וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנצ'סקה ג'ונס: "לא שמעתי מהוריי מילה, רק בכי וצעקות"

הטניסאית הבריטית, שסובלת מסינדרום נדיר, דיברה אחרי העלייה לאליפות אוסטרליה: "הרופאים אמרו לי שלא אהיה מקצוענית"

פרנצ'סקה ג'ונס הבריטית רשמה אתמול (רביעי) הישג עצום כשהצליחה לעלות להגרלה הראשית של אליפות אוסטרליה אחרי שעברה שלושה סיבובי מוקדמות. ג'ונס הביסה 0:6, 1:6 את לו ז'יה ז'ינג הסינית בסיבוב השלישי והמכריע והבטיחה לעצמה לפחות 100 אלף דולר אוסטרלי (כ-65 אלף יורו). ג'ונס, שסובלת מסינדרום נדיר ויש לה רק ארבע אצבעות ביד ימין, ארבע בשמאל ושבע ברגליים (שלוש בימין וארבע בשמאל), עלתה לראשונה לטורניר גרנד סלאם.

ג'ונס סיפרה מה קרה אחרי שהתקשה אל הוריה: "לא היה להם מה לומר לי בכלל, כל מה ששמעתי היה בכי, צעקות ואת הכלב שלי נובח. זה היה רגע כל כך אמוציונלי כי עברנו כל כך הרבה ביחד ועזבתי את אנגליה בגיל תשע או עשר. פספסתי הרבה חוויות משותפות איתם והיה לכולנו קשה מאוד עם זה".

פרנצ'סקה ג'ונס טניסאית בריטית. Julian Finney, GettyImages
כנגד כל הסיכויים. ג'ונס/GettyImages, Julian Finney

הבריטית בת ה-20 אמרה שבמחבט שלה יש ידית קטנה יותר מאשר במחבט סטנדרטי והוא גם קל בהשוואה למחבט רגיל. "ביליתי הרבה זמן מחיי בניסיון לצבור כוח כדי לתמוך בשרירים שלי כדי לחפות על החולשות שיש לי. אני חושבת שלכל אדם יש איזושהיא חולשה פיזית, אלא אם הוא כריסטיאנו רונאלדו או משהו. אני רק מנסה לשפר את החולשות שלי".

ג'ונס תצא לאוסטרליה כבר בסוף השבוע הקרוב כדי להיכנס לבידוד של שבועיים לפני שתשתתף לראשונה בטורניר גרנד סלאם. היא תיכנס שם לעולם חדש ולא מוכר מבחינתה אחרי שבילתה כמה שנים בטורנירים קטנטנים בלי שופטים. "אני יודעת מה הרמה בטורנירים האלה, ראיתי את ג'ו קונטה הרבה באימונים ואני יודעת מה ההקדשה והריכוז שהשחקניות האלה משקיעות כדי להיות איפה שהן היום. אני רק מנסה לשים את עצמי בסביבה הזו ולראות איך השחקניות יגיבו".

לפני הטורניר קיימה ג'ונס ריאיון עם BBC, בו אמרה: "אני חושבת שאני משחקת את המשחק עם קלפים אחרים, אבל זה לא אומר שהקלפים שלי לא ינצחו עבורי. הרופאים אמרו לי שלעולם לא אהפוך למקצוענית. אני מניחה שכשמישהו אומר לך בגיל שמונה או תשע שלא תהיי מסוגלת לעשות משהו, אז לרוב האנשים היה נשבר הלב, אבל אני רק ניסיתי להתמודד ולהראות לבנאדם שטעה. רציתי גם להוכיח לעצמי שאני מסוגלת לעשות את זה ולעודד אחרים לעשות את זה כי אני חושבת שיש המון ילדים שמוגבלים בדרך כלשהי על ידי מה שאחרים אומרים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully