וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמינים שניכנס לפלייאוף": זוסמן ומכבי תל אביב אופטימיים לפני אלבה ברלין

7.1.2021 / 10:00

לפני משחק החוץ (21:00, ספורט 5), הגארד הישראלי מדבר על הציפיות מהמשחקים שנותרו ביורוליג, הספסול של ספרופולוס ("אם לא מגיע לי, לא מגיע. חובת ההוכחה היא תמיד עליי") והסגר ("מנצל את הזמן כדי לעבוד על הצד המנטלי"). הגרמנים חוששים שייפלו מהרגליים

"כמו מקצוען": דני אבדיה והשלט שנפל על ראשו באמצע מסע"ת/@washwizardsil

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (חמישי, 21:00, שידור ישיר בספורט 5) עם משחק חוץ נגד אלבה ברלין. היריבה הגרמנית נמצאת במאזן זהה לזה של הצהובים עם שבעה ניצחונות ועשרה הפסדים, כשנותרו 17 מחזורים עד לתום העונה.

הצהובים הגיעו אתמול בערב לברלין ויערכו היום את האימון המסכם באולם בו יתקיים המשחק. בקבוצה נותנים הרבה כבוד ליריבה שניצחה השבוע את באיירן מינכן בליגה ואת באסקוניה במשחק השלמה ביורוליג, למרות שחסרה ארבעה שחקני מפתח. יאניס ספרופולוס שוב יחסר את אותלו האנטר, ויקווה לקבל שוב יכולת משופרת מאנטה ז'יז'יץ'.

"המשחק הזה תלוי בנו", אמר יובל זוסמן לקראת המשחק. "אנחנו במאזן שלילי, נבוא לעשות לעבודה ואני מאמין שניכנס לפלייאוף. שיחקנו מול כל היריבות משחק אחד, אנחנו מכירים אותן, יודעים חולשות וחוזקות. עכשיו אנחנו צריכים לבוא ולנצח את המשחקים. כל ניצחון הוא משמעותי מאוד עכשיו".

אלייז'ה בריאנט הוסיף: "הדבר הכי חשוב זה להתמקד בעצמנו ולהיות עם אנרגיות טובות כל המשחק. יש לאלבה סגל חסר, אבל זו עדיין קבוצה חזקה שיודעת לבצע את תוכנית המשחק שלה בצורה מצוינת. העובדה שהשחקנים החסרים חזרו הופכים אותנו לקבוצה עמוקה יותר ונותנת לנו עוד אופציות. לא כל שחקן יהיה טוב בכל משחק. הדבר החשוב ביותר בשבילנו זה להשתפר בכל משחק, הראינו את זה בליגה הישראלית לאחרונה ואנחנו צריכים להתמקד בזה. אם נבוא באנרגיה וברוח טובה, נהיה במצב טוב לקראת סוף המשחק".

זוסמן שב לפני כחודש לפעילות בקבוצה, ובשתי הזדמנויות שונות מצא את עצמו מסופסל לדקות ארוכות על ידי יאניס ספרופולוס שהודה כי הוא שופט את השחקן הצעיר לחומרה בשל יחסיהם הטובים. "התפקיד שלי ושל כל שחקן אחר זה לבוא ולעזור לקבוצה לנצח, גם אם זה לכמה שניות או כמה דקות. מה שהמאמן מחליט, אני צריך לעקוב אחרי החוקים", סיפר זוסמן, "אם לא מגיע לי, אז לא מגיע לי. אם אני לא מספיק טוב, אז אני לא צריך לשחק. אני צריך להוכיח את עצמי כל פעם מחדש. אלו היחסים שלי עם המאמן - אני מכיר אותו ממש טוב, הוא מכיר אותי ממש טוב, אני יודע מה הוא מצפה ממני, הוא יודע מה הוא מצפה ממני. חובת ההוכחה היא תמיד עליי".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
רוצה להרוויח את הדקות שלו. זוסמן/דני מרון

הצהובים עזבו את ישראל ערב תחילת הסגר ההדוק שייחל הלילה, ונחתו בברלין שגם כן נמצאת תחת סגר זה כמה שבועות וצפויה להישאר בו עד ה-31 בינואר. המשמעות עבור מכבי תל אביב הוא ביטול שני משחקי ליגה במהלך השבועות הקרובים, נגד מכבי חיפה והפועל באר שבע, מה שייתן להם יותר הזדמנות להתכונן למשחקי היורוליג הקרובים.

"הספורט הוא חיוני", טוען זוסמן. "כל עוד אנחנו שומרים על החוקים כמו שהם, עושים בדיקות קורונה פעמיים בשבוע, אז זה בסדר. אנחנו לא אוהבים את זה, אבל זה מה שיש. יש את הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הספורט וכל גוף רואים דברים אחרים. האנשים יושבים בבית וקשה להם לא לבוא למשחקים ולראות את זה מהבית. זה חיוני בעיניי, צריך להמשיך ולשחק".

על ההשפעה הישירה של הסגר עליו אמר הגארד הישראלי: "יש המון זמן פנוי. זה אחלה זמן כדי לשפר דברים שאולי לא היה זמן לשפר ביומיום. בכל דבר יש יתרונות וחסרונות. אני גר לבד בדירה שכורה, יש לי הרבה זמן עם עצמי אז אני מנסה ללמוד דברים חדשים ולעבוד על הצד המנטלי".

גם אלייז'ה בריאנט התייחס לסגר ואמר: "המצב של כל שחקן הוא שונה. הדבר החשוב בשבילי זה לבלות את הזמן עם המשפחה שלי, זה לא כל כך רע בשבילי כי יש לי זמן לבלות עם הבן שלי ועם אשתי. אפשר למצוא בזה דברים חיוביים".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "מסכנים את עצמנו כדי לעשות את העבודה שאנחנו אוהבים"

לכתבה המלאה

מתוך Fast Break, התוכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

כאמור, אלבה ברלין מגיעה למשחק ללא ארבעה שחקני מפתח שחולים או פצועים - פייטון סיבה, מרכוס אריקסון, לוק סיקמה ונילס גיפאי, שכל אחד מהם משחק העונה מעל 20 דקות לערב וקולע לפחות 9 נקודות. הגרמנים הצליחו להסתדר בשני המשחקים האחרונים בלעדיהם בעיקר בזכות התעלות של שחקנים שקיבלו פחות דקות עד כה ובעזרת יכולת נהדרת של ג'ייסון גריינג'ר.

גם המאמן אאיטו רנסס נמצא בבידוד אחרי שנדבק בקורונה, ואת המשחק יעביר עוזרו ישראל גונסאלס: "מכבי היא עוד אתגר נהדר בשבילנו", אמר עוזר המאמן, "אני לא יודע כמה אנרגיות נשארו לנו כדי לשחק מול קבוצה טובה כמו מכבי, במיוחד כשהיה לנו משחק לפני 48 שעות. הם לא שיחקו ביום שלישי, כך שאני מצפה לקבוצה שתהיה מוכנה מאוד אלינו. ברור שנבוא להילחם ונעשה הכול".

יוהאנס תימן הוסיף: "למכבי תל אביב יש את אותו מאזן כמונו אבל הם קצת מעלינו בטבלה. הפסדנו את המשחק הראשון העונה נגדם, כך שנרצה לנצח אותם. ברור שאנחנו יודעים איזו קבוצה טובה היא, יש לה סגל חזק, במיוחד סקוטי ווילבקין ששולט במשחק. נצטרך לשחק באינטנסיביות גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully