וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מרוצים מדורסי. ברשיה כבר נפרדת מטי ג'יי קליין

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 12:59

אחרי ההצגה נגד ריאל מדריד, הצהובים מפרגנים לגארד, שאמר: "היה שבוע ארוך, באתי בכל יום לעבוד וללמוד. אני צריך להיות יציב יותר". בקבוצה לא מודאגים מווילבקין: "סומכים עליו בעיניים עצומות". שחקן ברשיה: "מאחל לקליין בהצלחה במכבי תל אביב"

טיילר דורסי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"ידענו שריאל היא קבוצה שקולעת באחוזים טובים ל-2, וככה הם פתחו את הפער". דורסי/דני מרון

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) ניצחון משמעותי מאוד בעונת היורוליג שלה כשגברה 84:86 על ריאל מדריד ביד אליהו. הניצחון קטע רצף של שישה הפסדים רצופים של הצהובים במפגשים מול ריאל. בזכות הניצחון עלתה הקבוצה של יאניס ספרופולוס למאזן 11:10 והתקרבה לחבורה שמרכיבה בשלב הזה את פלייאוף היורוליג.

ריאל להטה ברבע הראשון, קלעה 33 נקודות וכבר הובילה בהפרש דו ספרתי, לפני שהספסל בראשות טיילר דורסי - שרשם את משחק השיא שלו ביורוליג עם 30 נקודות - החזיר את מכבי תל אביב למשחק. המחצית השנייה הייתה צמודה והמארחת הצליחה לתפוס את ההובלה בסיום ויכלה לגמור את המשחק בצורה יותר קלה אם לא רצף של החטאות עונשין בשניות הסיום שכמעט עלה לה בהתמודדות. מלבד דורסי, רק אותלו האנטר קלע בספרות כפולות עבור הצהובים עם 11 נקודות ב-18 דקות.

"ידענו שריאל היא קבוצה שקולעת באחוזים טובים ל-2, וככה הם פתחו את הפער", אמר כוכב המשחק דורסי בסיום, "השתפרנו הגנתית והתמודדנו מול הנוכחות ההגנתית שלהם. לקחתי את מה שההגנה נתנה לי, והיה לנו משחק טוב מהרגע שהצלחנו לשפר את ההגנה שלנו מפתיחת המשחק". על העבודה שעשתה הקבוצה מול אחד השחקנים הטובים ביורוליג אדי טבארס אמר דורסי: "טבארס שומר ונע מצוין, אבל ידענו שאנחנו צריכים להגיע למשחק המעבר ולגרום לו להגן על משחק הפיק אנד רול. ביצענו את זה טוב לאורך המשחק, וזה מה שצריך לעשות מול השחקנים הגדולים האלה. אנחנו במיטבנו כשאנחנו משחקים מהר".

ג'ון דיבתולומיאו הוסיף: "אנחנו בכיוון טוב, לנצח את ריאל מדריד זה תמיד קשה ואנחנו שמחים שהצלחנו לנצח. נתנו להם להרגיש נוח, הם עשו מה שהם רצו, הכדורים נכנסו להם והם יצאו על החסימות בצורה קלה. כשהאגרסיביות שלך לא שם, זה לא משנה. שינינו את זה. זה עזר לנו כשהתחלנו לקלוע זריקות וזה הזין לנו את האנרגיה, אבל אנחנו צריכים להתחיל טוב יותר הגנתית".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
לא מעניין אותו שום דבר חוץ מהמשחק מול גלבוע/גליל. ספרופולוס/דני מרון

2. כאמור, זה היה הערב של טיילר דורסי. בפעם השלישית העונה הצליח הגארד של הצהובים לקלוע מעל 25 נקודות, כשהעונה שלו בעיקר מתאפיינת בעליות וירידות. דורסי קלע בתשעה משחקים בספרות כפולות וב-11 פחות מ-10 נקודות. בשישה משחקים הוא קלע 28 שלשות, וב-14 נוספים רק 11.

"היה לנו שבוע ארוך עד המשחק הזה, באתי בכל בוקר לעבוד וללמוד, זו תוצאה של העבודה שלי. בכל הזדמנות שאני מקבל על המגרש, אני צריך לעשות את העבודה שלי. יכול להיות שאני אקבל פחות דקות במשחק הבא, אבל אני אצטרך להיות יציב יותר", סיפר הגארד האמריקאי והוסיף על שיתוף הפעולה עם ווילבקין שריכז את המשחק, מסר 8 אסיסטים ולקח רק 5 זריקות, "אני לא שולט בזה, המאמן מקבל את ההחלטות, ואני צריך להיות מוכן לשחק בדקות שאני מקבל. חוץ מזה אני לא שולט בדברים הללו. אני לא יודע אם יש איזו נוסחה שאומרת שכשאני קולע הרבה מכבי מנצחת, זו לא שאלה שאני צריך לענות עליה".

במכבי תל אביב פרגנו מאוד לדורסי ואחד מאנשי הקבוצה אמר: "אין ספק שזה המשחק הכי טוב שלו כאן, וזה המשחק הכי טוב של שחקן אחד העונה אצלנו. טיילר עשה הכול מהכול. לא שמים לב, אבל הוא רק בן 24, יש לו פוטנציאל להפוך לסופרסטאר ברמות הכי גבוהות, הוא יכול להיות שם בעוד שנה או שנתיים".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
לצידו של דורסי, סקוטי ווילבקין המשיך להיות סולידי, ומכבי תל אביב המשיכה ליהנות מהפירות שלו בתפקיד הזה/דני מרון

3. לצידו של דורסי, סקוטי ווילבקין המשיך להיות סולידי, ומכבי תל אביב המשיכה ליהנות מהפירות שלו בתפקיד הזה. מכבי תל אביב ניצחה בשישה מתשעת המשחקים האחרונים ובהם רשם ווילבקין 10 נקודות ו-5.3 אסיסטים למשחק, כולל פחות משתי שלשות למשחק ב-33 אחוזים. בשלושת הפססדים? 22.6 נקודות, 3 אסיסטים עם 2.6 שלשות ב-24 אחוזים.

לפני המשחק אמר יאניס ספרופולוס כי ווילבקין הוא המנהיג של הצהובים, אך הוא תומך במשחק קבוצתי, ונרארה כי הגארד אכן הולך לכיוון הקבוצתי, ובסיום המשחק כשניסה לקחת את האחריות על עצמו, החטיא זריקת עונשין קריטית, כמו לפני שבוע וחצי נגד אולימפיאקוס. רק שהפעם זה לא עלה לקבוצה במשחק.

"אנחנו סומכים על סקוטי בעיניים עצומות, הוא עושה את מה שטוב לקבוצה", אמר אחד מאנשי הצוות של הצהובים, "אם הוא מרגיש שזה ערב שהוא צריך לקחת על עצמו את המשחק ולזרוק 20 זריקות ולקלוע 30 נקודות, זה מה שהוא יעשה. אם הוא רואה שטיילר חם, אלייז'ה חם, זוסמן חם, והוא צריך למשוך אש ולתת להם את הערב שלהם, אז זה מה שהוא עושה. זה חלק מלהיות המנהיג של הקבוצה".

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
"לשחק נגד ריאל מדריד זה משהו מיוחד, במיוחד מאיפה שבאתי". דיברתולומאו/דני מרון

4. מלבד הערב של דורסי, כמה שחקנים משלימים רשמו במכבי משחק טוב מאוד, ובעיקר ג'ון דיבתולומיאו שקלע 7 נקודות ב-13 דקות, ונראה כי לאט לאט מוצא את עצמו בחזרה בקבוצה. עוז בלייזר נתן כמה דקות מצוינות ברבע השני, כמו גם כריס ג'ונס, ויובל זוסמן היה טוב הגנתית, למרות שהתקפית חזר לסורו ללא נקודות.

"הרבע השני שלנו היה טוב. התקשינו בהתחלה. לשחק נגד ריאל מדריד זה משהו מיוחד, במיוחד מאיפה שבאתי, להגיע מרמה נמוכה בקולג', ולשחק נגד קבוצות היסטוריות, אנחנו מנסים לא לחשוב על זה תוך כדי, אלא רק אחרי המשחק. התחלנו לשחק הגנה טובה ברבע השני והצלחנו לחזור למשחק", סיפר דיברתולומיאו, "בכל פעם שאנחנו משחקים יש משחקים טובים מאוד. לשחק במפגשים הללו זה משהו מיוחד".

שחקן הפועל חולון טי ג'יי קליין מול שחקן הפועל ירושלים סולימאן בראימו. ברני ארדוב
עסקת צירופו תושלם בימים הקרובים. קליין/ברני ארדוב

5. השבוע הקרוב צפוי להיות עמוס במיוחד עבור הצהובים. הוא יחל כבר בשבת (18:15, ספורט 5) במשחק ליגה נגד גלבוע/גליל, המשחק השמיני מתוך 24 משחקי בעונה הסדירה עבור הצהובים, שבתקופה הקרובה יצטרכו להשלים לא מעט משחקים במסגרת המקומית. ביום שני תמריא מכבי תל אביב לאיסנטבול לקראת המשחק נגד פנרבחצ'ה שנלחמת איתה על הפלייאוף וניצחה אותה ביד אליהו, וביום חמישי תשלים שבוע טורקי כשתארח את אנאדולו אפס.

במכבי תל אביב רוצים מאוד לרשום לראשונה העונה ביורוליג רצף של שלושה ניצחונות, אך יאניס ספרופולוס אמר אמש כי: "יש לנו פחות מ-48 שעות להתכונן למשחק נגד גליל, והמחשבה שלי היא רק על המשחק הזה. אני לא חושב מעבר". היום ידעו בקבוצה האם עומרי כספי יוכל ליטול חלק בהתמודדות הקרובה.

עסקת צירופו של טי ג'יי קליין צפויה להיות מושלמת בימים הקרובים. היום שחקן ברשיה לוקה ויטאלי כבר התייחס למעבר כחתום וגמור, ובירך את קליין. "תהיה לו הזדמנות לקחת צעד קדימה בקריירה. טי ג'יי יוכל להראות את הכישרון שלו ביורוליג. הוא בחור נחמד ומנומס, ואני מאחל לו בהצלחה במכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully