וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: חיסון הכדורגלנים תוך עשרה ימים. הלאומית תושלם בפגרת הנבחרת

20.1.2021 / 7:29

השרים צפויים לאשר את המתווה שעליו סיכמו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר. ארז כלפון לא מוותר על הליגה הלאומית, אך הסיכויים שהיא תוחרג קלושים

שרי הממשלה צפויים לאשר הבוקר (רביעי) במשאל טלפוני את מתווה חזרת הליגות העליונות עליו סיכמו אתמול בערב שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר. אחרי ההסכם בין העומדים בראש שני המשרדים, הביעו במנהלת הליגות בכדורגל ביטחון שהשרים יאשרו את הדברים ועל אף שמדובר בכוחות פוליטיים, לא יירשם דבר מפתיע במשאל אותו ינהל מזכיר הממשלה החל מהבוקר.

לצערן של קבוצות הליגה הלאומית בכדורגל, הן כנראה תישארנה מחוץ להסכם. במשרד הבריאות היו מוכנים להחריג גם את הליגה הלאומית בכדורגל, אולם היועץ המשפטי של המשרד הבהיר כי החרגת הליגה השנייה בכדורגל, תחייב גם החרגה של ליגות המשנה ביתר הענפים ומכאן שמדובר בכמות גדולה של שחקנים, צעד שמהווה בעיה עבור משרד הבריאות.

יחד עם זה מתכוון יושב ראש מנהלת הליגות ארז כלפון לנסות ללחוץ בדרכים כאלה ואחרות כדי שהליגה הלאומית בכל זאת תוחרג מיתר ליגות המשנה, אך הסיכויים לכך קלושים. כך או אחרת, במנהלת כבר ישבו על לוחות משחקי הליגה הלאומית ומצאו כי גם הארכת הסגר לא תפגע בקיום הליגה ובסיומה במקביל לליגת העל. במנהלת יבקשו מההתאחדות לכדורגל לקיים משחקים בלאומית בתאריכי משחקי הנבחרת הלאומית בסוף חודש מארס וזה יהיה הפיצוי להארכת הסגר. יתכן כי לנוכח דחיית חזרת הליגה הלאומית, שוב יידחה מחזור גביע המדינה שמתוכנן לעוד שבועיים וחצי כדי לא לפגוע בספורטיביות של המשחקים.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
לא מוותר על הליגה הלאומית. כלפון/דני מרון

במקביל למאבק להחזרת הכדורגל, פעלו במנהלת לאורך כל היום על מנת לסכם כי בעוד עשרה ימים יינתנו חיסונים לשחקנים בליגת העל ובליגה הלאומית. במנהלת העריכו בפני משרד הבריאות כי הם זקוקים ל-1,500 חיסונים בכל אחת משתי המנות והבהירו כי ניתן להסב שני אצטדיונים לקיום החיסונים ולסיים אותם תוך זמן קצר.

מי שזכה למילים חמות מיושב הראש כלפון הוא המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו שצידד בחזרת הליגות ונתן לשר אדלשטיין את כל הסיבות המקצועיות כדי להחריג את הספורט המקצועני ולהחזירו לפעילות.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully