וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מודים: "מסוג המשחקים שגם עוד שנה לא היינו מנצחים"

27.1.2021 / 8:06

הצהובים מאוכזבים מההפסד לפנרבחצ'ה ומהיכולת ההגנתית החלשה במחצית השנייה: "היינו צעד אחד מאחור, ככה לא יכולנו לנצח". בקבוצה מסרבים לחשוב על עתידו של ז'יז'יץ' שממשיך לאכזב, מתוסכלים מדחיית המשחק נגד אנדולו ורואים את חלון ההזדמנויות לפלייאוף הולך ונסגר

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. באדיבות פנרבחצ'ה, אתר רשמי
מכבי תל אביב הסתבכה. ווילבקין בפעולה/אתר רשמי, באדיבות פנרבחצ'ה

1. סיכויי העלייה של מכבי תל אביב לפלייאוף היורוליג ספגו אמש (שלישי) מכה רצינית כשהצהובים הפסידו באיסטנבול לפנרבחצ'ה 82:75. בעקבות ההפסד ירדה הקבוצה של יאניס ספרופולוס למאזן של 10 ניצחונות מול 12 הפסדים, והיא במרחק של שני משחקים מהפלייאוף.

מכבי תל אביב דווקא נראתה טוב במחצית הראשונה של המשחק, וירדה אחרי 20 דקות בפיגור נקודה, 36:35. במחצית השנייה השחקנים של יאניס ספרופולוס, שהחלו להיראות פחות טוב התקפית כבר ברבע השני, נפלו הגנתית וראו את הטורקים בורחים ליתרון דו ספרתי ומשיגים את הניצחון. שני שחקנים בלבד בצהוב קלעו בספרות כפולות - אלייז'ה בריאנט קלע 18 נקודות וסקוטי ווילבקין קלע 15 נקודות ומסר 10 אסיסטים, שיא קריירה עבורו ביורוליג, כשהוא רושם לראשונה בקריירה דאבל דאבל ביורוליג.

"שיחקנו טוב, פספסנו בכמה דברים קטנים מאוד שיכולנו לתקן", אמר אלייז'ה בריאנט בסיום. "פנר קבוצה מצוינת. נלמד מזה ונתקדם הלאה". טיילר דורסי הוסיף: "אני חושב שנלחמנו היטב, היינו צריכים להשיג את העצירות ברבע האחרון ולא עשינו את זה. היינו שם כל המשחק, אבל פייר קלע זריקות קשות ברצף שנתנו להם את היתרון שהם היו צריכים ברבע הרביעי. מהשלב הזה כבר היינו צריכים לטפס על הר ולא היה לנו זמן בסיום".

"זה מסוג המשחקים שגם אם היינו משחקים אותו עוד שנה לא היינו מנצחים", הודה אחד מאנשי הקבוצה. "התחלנו מצוין, אבל מתחילת הרבע השני השליטה הייתה שלהם. כשהם קולעים ב-72 אחוזים ל-2, ומקבלים הרבה מאוד משחקנים משלימים כמו פייר, גודוריץ' ומחמוטוגלו, אין לנו כל כך סיכוי, אלא אם אנחנו ביום מדהים, ולא היינו ביום כזה. לרדוף אחרי פנרבחצ'ה אצלם בבית, במומנטום שהיא נמצאת בו זה מתכון לכישלון מראש".

2. בירידה למחצית אמרו אנשי הצוות המקצועי כי הקבוצה נמצאת בדרך לניצחון. היא ספגה 36 נקודות ושלטה בקצב, לפני שהתפרקה בחצי השני בו ספגה 46 נקודות. הנתונים הללו מסתדרים עם הממוצעים של הצהובים בחוץ העונה ביורוליג - מכבי תל אביב סופגת 71 נקודות בניצחונות החוץ לעומת קצת יותר מ-82 נקודות בהפסדים. והעובדה שהיא הפסידה בחוץ פעם אחת בחודשיים האחרונים נובעת בין היתר מהשיפור ההגנתי שהיה במשחק שלה, עד המשחק אמש. "אנחנו לא יכולים לנצח בחוץ בלי יכולת הגנתית טובה, וכשזה נראה טוב אנחנו משיגים את הניצחונות", אמר אחד מאנשי הקבוצה. "האמת שהמספרים של המחצית הראשונה קצת משקרים כי פנר החטיאה כמה שלשות פנויות שיכלו להעלות אותה הרבה מעל ל-40 נקודות במחצית. הייתה תחושה לאורך רוב המשחק כי ההגנה שלנו לא מספיק טובה, צעד אחד מאחור, וככה קשה לנצח". מי שכן זכה לשבחים על היכולת ההגנתית שלו והפרגון ההתקפי הוא עוז בלייזר שהיה בין השחקנים המשמעותיים של ברבע השני, וסיפק גם גג נהדר, "עוז מוכיח בכל פעם שהוא על המגרש שהוא שחקן שראוי להזדמנות שלו", אמרו במועדון.

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "ברגעים המכריעים הדברים הקטנים הלכו עם פנרבחצ'ה ולא איתנו"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן פנבחצ'ה דישון פייר, יאן וסלי. באדיבות פנרבחצ'ה, אתר רשמי
ממשיך לאכזב. ז'יז'יץ'/אתר רשמי, באדיבות פנרבחצ'ה

3. בפעם השנייה בלבד העונה, וכחלק מהניסיון לעצור את הרצון של פנרבחצ'ה לתקוף פנימה עם יאן וסלי ואחמד דוברויגלו, פתח אנטה ז'יז'יץ' את המשחק מהספסל. בפעם שעברה הוא שיחק 12 דקות בלבד, קלע 2 נקודות והוסיף 3 ריבאונדים והצהובים ניצחו בברצלונה. אמש הוא שיחק 14 דקות ולא בדיוק הצליח לטרוף את המגרש, כשלמרות הטבעה אחת יפה, סיים עם 4 נקודות וריבאונד בודד.

במועדון כבר מתקשים להסתיר את האכזבה מהסנטר הקרואטי, שאמנם רק לפני מספר שבועות להט בליגת העל מול האין שחקני פנים של הפועל תל אביב, אבל ביורוליג הוא מבליח לעיתים רחוקות מדי. עד כמה רחוקות? עד המחזור התשיעי ירד ז'יז'יץ' שלוש פעמים בלבד מ-10 נקודות ולמרות שגם אז דיברו עליו בתור אכזבה, הוא העמיד 11 נקודות ו-6.9 ריבאונדים למשחק. מאז? 5.8 נקודות ו-3.4 ריבאונדים לערב. "בתחילת העונה ראינו רק שתי אפשרויות בעמדות הפנים - אנטה או אותלו, עכשיו יאניס מעדיף אפילו להכניס לכמה דקות את בנדר שישחק בפנים", ניתח אחד המקורבים למערכת של מכבי תל אביב את היכולת של ז'יז'יץ'. בקבוצה מסרבים לדבר גם לא לציטוט על אפשרות שהסנטר לא ימשיך לעונה הבאה, ומאמינים כי הוא יצליח לבצע את השינוי החיובי וההתאמות, אך דברים מפתיעים יותר כבר קרו.

שחקן פנרבחצ'ה ננדו דה קולו מול שחקן מכבי תל אביב טיילר דורסי, אנטה ז'יז'יץ'. הטוויטר של פנרבחצ'ה, אתר רשמי
לצהובים מצפה לו"ז צפוף מאוד. דה קולו חודר מול מכבי תל אביב/אתר רשמי, הטוויטר של פנרבחצ'ה

4. כמה שעות לפני ההתמודדות הודיעו ביורוליג כי המשחק מחר בין מכבי לאנדולו אפס נדחה בשל העובדה שהקבוצה הטורקית לא קיבלה אישור להגיע לישראל שסגורה לטיסות באופן רשמי. הטיסות היחידות שמקבלות אישור חריג הן טיסות של חברות ישראליות, והעובדה שמטוסים ישראלים לא נוחתים בטורקיה מסיבה ביטחונית הפכה את האירוע כולו למסובך בהרבה. הקבוצה עצמה המריאה מאיסטנבול לאתונה ומשם מטוס של חברת "ישראייר" החזיר אותה לתל אביב.

במועדון התאכזבו מהסיטואציה שנוצרה ויודעים כי בשל עומס המשחקים המצפה להם עד לסיום העונה משחק ההשלמה נגד אנדולו יהפוך את לוח המשחקים מצפוף לצפוף מאוד. עם חזרת ראשי מכבי תל אביב לישראל הם יחלו במהלך כדי לסדר את כניסתה של חימקי מוסקבה לארץ בשבוע הבא. אמנם הסגר על נתב"ג לא הוארך עדיין רשמית, אך הוא צפוי להיות כך בשבועות הקרובים, כשחימקי מוסקבה היא היריבה הביתית היחידה של הצהובים עד לתחילת חודש מרץ.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
העלייה לשלב הבא הפכה מסובכת עוד יותר. ספרופולוס/דני מרון

5. ההפסד לפנרבחצ'ה הופך את העלייה של מכבי תל אביב למסובכת עוד יותר. 12 משחקים נותרו לצהובים עד לסיום העונה, ועל פי ההנחה שהקבוצה תצטרך להגיע לפחות ל-17 ניצחונות, היא תצטרך לנצח שבעה משחקים מתוך ה-12. הבעיה שנוצרה היא שכבר שתיים מהקבוצות שילחמו עם מכבי תל אביב על מקום בשמונה הראשונות, אולימפיאקוס ופנרבחצ'ה, השיגו ניצחון כפול על הצהובים. מבין שאר הקבוצות שנמצאות במאבק, הם הצליחו לנצח רק את ז'לגיריס קובנה. לוח המשחקים אחרי המשחק הנוח על הנייר נגד חימקי מוסקבה בארץ בשבוע הבא מזמן לצהובים שני משחקי חוץ קשים מאוד נגד מילאנו הרביעית בטבלה ובאיירן מינכן השישית. במועדון לא רוצים להסתכל כל כך רחוק, אבל ייתכן מאוד שעד לסוף חודש פברואר, הסיכוי שלה לעלות לפלייאוף יהפוך מנמוך לקלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully