וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נזכרת ב"מחדל הקורונה" עם באסקוניה: "ההתנהלות לא הייתה פסולה"

14.1.2021 / 11:00

ההגעה של הבאסקים ארצה לקראת "משחק העונה" (21:05, ספורט 5) החזירה את הצהובים לביקור הקודם שלהם בישראל, שלווה בביקורות רבות. כריס ג'ונס: "אין בעיה של אנוכיות בקבוצה"

מכבי תל אביב תתמודד הערב (חמישי, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) במחזור ה-20 ביורוליג נגד באסקוניה הספרדית ביד אליהו. הצהובים מגיעים למשחק אחרי ההפסד הכואב לאולימפיאקוס במאזן של 8 ניצחונות ו-11 הפסדים, כשיריבתם הובסה באיסטנבול שלשום ועומדת על 9 ניצחונות ו-10 הפסדים.

נחיתתה של באסקוניה אתמול בשעות הצהריים המוקדמות בתל אביב הייתה סגירת מעגל עבור שני המועדונים. המשחק בין הקבוצות בעונה שעברה ביד אליהו ב-12 במרץ עורר רעש גדול בישראל, לאחר שהבאסקים הורשו לנחות בארץ בשעה שנתב"ג נסגר לטיסות פנים ערב הסגר הראשון בתקופת הקורונה. הגעתה של הקבוצה הספרדית לישראל אז לוותה ברעש תקשורתי גדול, כשאפילו יציאה פשוטה שעשו הספרדים מהאוטובוס למלון בו היו אמורים לשהות בסוג של בידוד הפכה לסקנדל. לבסוף, בשל העלייה בתחלואה באירופה, בוטל המשחק כמה שעות לפני שהוא היה אמור לצאת לדרך והספרדים עזבו את ישראל.

"זה קרה אמנם לפני עשרה חודשים, אבל אלה היו ימים שהביקורת על ההתנהלות סביב המשחק עוד זכורה לנו היטב", סיפרו במכבי תל אביב אמש, "היום, בראייה לאחור, אפשר להבין שעם צעדי הבטיחות שנלקחו באותו הזמן, ההתנהלות לא הייתה פסולה בכלל. אבל בראייה של אז, כשחוסר הוודאות וחוסר המידע על הקורונה היה בשיאו, זה היה נראה כמו הסקנדל הכי גדול שיש בישראל".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם דיוויד פדרמן. ., אודי ציטיאט
בזמנו, הנחיתה של באסקוניה בישראל "נראתה כמו הסקנדל הכי גדול שיש בישראל"/אודי ציטיאט, .

את המשחק הערב מגדירים במכבי תל אביב כ"משחק עונה". גם המאמן יאניס ספרופולוס הודה שככל שהזמן עובר, אין מקום לאבד משחקים, למרות שסירב להתיישר עם הקביעה כי מדובר ב"משחק שאין אחריו מחר".

"אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה. בשבילנו כל משחק הוא משחק שחייב לנצח, לא משנה היריבה", סיפר הסנטר אנטה ז'יז'יץ' לקראת ההתמודדות. על סיכויי ההעפלה של קבוצתו לשלב הבא אמר: "אני מאוד אופטימי שאנחנו יכולים לעשות את זה. זה לא בלתי אפשרי, אפשר לנצח 9 משחקים מ-15".

הפער המשמעותי ביותר עבור הצהובים בין ניצחונות והפסדים העונה במשחקי הבית הוא דווקא בתחום ההתקפי ולא בהגנתי. מכבי קולעת בניצחונות במשחקי הבית 83.8 נקודות למשחק, ואילו בהפסדים 72.4 נקודות (ב-40 דקות, לא כולל הארכות), ובהגנה הפער לא כל כך משמעותי: מכבי סופגת 71.8 נקודות למשחק בניצחונות הבית לעומת 76.2 נקודות בהפסדים בבית. לעומת זאת, במשחקי החוץ התמונה שונה - הפער בין ניצחונות להפסדים עומד על 2.6 נקודות יותר דווקא בהפסדים, אך מכבי מנצחת את המשחקים בהגנה כשהיא סופגת 12 נקודות פחות בניצחונות מאשר בהפסדים.

"אנחנו צריכים לעשות עבודה הגנתית יותר טובה. אני חושב שבמחצית השנייה נגד אולימפיאקוס הייתה לנו בעיה של אנרגיה", אמר כריס ג'ונס, "צריך להתמקד בעצמנו. אנחנו יודעים שהם קבוצה טובה הגנתית והתקפית, אנחנו צריכים להתמקד בפרטים שיעזרו לנו להשתפר".

נתון נוסף שמלמד על הבעיות ההתקפיות של הצהובים הוא מספר האסיסטים שצונח בהפסדים. "אני לא חושב שיש לנו בעיה למסור את הכדור, אנחנו לוקחים את מה שההגנה נותנת לנו. אני לא חושב שיש מישהו בקבוצה שלוקח זריקות רעות, אם יש לנו זריקות טובות אנחנו לוקחים אותן, ואם לא מוסרים שוב", ממשיך ג'ונס, "זה הכול חלק מתוכנית המשחק. אני לא חושב שיש לנו מישהו אנוכי בקבוצה, האסיסטים הם לא פקטור בתוך מה שאנחנו עושים".

עוד בוואלה!

ספרופולוס: "כספי, דיברתולומאו וזוסמן עדיין לא בכושר טוב"

לכתבה המלאה

מתוך "Fast Break", התכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

ז'יז'יץ' התייחס להפסדים הצמודים של קבוצתו ואמר: "לפעמים עושים טעויות קטנות. גם אני אישית עשיתי כמה כאלה. אנחנו צריכים למסור מסירות יותר אחראיות, להפסיק לאבד איבודים 'זולים'. הפסדנו הרבה משחקים בשניות האחרונות, כי לפעמים בכדורסל חסר מזל בשניות הסיום. לפעמים אתה קולע ולפעמים אתה מחטיא. אנחנו צריכים להיות בפוקוס ולמצוא את הדרך לנצח את המשחקים במהלכים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully