וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שטלטל את הספורט האמריקני עוזב: בארה"ב נפרדים מדונלד טראמפ

קראו לו "אידיוט", קבוצות סירבו לפגוש אותו, הוא ירד על הכוכבים בחזרה ופילג את הליגות, אבל היו לו גם הצלחות. טראמפ ייזכר כנשיא שהחזיר את הפוליטיקה לספורט האמריקני, אבל המכה הכי כואבת שלו היא בכלל במגרש הגולף

בווידאו: טקס ההשבעה של ביידן כנשיא ה-46 של ארה"ב/צילום: רויטרס

ביום השבעתו של ג'ו ביידן כנשיא ה-46 של ארצות הברית, בארה"ב בוחנים את המורשת הספורטיבית של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, שסיים ארבע שנים סוערות ושנויות במחלוקת, שכללו לא מעט פרשיות בספורט, ובמהלכן השתלבו הספורט והפוליטיקה בארה"ב בצורה שלא נראתה כבר שנים ארוכות במדינה. בשנים האחרונות טראמפ הופיע באופן קבוע במדורי הספורט, כשההצהרות השנויות במחלוקת גררו כותרות, ותגובות נזעמות מצד הספורטאים.

יש לציין שלטראמפ גם היו הישגים במהלך הכהונה שלו. לוס אנג'לס זכתה באירוח המשחקים האולימפיים 2028, ויו"ר הוועדה המארגנת של העיר אמרה ש"הנשיא טראמפ עשה הכל כדי לתמוך בהצעה שלנו, הוא היה כל מה שהייתי מקווה לו". גם נשיא הוועד האולימפי שיבח את טראמפ על המוערבות שלו. טראמפ אמר כי אולימפיאדת 2028 תיצור 112,000 משרות ותוסיף 18 מיליארד דולר לכלכלה האמריקנית, כולל שכר של 7 מיליארד דולר לעובדים אמריקנים.

ארה"ב הצליחה גם עם הצעה משותפת לארח את מונדיאל 2026 לצד קנדה ומקסיקו, כאשר נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו ערך שלושה ביקורים בבית הלבן. "ג'יאני, נצטרך להאריך את הקדנציה השנייה שלי בגלל שנת 2026. אני אצטרך להאריך אותה לכמה שנים," אמר טראמפ לנשיא פיפ"א בשנת 2019.

לברון ג'יימס מול דונלד טראמפ. AP
אין חיבה הדדית, לברון וטראמפ/AP

כעת ג'ו ביידן יצטרך להתמודד עם פרשה אחרת בכדורגל האמריקני - בעקבות תביעה שהגישו 28 שחקניות נבחרת הנשים, המבקשות פיצויים בסך 66 מיליון דולר על פי חוק שכר שווה. סאגת השכר השווה נמשכת, אבל ככל הנראה היחס של השחקניות לבית הלבן יהיה שונה. קפטנית ארה"ב, מייגן ראפינו, הייתה קול מוביל למען שכר שווה והייתה גם אחת ממבקרי הספורט הבולטים ביותר של טראמפ.

אחרי הזכייה במונדיאל בשנה שעברה נשאלה ראפינו אם תגיע לביקור המסורתי בבית הלבן וענתה: "אין פאקינג סיכוי, לא, אני לא הולכת לבית הלבן. ואנחנו לא הולכים להיות מוזמנים". באותו זמן גם אלופת ה-NBA גולדן סטייט סירבה לבקר בבית הלבן, וטראמפ צייץ: "ראפינו הצהירה שהיא לא הולכת לבית הלבן. פרט ל- NBA (זה עתה העברתי את הרפורמה בפלילים, האבטלה בשחור היא ברמה הנמוכה ביותר בתולדות ארצנו, ומדד העוני הוא גם בנתון הטוב ביותר אי פעם), קבוצות אוהבות להגיע לבית הלבן".

לאחר מכן גם טורונטו ראפטורס, האלופה הבאה ב-NBA, סירבה להגיע לבית הלבן. לברון ג'יימס, הכוכב הכי גדול של הליגה, ביקר אותו בלי הפסקה. גרג פופוביץ' כינה אותו "אידיוט" וטען שהוא "בושה לאמריקה". על פי כל ההערכות בארה"ב, המסורת הזאת תשתנה, והאלופות הבאות של ה-NBA כן יגיעו לביקור בבית הלבן ויפסיקו להחרים את הנשיא.

עוד בוואלה!

טראמפ לא רק הסתכסך עם בכירי הספורטאים, הוא גם ערער מוסד סמלי בן 150 שנה

לכתבה המלאה
מייגן ראפינו. GettyImages
לא באה לפאקינג בית לבן. ראפינו/GettyImages

המהומות הקטלניות בקפיטול ישפיעו ללא ספק על מורשתו הספורטיבית של טראמפ. חמישה בני אדם מתו לאחר שאלפי תומכי פרו-טראמפ פרצו לסנאט וניסו לפרוץ לחדר בית הנבחרים. ביקורת רבה נמתחה ברחבי אמריקה, כולל עולם הספורט. שחקני NBA ומאמנים גינו את הסצנות, כששחקנים שוב כרעו על ברכיהם במחאה על האירועים.

זה המשיך מגמה קודמת, כאשר בחודש אוגוסט שעבר שחקני מילווקי החרימו משחק בפלייאוף נגד אורלנדו מג'יק במחאה. אף קבוצת ספורט מקצוענית בארה"ב מעולם לא סירבה לשחק בנסיבות כאלה. שני משחקי פלייאוף נוספים שנקבעו לאותו לילה בוטלו, ושלושה נוספים למחרת. טראמפ באותה תקופה התראיין ואמר ש"האנשים ב-NBA הם מגעילים, נבזיים וטיפשים".

כמה ימים אחרי המהומות בקפיטול, דונלד טראמפ קיבל מכה נוספת, וכואבת במיוחד: מגרש הגולף שלו הוצא מחוץ לסבב הגולף המקצועני. לדברי נשיא הארגון, המהלך נעשה כדי "להגן על המותג". בארה"ב טוענים שהמהלך הזה פגע בטראמפ יותר מכל דבר אחר, לאור האהבה שלו לספורט ולענף.

האירועים בגבעת הקפיטול (שאחד המשתתפים בהם היה שחיין אולימפי לשעבר) גררו תגובות רבות, כולל ממאמן ניו אינגלנד ביל בליצ'ר, שסירב לקבל את מדליית החירות הנשיאותית. בליצ'ק, יש לציין, תמך בטראמפ ב-2016, אך כמו רבים אחרים בארה"ב, שינה את דעתו עם השנים.

בליצ'ק סימל את המתיחות הגדולה שהייתה בין הנשיא לליגת הפוטבול, כשטראמפ יצא בבוטות נגד קולין קאפרניק שכרע ברך בזמן השמעת ההמנון הלאומי. בשנה שלאחר מכן הנשיא טראמפ קרא לבעלי הקבוצות "לפטר" שחקנים ש"מזלזלים בדגל", ובתגובה מאות שחקנים החלו לכרוע בכל משחק, להניף אגרוף ולמחות במהלך ההמנון. טראמפ טוען ש"לא קשור לגזע או לשום דבר אחר. זה קשור לכבוד למדינתנו ולכבוד לדגלנו". הסגן שלו אף יצא באמצע משחק במחאה. טראמפ קטל את ה-NFL, טען שזו ליגה בדעיכה ומשעממת, וציין ש"אין פלא שהרייטינג שלה יורד". מנגד, חובבי פוטבול רבים בארה"ב שיבחו את הנשיא על המאבק שלו להחזרת משחקי פוטבול המכללות, דבר שהצליח להשיג והתגאה בו מאוד.

קולין קאפרניק שחקן סן פרנסיסקו ניינרס כורע בזמן ההמנון האמריקאי לצד אריק ריד. AP
פרץ את הדרך. קאפרניק/AP

עם זאת, כעת בארה"ב טוענים שביידן הוא מעריץ מושבע של ספורט, נהג לעסוק במספר ענפים בעברו, טען שהספורט עזר לו לצבור ביטחון כילד, והוא אף הזמין את שרה פולר (שלקחה חלק במשחק פוטבול מכללות) לטקס ההשבעה שלו, מה שמרמז שהוא בהחלט מבין כוחו של הספורט. מה שבטוח - סוער יותר לא יכול להיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully