וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורט המקצועני יופסק עם תחילת הסגר, האימונים בליגת העל בכדורגל יימשכו

5.1.2021 / 23:52

הספורט נערך לסגר: הליגות ייעצרו, האימונים שיימשכו יאפשרו חזרה מהירה של ליגת העל בכדורגל, קבוצות הכדורסל שמשחקות באירופה יכולות להמשיך להתאמן גם כן. גם הספורטאים האולימפיים הוחרגו, הליגה הלאומית תיעצר

תקציר ה-0:1 של מכבי תל אביב על מכבי פתח תקוה/ספורט 1

הספורט המקצועני יופסק במהלך הסגר הקרוב, כך הוחלט הערב (שלישי) על ידי משרד הבריאות. על אף הרצון הגדול של משרד הספורט להחריג את ליגת העל בכדורגל ובכדורסל, הבקשה נדחתה והליגות ייעצרו החל מיום חמישי בלילה. עם זאת, קבוצות ליגת העל בכדורגל יוכלו להמשיך להתאמן, מה שיאפשר להן לחזור לקיים משחקים ברגע שהסגר ייגמר (בניגוד לסגרים קודמים, בהם לא יכלו להתאמן ויצאו מכושר, ונדרשו לחזור לאימונים בטרם יחזרו למשחקים). קבוצות הכדורסל שמשחקות באירופה יכולות להמשיך להתאמן גם כן. מי שגם זכו להחרגה הם הספורטאים האולימפיים והבינלאומיים, הנמצאים בשנה אולימפית ופעילותם תימשך.

מנהלת הליגה העבירה מכתב לראש הממשלה, שר הבריאות ושר התרבות והספורט בעקבות הסגר המלא המסתמן וטענו שעצירת הליגה היא מכה קשה לענף, אך כאמור, בקשתה נדחתה. אחרי דיונים ארוכים, הוסכם להמשיך לקיים אימונים כי השחקנים נמצאים בקפסולות שלהם, בניגוד למשחקים.

נטע לביא שחקן מכבי חיפה. ., מאור אלקסלסי
הכדורגל ייסגר בפעם השלישית. שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי, .

במכתב של המנהלת נכתב:

1. בכל רחבי העולם, במהלך כל העונה הנוכחית לרוב בימים אלו (כולל אנגליה החווה התפשטות של המחלה ואת השלכות המוטציה), הליגות ממשיכות, לא עצרו ולא עוצרות גם במקרה של סרים כלליים, מקומיים, ליליים וכו'. עקב העצירה בסגר הקודם, אנחנו כבר כיום נמצאים בפיגור אל מול לוחות הזמנים הבינלאומיים. כל עצירה נוספת של הליגות שלנו תוביל לתוצאות הרסניות מבחינה ספורטיבית, משפטית ומסחרית לרבות חשש שלא נוכל לסיים את העונה ולשבץ את הקבוצות במפעל אופ"א. המצב העונה שונה מהותית מהעונה הקודמת בה פעילות העולם כולו נעצרה ויכולנו להשלים את הפעילות.

2. כל שחקני ואנשי הצוות של הקבוצות בבידוד ביתי מלא. כזרו עליהם חובת בידוד ביתי למעט יציאה למשחקים ואימונים החל מתחילת העונה וזאת בשונה מכלל אזרחי ישראל.

3. קיום הפעילות שלנו נעשה בשטח פתוח ולא בחללים סגורים. גם אנשי משרד הבריאות מעידים שאחוז ההידבקות באזור פתוח נמוך מאוד וזאת בנוסף להיותם ספורטאים צעירים וכו'.

4. עצירת הפעילות תביא לקריסה של הענף ולנזקים כלכליים עצומים לרבות הסכנות שתיארתי בתחילת ההודעה ומעבר לכך הקבוצות צריכות כחודש הכנה לחזרה לשגרה וגם אז קיימת חשיפה גבוהה לפציעות עקב עומסים פיזיולוגיים עצומים.

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם במנהלת הליגה בכדורסל מבקשים החרגה. זוסמן/ברני ארדוב

גם מנהלת ליגת העל בכדורסל העבירה מכתב דומה וציינה כי היו עד היום רק שני מקרים בליגה של הדבקויות: "עצירת הליגה תוביל לעזיבת זרים ולפגיעה מקצועית בקבוצות. עצירת הליגה תוביל לקיצוץ במספר המחזורים ולהפסד כלכלי עצום בקבוצות", כתב יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל

הילה קניסטר בר דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לכדורסל נשים, העבירה מכתב לרז פרויליך, המנהל הכללי של משרד התרבות והספורט, בו כתבה: "אני מבקשת את טיפולך המסור בהחרגת ליגת העל לנשים בכדורסל, מכל החלטה נוספת על הידוק ההגבלות, על מנת לאפשר לה להמשיך ולפעול, תוך עמידה בהתחייבויות המנהלת".

(עדכון ראשון: 16:38)

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully