וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "גם אם יש לך חיסיון, אתה יכול לבקש תעודת יושר"

10.1.2021 / 8:57

חמד בן ח'ליפה טוען כי בשל היותו בן למשפחת מלוכה הוא אינו יכול לקבל תעודת יושר. עו"ד אמירתי רואה את הדברים אחרת: "החיסיון נועד לעזור לאנשים ולא לפגוע בהם. אם השיח' יבקש תעודת יושר, הוא יקבל"

תקציר: העצבים של בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג במהלך המשחק מול הפועל חיפה/ספורט 1

בבית"ר ירושלים מחפשים פיתרון לדרישות הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לתעודת היושר של השיח' חמד בן ח'ליפה. נציגי השיח' אמורים להעביר חוות דעת של משרד עורכי דין גדול בדובאי, המבהיר כי באמירויות לא ניתן להוציא תעודת יושר לבני משפחת מלוכה היות והמידע עליהם הוא חסוי.

עד כמה חוות הדעת תהיה אמינה? שאלה טובה. כזכור, משה חוגג התראיין אמש (שבת) בתכנית "הכול פוליטי" בכאן 11 והתייחס לנושא כשאמר: "תעודת יושר זה פשוט מאוד בשבילי ובשבילך, הולכים למשטרה ומקבלים. איחוד האמירויות זה לא דמוקרטיה והוא חלק ממשפחת המלוכה. הוא לא יכול להיכנס לתחנת משטרה ולבקש תעודת יושר".

תעודת יושר דובאי. צילום מסך, צילום מסך
בן ח'ליפה ישיג כזו? תעודת יושר בדובאי/צילום מסך, צילום מסך

כדי לעשות סדר בנושא, שוחחנו עם עורך דין אמירתי המתמחה בפלילים. עורך הדין א' ביקש להישאר בעילום שם ולא לחשוף את פרטיו ("שומר את הסיבות לעצמי ולא רוצה לקחת סיכון"), אך ניסה לעשות סדר בסיטואציה.

עורך הדין התייחס לגבי אופן השגת תעודת יושר באמירויות ואמר: "כל אדם באמירויות יכול להוציא תעודת יושר במידה שהוא נקי מפלילים. מדובר בתהליך פשוט דרך האינטרנט. יש קצת הבדלים בפרוצדורות בין דובאי לאבו דאבי אך בכל מקרה אין בעיה לעשות זאת".

עוד בוואלה!

משה חוגג: "פנינו למשרד עו"ד כדי לפתור את עניין תעודת היושר"

לכתבה המלאה
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג עם השיח' חמד בן ח'ליפה. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
יתגברו גם על המשבר הזה? בן ח'ליפה וחוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

במקרה הנוכחי, השיח' חמד בן ח'ליפה טוען כי כבן משפחת מלוכה ובעל דרכון דיפלומטי הוא לא יכול להוציא תעודת יושר כיוון שיש לו חיסיון.

"משפחת המלוכה מכילה אלפי אנשים, יצא לי לטפל בכמה מהם, לא זוכר שהמידע עליהם היה חסוי. יכול להיות שלדרג הכי גבוה של בני משפחת המלוכה יש חיסיון, זה הגיוני, אבל חמד בן ח'ליפה לא בדרג הזה להערכתי. אני אגיד לך יותר מזה, גם במידה שיש לאדם חיסיון, הדבר הזה נועד לעזור לו ולא לפגוע בו, אם הוא מגיש בקשה ספציפית לוותר על החיסיון על מנת לקבל תעודת יושר הוא יקבל אותה. בוא נגיד את זה ככה, אם הוא באמת ממשפחת המלוכה הוא יקבל כל מה שירצה".

אם זה המצב, איזו סיבה יש לשיח' שלא להציג תעודת יושר?

"התשובה הראשונה שעולה לי בראש היא בדיוק מה שאתה או כל אחד אחר יחשוב, אבל אולי יש עוד משהו שאנחנו לא יודעים ולכן אני לא רוצה להיות נחרץ. בכל מקרה, תעודת יושר היא כרטיס כניסה להרבה מאוד תפקידים, שותפויות ותפקידים ציבוריים בעולם הערבי, בדיוק כמו בכל מקום אחר, וצריך לדעת לספק אותה".

אתה מכיר את השיח' חמד בן ח'ליפה?

"לא, שמעתי עליו רק כשהישראלים שאני עובד איתם שאלו אותי עליו. יש הרבה שיח'ים מוכרים אבל הוא לא אחד מהם. ניסיתי לברר, יש הרבה שמועות וסיפורים אבל מה שאני לא יודע בוודאות אני לא אגיד, הבנתי שהוא קנה קבוצה בישראל ויש בלאגן עם זה, אבל זה לא מעניין כאן יותר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully