וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג סיכום בין שר הספורט לשר הבריאות: הליגות העליונות יחזרו לפעילות

19.1.2021 / 21:20

שר הספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על מתווה החזרה: ליגות העל בכדורגל ובכדורסל יוחרגו מהסגר ויחודשו בסוף השבוע הקרוב "תוך בידוד קפדני". למרות המאמצים מצד המנהלת: הליגה הלאומית לא הוחרגה. המתווה יאושר סופית מחר

תחזירו לנו את הכדורגל/דוברות מכבי חיפה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
הליגות (העליונות) חוזרות. אדלשטיין ונתניהו/פול צלמים, אלי דסה

זה כמעט סופי: ליגות העל בכדורגל ובכדורסל יוחרגו מהסגר ויחזרו לפעילות כבר בסוף השבוע הקרוב. כך סיכמו הערב (שלישי) שר הספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, בתום ישיבת הממשלה. במסגרת מתווה החזרה, הליגות המשניות כולל הליגה הלאומית בכדורסל ובכדורגל לא יחודשו בשלב זה. ההצעה תאושר מחר סופית על ידי הממשלה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. דני מרון
חוזרים למגרשים. שחקני מכבי חיפה/דני מרון

21:17: אחרי מאמצים רבים להחרגת הליגות העליונות מהסגר והחזרתן לפעילות כבר בסופ"ש הקרוב, הושגה הסכמה בין שר הספורט לשר הבריאות לפיה הליגות העליונות יחזרו לפעילות. השר טרופר העלה בישיבת הממשלה את הצורך בהמשך הליגות ואת סכנת הפגיעה שעלולה להיווצר במידה ואלו לא יחזרו. על פי הסיכום, הליגות העליונות בלבד יחזרו לפעילות תוך מתווה בידוד ביתי קפדני שישמור על בריאותם של השחקנים והצוותים המקצועיים.

השר חילי טרופר: "אני שמח שהמאמצים צלחו והליגות חוזרות. מדובר במאבק חשוב. צריך לקיים את הליגות גם מבחינה ספורטיבית וגם מבחינה כלכלית ובעיקר כדי לתת נחת להמוני האוהדים בתקופה הקשה הזאת. אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין על ההבנה והשותפות ולראשי מנהלות הכדורגל והכדורסל על העבודה המשותפת".

במסגרת מתווה החזרה, הליגות המשניות לא יחודשו בשלב זה, למרות המאמצים של המנהלת להחריג גם אותן.

20:12: מאמץ גדול בשעות האחרונות להסביר לממשלה שהליגה הלאומית בכדורגל היא ליגה מקצוענית שמשודרת ומכניסה כספים והיא צריכה לחזור גם. במנהלת לא מוותרים על זה כרגע.

19:58: ההצבעה תהיה באמצעות משאל טלפוני הלילה בשעה מאוחרת או מחר בבוקר. חזרתה של הליגה הלאומית עדיין בספק.

19:22: בישיבת הממשלה נקבע ששר הספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין יגיעו לסיכום ביניהם על מתווה החזרה של הספורט המקצועני ויביאו את ההצעה לאישור הממשלה באמצעות משאל טלפוני, ייתכן שרק מחר. לפי גורם, "נראה שיאשרו רק את ליגת העל".

19:02: שר הספורט חילי טרופר העלה בישיבת הממשלה את הצורך לאפשר החרגה יוצאת דופן עבור הליגות העליונות בשל הסכנה לסגירתן ולפגיעה במפעלים הבינלאומיים. הוא ביקש שהממשלה תסמיך את שר הבריאות ושר הספורט להגיע לסיכום ביניהם שימנע פגיעה זו.

19:00: מסתמנת הפרדת בין ליגת העל לליגה הלאומית. המנהלת עדיין נלחמת על חזרתן של שתי הליגות, אבל ייתכן שיכפו עליה בממשלה את חידוש ליגת העל בלבד, "בשם הנראות".

בר טימור תוקף: "אנחנו ספורטאים למרות המדינה ולא בזכותה"

17:53: גורמים בליגה הלאומית עודכנו כי משרד הבריאות אישר שגם הליגה הלאומית וגם ליגת העל יחזרו לפעילות בסוף השבוע. ב-18:30 תתקיים ישיבת ממשלה בה ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך להכריע האם הוא מקבל את המלצת משרד הבריאות או דוחה אותה.

15:43: בדקות הקרובות גרוטו צפוי להציג בישיבת הממשלה את העמדה המקצועית של משרד הבריאות לפיה אין התנגדות להחזרת הכדורגל.

14:56: מנהלת הליגה ממשיכה בקמפיין: "בכל העולם משחקים"

14:00: החלה ישיבת הממשלה, שבה יוחלט על המשך המדיניות והמשך הסגר - ובתקווה גם על חזרתו של הספורט המקצועני לפעילות.

12:10: הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל לנשים שלחה מכתב בהול לראש הממשלה: "אנו נמצאים על קצה גבול היכולת והארכת הסגר תוביל בוודאות קרובה לוודאי לסגירתה של הליגה לעונה זו - נזק אשר יהווה בכיה לדורות, לכדורסל הנשים ולספורט הישראלי בכלל ולחוסנה הערכי של מדינת ישראל. אני סמוכה ובטוחה שתדע לקבל את ההחלטה הנכונה בשעה גורלית זו".

12:00: בארגון השחקנים והשחקניות של הכדורסל ניסו להפעיל לחץ משלהם והוציאו הודעה שבה נכתב: "רמת התחלואה כתוצאה מקיום פעילות הכדורסל הוכחה כאפסית עד לא קיימת. 4 מקרים מתוך 500 אנשי צוות. וזאת לאור הקפדת כלל העוסקים התחום על נהלי והוראות משרד הבריאות באופן קפדני. הקפאת פעילות המשחקים תפגע אנושות במטרותיה העיקריות של נבחרת ישראל אשר נמצאת בפיתחו של קמפיין בחודש פברואר הקרוב. אל תפסיקו לנו את הסיבוב של הכדור".

10:00: שר הספורט חילי טרופר לוחץ על אדלשטיין לקבל את הסכמת גרוטו ואש להחזיר את הכדורגל. כאמור, שני הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות (פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו) מסכימים לחדש את המשחקים ולחזור לפעילות. כעת שר הספורט בשיחות עם שר הבריאות, וטרופר קרוב לסיכום עם אדלשטיין. עדיין אין סיכום בין שר הספורט לשר הבריאות, אבל ההבטחות של גרוטו ואש לכלפון אמורות להביא לסגירה. העובדה שהדרג המקצועי במשרד הבריאות לא מתנגד, אמורה לעשות את העבודה.

9:21: מכבי תל אביב הצטרפה לקמפיין: "בכל העולם משחקים, תחזירו לנו את הכדורגל".

9:06: ראשי קבוצות הליגה הלאומית חוששים ממצב בו במנהלת יתפשרו על חזרה של ליגת העל בלבד. גורם באחת הקבוצות מליגת המשנה אמר: "אנחנו מצפים מהמנהלת וממשרדי הספורט שיתייחסו אלינו בדיוק כמו לליגת העל. אם הליגה לא תחזור יהיה קשה לסיים את העונה וזה ישפיע על כל הכדורגל בישראל".

9:00: יושב ראש הפועל תל אביב רמי כהן: "אנחנו נחמדים מדי, אם לא נוחרג הייתי אומר שמחר יש משחק". לדבריו, "אנחנו נחמדים מדי, הייתי מודיע מבחינתי שיש מחר משחק. שיודיעו שהספורט לא מספיק חשוב ושנלך כולנו ללמוד תלמוד תורה"

6:45: במנהלת הליגות בכדורגל הביעו אמש אופטימיות זהירה שבסופו של דבר יינתן היום האישור בממשלה להחזיר את פעילות הכדורגל כיוון שהספורט המקצועני פועל בכל המדינות, צריך לעמוד בהבטחות שניתנו בעניין וגם כך הקבוצות מתאמנות ונמצאות בבידוד, כך שאין באמת סכנת תחלואה משמעותית בקיום הליגות כסדרן. במידה שהשר אדלשטיין יקבל את עמדת הגורמים המקצועיים במשרדו ויצביע בעד החרגת הספורט, קרוב לוודאי שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל זאת ולא יצביע נגד בישיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully