לפני שלושה שבועות לא ידענו לנצל את איבוד הנקודות של מכבי חיפה מול הפועל באר שבע", אמרו במכבי תל אביב. "סוף סוף חיפה איבדה שתי נקודות ואנחנו באנו מול בני יהודה ובעצמנו לא ניצחנו. זה חייב להיות לנו מול הפנים. עבדנו קשה מאוד כדי לנצח את מכבי חיפה ואבוי לנו, אם כבר במשחק הקרוב לא ננצח בטרנר ונגדיל מחדש את הפער ממכבי חיפה".

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
עשה כל מה שצריך. ואן לוון/דני מרון

4. שבחים לואן לוון על שלל החלטות נכונות

משער השוויון של טל בן חיים ועד ההפסקה, מכבי תל אביב הייתה חלשה מאוד. אלה היו דקות בהן האלופה לא ידעה איך לעבור את האמצע. שלחה כדורים סתמיים קדימה. הקישור עם עדן קארצב, אייל גולסה ובעיקר דן ביטון שהיה חלש, לא היו חלק מהמשחק של מכבי תל אביב. בהפסקה ואן לוון נגע בכמה נקודות ותיקן את הליקויים. למחצית השנייה עלתה מכבי תל אביב אחרת שנהנתה גם מירידה דרסטית ביכולת של מכבי חיפה. ואן לוון ראוי ליותר ממילה טובה על המשחק אתמול. ההכנה שלו התחילה בכך שהוא לא בכה על חסרונם של דור פרץ ויונתן כהן, אלא חיזק את השחקנים שישחקו לאורך כל השבוע ונתן להם להבין שהוא סומך עליהם לגמרי.

הבחירות שלו להרכב היו מצויינות. שרן ייני כבלם במקום איתן טיבי חילץ 14 כדורים, יותר מכל שחקן אחר, ורשם 100 אחוזי הצלחה במאבקים ההגנתיים. לשחר פיבן לקח קצת זמן להיכנס למשחק, אבל בהתחשב בעובדה שהיה לו על הראש את השחקן הטוב בליגה עד כה, דולב חזיזה, הוא עשה עבודה טובה. גם המעבר לשחק במרכז השדה כשהוא מפנה את עמדת המגן הימני לאנדרה ז'ראלדש שנכנס כמחליף, הוכיח את עצמו.

ואן לוון גם בחר את מתן חוזז כשהוא מוותר על אילון אלמוג ואדוארדו גררו לעמדה הזו. עוד מהלך חשוב של ההולנדי היה בניהול המשבר שהתפתח מול איתי שכטר. די לזכור שרק לפני שבועיים, שכטר אותת שהוא רוצה לעזוב והנה הוא פתח בשני המשחקים האחרונים וברור שהראש שלו לגמרי במכבי תל אביב עד סוף העונה ואולי אף מעבר לכך. ההחלטה של מיטש גולדהאר להנחית במכבי תל אביב שני עוזרים על פי בקשתו של ואן לוון, מלמדת שהבוס נותן קרדיט למי שהיה עד לא מזמן המנהל הביצועי של מחלקת הנוער וכעת עומד על 16 נקודות מתוך 18 אפשריות. לא מן הנמנע שההולנדי יקבל בקרוב גם הצעה לשמש כמאמן הקבוצה גם בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully