וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגיונר הבכיר בהולנד: אלי דסה פורח בויטסה, ועשוי להימכר בקיץ

עד לאחרונה היה עוד מי שפקפק בהחלטה של המגן הימני לעזוב את מכבי תל אביב, אבל הפריצה במדי הפתעת העונה בהולנד עוד עשויה להוביל אותו לאחת הליגות בכירות ביוני. ההכרה לה הוא מתחיל לזכות, התפקיד הקריטי במערך הלא שגרתי והסיבה שקבוצתו עשויה להעדיף למכור אותו בקיץ

תקציר ה-0:1 של ויטסה על אוטרכט/ספורט1

כשאלי דסה חתם בויטסה ארנהם בספטמבר 2019, היה מי שפקפק בצעד שלו. המגן הימני עזב את חיי הנוחות בישראל ואת הכסף והתארים במכבי תל אביב, כדי לפתוח פרק חדש בחו"ל בגיל לא שגרתי במיוחד - כשהוא נושק ל-28. קצת יותר משנה אחרי, ברור שדסה עשה את ההחלטה הנכונה: הוא פותח באופן קבוע בהרכב, והפך העונה לאחד מעמודי התווך של ויטסה, הפתעת העונה בהולנד. הקבוצה מדורגת במקום השני בטבלה בשוויון נקודות עם המוליכה אייאקס, ודסה כבר חתום על ארבעה בישולים.

יש מי שיאמר שנכון לעכשיו, דסה הוא הליגיונר הישראלי הבכיר בהולנד. הוא משחק באופן קבוע יותר מערן זהבי, מציג יכולת יציבה יותר ומדורג מעליו בטבלה, כשפ.ס.וו במקום השלישי עם נקודה פחות מארנהם. היכולת המרשימה של דסה לא נעלמת מעיניהם של ההולנדים, שמכתירים אותו כאחד השחקנים החשובים בהצלחה של ויטסה.

בשבוע שעבר נבחר דסה לנבחרת המחזור בליגה אחרי שבישל את שער הניצחון של ויטסה מול אוטרכט. "רוב תשומת הלב מופנית בדרך כלל לכוכבים של ויטסה, אבל אלי דסה הופך לאחד הגורמים החשובים בהצלחה של ויטסה", כתבו במגזין "Voetbalprimeur". "הוא גומא מרחקים גדולים מדי משחק והקילומטרז' שהוא צובר עוזר לויטסה להיות מסוכנת בהתקפה ויציבה בהגנה".

אלי דסה שחקן ויטסה. Soccrates Images, GettyImages
לא מסתיר את רצונו להתקדם. אלי דסה/GettyImages, Soccrates Images

סיפור ההצלחה של ויטסה ושל דסה מסקרן את הולנד גם בזכות הסגנון המיוחד של הקבוצה, שבניגוד ל-4-3-3 ההולנדי המוכר והנפוץ, משחקת במערך 5-3-2, הנדיר במחוזות המקומיים.

המערך של המאמן הגרמני תומאס לץ' מתבסס בין היתר על מהירות של המגנים בהתקפה ובהגנה, ומבליט את האיכויות של דסה. לרוב, שחקני ההתקפה במערך של לץ' מרוכזים במרכז, מה שמאפשר למגנים מרחב פעולה מקסימלי. "הריצה הבלתי פוסקת של אלי דסה באגף שמאל קריטית להצלחה של ארנהם", ניתחו באחת הכתבות שפורסמו השבוע בהולנד. "במערך של ויטסה, המגנים מתופקדים לעיתים כמגנים, קשרים וחלוצים בעת ובעונה אחת. האחריות עליהם עצומה".

דסה חתום כאמור על ארבעה בישולים העונה, אבל עדיין מחפש את שער הבכורה שלו בקבוצה. "אני אשמח להבקיע, אבל אני לא מתמקד בזה", אמר דסה בשבוע שעבר. "יש לנו הרבה שחקנים מצוינים שיודעים לכבוש שערים, ואני בסך הכול מנסה לעשות את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר".

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. דני מרון
מישהו עדיין חושב שהוא טעה כשעזב? דסה במדי מכבי תל אביב/דני מרון

אבל העונה הטובה של דסה ושל שחקנים נוספים בויטסה, היא למעשה מלכודת דבש עבור המועדון. ויטסה סובלת מבעיות כלכליות בתקופה האחרונה, ושלשום דווח בתקשורת ההולנדית שהצרות הפיננסיות עלולות להשפיע על קבלת ההחלטות בנוגע להארכות חוזים לשחקנים המרכזיים בקבוצה. לא פחות מעשרה שחקנים בכירים כולל דסה, מסיימים את החוזה בארנהם בקיץ 2022.

המשמעות היא שכדי לשרוד, הקבוצה תצטרך למכור חלק מהשחקנים המצטיינים שלה בקיץ הקרוב. "אנחנו בהחלט מצפים למכור כמה שחקנים בקיץ, אבל אני מעריך שיהיו גם שחקנים שיאריכו חוזה. לכל אחד יש את האינטרס שלו", אמר שלשום המנהל הטכני של ויטסה יוהאנס ספורס.

דסה בן ה-28 הוא אמנם אחד השחקנים המבוגרים בקבוצה, אבל הוא לא מסתיר את שאיפותיו לעבור לליגה בכירה יותר. לאחרונה הצהיר דסה שהוא חולם לשחק בליגה הספרדית, וייתכן שלשם הוא מכוון.

השאלה היא האם בגילו המתקדם יחסית, עדיין יהיה לו ביקוש. לפי האתר Transfermarkt, שווי השוק של דסה מוערך בכ-900 אלף יורו בלבד - סכום נמוך יותר משוויו בשוק כששיחק במכבי תל אביב ב-2018, ושוויו הגיע ל-1.5 מיליון יורו. לצורך ההשוואה, בויטסה לבדה יש שבעה שחקנים שערך השוק שלהם גבוה יותר. אבל אם דסה ישמור על יציבות לאורך כל העונה, ייתכן שהוא יגשים עוד חלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully