וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, שחר, זו ממש לא הזדמנות שנייה

14.1.2021 / 8:00

כשיעקב שחר אמר ש"לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה", הוא גרם להצגתו של עומר אצילי כמי שריצה עונש וראוי לצ'אנס נוסף. רק שהשחקן לא ריצה שום עונש, הוא הרוויח הרבה כסף בקפריסין והתבטל במטרה לחזור מהר לישראל. מכבי חיפה בסך הכול צ'יפרה אותו על חוסר מקצוענות

אימון הבכורה של עומר אצילי בקבוצתו החדשה מכבי חיפה/מכבי חיפה TV

במקרים רבים, כששחקן חותם בקבוצה חדשה ניתן להצביע על נקודה בעייתית אצלו - בין אם היא מקצועית, אם יש כתם בעברו, אם החוזה מופרך, אולי גם היסטוריה עגומה בינו לבין המועדון שאליו הצטרף זה עתה. מהבחינה הזאת אפשר להגיד שעומר אצילי זכה בכל הקופה - הוא מגיע למכבי חיפה עם כל אחד מסוגי המטענים האלה, וכל אחד מהם בעייתי בדרכו שלו.

שחקני כדורגל נשאבים לאמוציות ומאבדים את השכל הישר, זה לא חדש. כשאיתי שכטר הגיע למכבי תל אביב, הוא היה צריך להתנצל על שירת גנאי נגדה אחרי הזכייה בגביע בהפועל תל אביב ב-2010, מה שכמובן לא הפריע לו לשיר "הפועל זונה" בחגיגות האליפות של 2019. אצילי, מבחינתו, ביקש לנקות אתמול את שרידי האיבה שיש בינו לבין האוהדים הירוקים אחרי ה"מכבי חיפה חיזבאללה" מיוני האחרון, ימים ספורים לפני הפרשייה ההיא. "זה מרגש ולא מובן מאליו מבחינתי. אני מבין שיש מי שנפגע מהקריאות בשנה שעברה, זה היה ברגע של אמוציות וללא כוונה לפגוע באף אחד ואני מתנצל על כך", אמר אתמול.

את ההתנצלות על אירוע הקטינות הוא השאיר לנשיא המועדון יעקב שחר. זה הרי פחות חשוב לכולם כשאתה אוהד כדורגל. לעזאזל השטות הזאת, בואו נתחנף על שטות מטומטמת שצעקתי. זה בטח היה הרבה יותר כואב ופוגעני מכל דבר אחר שעשיתי בתקופה ההיא.

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר. ברני ארדוב
האם באמת ראוי להתייחס לאצילי כאל פושע ששילם את חובו לחברה? יעקב שחר/ברני ארדוב

אם אתה ליגיונר שמאס בחו"ל, כדאי לך ללטוש עיניים למכבי חיפה. אצילי קיבל משחר חוזה לשלוש שנים וחצי, בדיוק משך הזמן שהעניק הנשיא לאלירן עטר ולאיתי שכטר כשחזרו מהגלות. זה עוד נמוך מחמש השנים שקיבל רמי גרשון. כל אלה נחלו כישלון מהדהד במכבי חיפה ועזבו הרבה לפני תום החוזה (כן, גרשון עדיין שם, אבל לא באמת). שחר מאמין שאין בישראל כישרונות כל כך גדולים, ולכן כדאי להשקיע בשחקנים מוכחים לטווח ארוך. זו זכותו, אבל כישלונות העבר מעידים שיש בחשיבה הזאת סיכון גדול. ההבדל הוא ששכטר, עטר וגרשון הגיעו בעונות אבודות יחסית עם קבוצות ללא בסיס אמיתי לאליפות ולאחר ששקעו בבינוניות היה קשה להוציא אותם ממנה, בעוד אצילי מצטרף בתור שובר שיוויון כדי לתת פוש אחרון לקבוצה בתנופה שהיא המועמדת מספר 1 לתואר.

עזבו רגע את חיזבאללה והנערות. הבעיה היא שלאור ההתנהלות של אצילי על הדשא מאז שעבר לקפריסין לא הייתה שום סיבה להעניק לו חוזה כזה. בפחות מחצי עונה הוא עשה הכול כדי לצאת מניקוסיה. מבחינתו זו הייתה גלות לא מחייבת, הוא בכלל ריצה עונש. בית"ר קרצה, מכבי חיפה קרצה, הוא ידע שההזדמנות תגיע. החיזוק למסגור המופרך של "עונש" מגיע מדבריו של שחר עצמו שאמר כי "לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה".

האם אצילי הוא אסיר לשעבר ששילם את חובו לחברה? האם הוא הושעה מכדורגל לתקופה ארוכה וחזר בקאמבק מרגש? לא, אצילי הוא שחקן מקצועני שקיבל בזכות סוכן טוב חוזה בקפריסין שלא פגע בו כלכלית כהוא זה, גם בתקופה הקשה בקריירה שלו. הוא בחר - לא תקשורתית אלא דרך התבטלות במגרש ושיגור מסרים לכיוון מזרח - להציג את זה כעונש. ושחר האמין, או בחר להאמין, או עצם עיניים ועשה כאילו הוא מאמין והציג את זה כהזדמנות שנייה.

לא, זו לא הזדמנות שנייה. אצילי לא ריצה שום עונש. הוא נזרק ממכבי תל אביב ושיחק בקפריסין. סליחה - "שיחק" בקפריסין. הוא שחקן כדורגל שעזב קבוצה אחת מסיבות לא מקצועיות ומצא מקום עבודה אחר. הרבה אנשים פוטרו ממקום העבודה שלהם ב-2020. האם הם היו יכולים למצוא מקום שמשלם להם עשרות אלפי יורו בחודש?

מבחינת אצילי הכול עבד לפי התכנית. הוא פשוט קיבל פרס על חוסר מקצוענות.

עוד בוואלה!

אצילי חתם, שחר: "לכל אחד מגיעה הזדמנות שנייה". צפו באימון

לכתבה המלאה
עומר אצילי שחקן אפואל ניקוסיה. אתר רשמי אפואל ניקוסיה, אתר רשמי
לו פוטרתם, האם גם אתם הייתם מוצאים מקום עבודה חדש ב-2020? אצילי בניקוסיה/אתר רשמי, אתר רשמי אפואל ניקוסיה

אך סמלי שיום שהחל בחתימה של אצילי במכבי חיפה הסתיים בזכייה של ליאור רפאלוב כמצטיין של השנה בבלגיה. רפאלוב סוגר עשור של התמדה, מקצוענות גבוהה וחוסן מנטלי חסר גבולות בליגה הבלגית, אותה ליגה שבה כיכבו אלי אוחנה, רוני רוזנטל ואליניב ברדה בשיאם, אבל גם היוותה מוקד עצבני לחלטורות של שחקנים בינוניים ולחוזים משופרים עם החזרה לישראל. אצילי, לעומת זאת, נכשל בגרנדה וחיכה בקפריסין עד יעבור זעם. הוא לרגע לא חשב ברצינות להשקיע באירופה.

לזכותו של אצילי ייאמר שהוא לא לבד. גידי קאניוק עובר בין קבוצות בתאילנד, גיא מלמד לא ממש משגשג בסנט ג'ונסטון וגם לגביו יש לחשושים בליגת העל, ומוחמד עוואד עוד עשוי לבצע פניית פרסה מלך פוזנן לכרמל. אם נוסיף לכך את הדיווחים על שחרורו הצפוי של עילאי אלמקייס מדן האח, נגלה שהעונה הזאת לא ממש מזהירה לנציגינו בגולה. לפחות דור מיכה, שעד לפני מספר שבועות הוזכר עם אצילי באותה נשימה כמועמד לחזרה, התחיל להשתפר ולרכוש את אמון המאמן באנורתוזיס.

התופעה של שחקנים ישראלים שחוזרים אחרי חצי עונה לא הומצאה אתמול. גם כוכבים גדולים כמו משה סיני ומוטי איוניר מצאו את עצמם בקבוצות האם שלהם חודשים ספורים לאחר שהמריאו לבלגיה ולהולנד בסוף שנות ה-80. ההבדל הוא שהם באמת ניסו להגשים חלום בעידן שבו היה קשה הרבה יותר לישראלים לצאת לאירופה. הם לא ראו בגיחה ליבשת הישנה גלות מרצון כמו שהצטייר, אולי, בראש של אצילי.

ליאור רפאלוב אנטוורפן. מתוך חשבון הטוויטר של אנטוורפן, אתר רשמי
הקצה השני. ליאור רפאלוב מציג את נעל הזהב שקיבל בבלגיה/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של אנטוורפן

האם מכבי חיפה עשתה עסקה רעה? לא בהכרח. למרות היתרון המבטיח בטבלה, המוליכה הייתה חייבת שחקן שיוסיף מחץ לרוקאביציה. אצילי עשה במכבי תל אביב עבודה גדולה לא רק בחלק ההתקפי, הוא גם היה מחלץ כדורים מצוין. הוא "יודע" לשבת על הספסל, מה שעטר וירדן שועה לא ידעו, ולזכותו ייאמר שהוא לא פרובלמט כמוהם. כשהוא טוב הוא החבילה המלאה. הבעיה היא שקבלת הפנים המאוד לא נעימה שחיכתה לו עם חזרתו לארץ והבאזז השלילי שצפוי לאפוף אותו אפילו כשהיציעים נעדרי קהל יעמידו במבחן גדול את היכולת המנטאלית שלו, שגם כך הייתה תחת סימן שאלה.

זו אמורה להיות העונה של מכבי חיפה. גם המועדון וגם אצילי צריכים להוכיח שהחתונה הזאת שווה את כאב הראש שליווה אותה תדמיתית ומקצועית. בניגוד למצב בטבלה, בסיטואציה הנוכחית הם מתחילים במינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully