וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנצ'סקה ג'ונס, שהתגברה על מחלה נדירה, העפילה לגרנד סלאם באוסטרליה

הטניסאית הבריטית, עם 4 אצבעות בכל יד, ממשיכה להצליח כנגד כל הסיכויים והעפילה לגרנד סלאם ראשון: "רוצה לעורר השראה ולהעניק תקווה לילדים"

הטניסאית פרנצ'סקה ג'ונס. Tom Dulat, GettyImages
מדהימה. ג'ונס/GettyImages, Tom Dulat

פרנצ'סקה ג'ונס, הטניסאית הבריטית שסובלת מסינדרום נדיר ומפתחת קריירת טניס כנגד כל הסיכויים, העפילה היום (רביעי) לראשונה בחייה לטורניר גרנד סלאם, כשניצחה בסיבוב השלישי במוקדמות אליפות אוסטרליה.

ג'ונס בת ה-20, שיש לה רק 4 אצבעות ביד ימין ו-4 ביד שמאל, גברה על לו ג'ה לינג 0:6, 1:6 תוך 61 דקות בלבד. זו הפעם הראשונה שבה ג'ונס משחקת במוקדמות גרנד סלאם מחוץ לאנגליה, והשלימה את ההישג במשחקים שנערכים בדוחא. "אני סופר מתרגשת, וכבר מצפה בקוצר רוח להגיע לאוסטרליה", סיפרה, "מעולם לא הייתי שם ואני בטוחה שזו תהיה חוויה מדהימה".

פרנצ'סקה (פראן) ג'ונס נולדה ב-19 בספטמבר 2000 בלידס שבאנגליה, ומלידתה סבלה מ-Ectrodactyly Ectodermal Dysplasia. זה סינדרום שמאופיין בלקות גנטית נדירה. הסימפטומים של המחלה שונים מחולה לחולה ויכולים להיות חמורים יותר או פחות, אבל ברוב המקרים הם כוללים אובדן אצבעות או בהונות. במקרה של ג'ונס המחלה הותירה אותה מלידה עם בוהן ושלוש אצבעות בלבד בכל יד ועם שלוש אצבעות ברגל ימין החזקה שלה וארבע בשמאל.

בנוסף, יש לה זרוע אחת קצרה יותר מהשנייה, ובמהלך חייה עברה כמות גדולה של ניתוחים, שגרמו לרופאים לפקפק ביכולתה לשחק, שלא לומר לפתח קריירה מקצוענית. אבל למרות כל ההקנטות והזלזול, הבריטית לא מוותרת. "הסיבה שבגללה אני מחויבת לטניס מקצועני וכל כך רוצה להשיג דברים גדולים היא כי אני רוצה שאנשים יראו את הצד החיובי במה שהצלחתי להשיג, ולהעניק להם השראה", אמרה, "יהיה נהדר להשפיע לטובה על ילדים ועל אנשים שנמצאים במצב דומה לשלי.

"עם זאת, במקביל אני יודעת שיש פה הרבה טניסאים אחרים עם שאיפות כמו שלי. אני חושבת שהאיזון הזה ילווה אותי לאורך הקריירה ויהיה חשוב. הייתי רוצה שאנשים יסתכלו על הסיפור שלי, ויראו מה הם יכולים לקחת ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully