וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סם קוורי: "כאבא ובעל הייתה לי מחויבות אנושית לפעול כפי שפעלתי"

הטניסאי האמריקאי דיבר לראשונה מאז ברח ממלון בסנט פטרסבורג: "פחדתי שיפרידו בין אשתי וביני לבין התינוק, לא השאירו לנו ברירה"

הטניסאי סם קוורי ואשתו אייבי דיקסון, מרץ 2018. GettyImages
"דיברתי איתו על רמקול ואשתי שמעה את זה ונכנסה לפאניקה. ברור שגם אני לא הייתי מרוצה כי היינו בטוחים במלון של הטורניר. עכשיו פתאום יגיעו לי שני רופאים? קוורי ואשתו אייבי/GettyImages

לראשונה מאז התקרית המוזרה לפני טורניר סנט פטרסבורג, הטניסאי האמריקאי סם קוורי מדבר. המדורג 53 בעולם, שהגיע לחצי גמר ווימבלדון ב-2017, ניסה להסביר ל"ספורטס אילוסטרייטד" מה גרם לו ולאשתו להיעלם ולברוח ביחד עם התינוק שלהם אחרי שנמצאו חיוביים לקורונה. בשבוע שעבר הודיעו ב-ATP שקוורי ספג קנס של 20 אלף דולר על תנאי לחצי שנה.

"מאז שהטניס חזר באליפות ארצות הברית, בכל טורניר היה אדם או שניים שנמצאו חיוביים לקורונה", סיפר קוורי, "ואז אותם אנשים פשוט נכנסו לבידוד במלון של הטורניר למשהו כמו 14-10, תלוי בחוק המקומי, ואז הלכת הביתה מאושר. הגענו לסנט פטרסבורג, אשתי, הבן התינוק שלי ואני, ביום רביעי בערב שלפני הטורניר. ואז בחמישי בבוקר הלכנו לעבור בדיקות קורונה במלון. קיבלנו תשובות שליליות באותו יום וביקשו מאיתנו לחזור שוב אחרי ארבעה ימים כדי לעבור בדיקה נוספת.

"אז ביום ראשון לפני שהטורניר התחיל, אשתי ואני ירדנו ועברנו בדיקה נוספת. הלכתי להתאמן והיא נשארה עם התינוק בחדר. ביום ראשון אחרי הצהריים, קיבלתי טלפון מהאישה שמארגנת את הבדיקות והיא אמרה לי שאשתי ואני נמצאנו חיוביים וביקשה שנרד לעבור בדיקה נוספת כדי לוודא שאנחנו חיוביים. אין בעיה. ירדנו ועברנו בדיקה נוספת וחזרנו לחדר. אותה אישה התקשה שוב כעבור כמה שעות ואמרה: 'היי נמצאתם חיוביים, בבקשה תישארו בחדר. מישהו יצור איתכם קשר'. ידעתי שזה הסיכון ואלה החוקים ולא הייתה לנו בעיה עם זה.

סם קוורי, טניסאי אמריקני. Quinn Rooney, GettyImages
נמלט ללונדון. קוורי/GettyImages, Quinn Rooney

"נציג של ה-ATP הגיע אלינו ואמר: 'תוודאו שאתם נשארים בחדר, תזמינו אוכל לחדר, אתם צריכים משהו?'. אז זה מבאס, אבל אין מה לעשות. היינו בבידוד במשך יומיים, הזמנו אוכל לחדר והביאו לנו את המצעים הנקיים מחוץ לחדר, זה לא היה כזה ביג דיל. נהיה בבידוד במלון במשך שבועיים, אנחנו מרגישים בטוחים, אנחנו במלון של הטורניר, הכול בסדר. ואז אחרי יומיים של בידוד, התקשרו אליי ב-20:00 מאחד המפקחים של ה-ATP. הוא אמר: 'אתם לא רצויים יותר במלון. שני רופאים יגיעו אליכם לחדר, אחד בשבילך ואחד בשביל אשתך ועוד רופא ילדים בשביל התינוק. הם יכריעו אם אתה ואשתך סובלים מתסמינים או לא ואם יש לכם תסמינים, אז יעבירו את שלושתכם לבית חולים לשבועיים לפחות".

קוורי המשיך וסיפר: "דיברתי איתו על רמקול ואשתי שמעה את זה ונכנסה לפאניקה. ברור שגם אני לא הייתי מרוצה כי היינו בטוחים במלון של הטורניר. עכשיו פתאום יגיעו לי שני רופאים? מי אלה הרופאים האלה? אין לי מושג מי הם, מטעם איזה בית חולים הם עובדים ומה קורה. לא יכולתי גם לקבל תשובות. הבן שלנו היה בן שבעה חודשים באותו זמן וגם בלי קורונה היה לו קצת חום והוא השתעל. פחדתי מאוד שהרופאים יגידו שיש לו חום אז הוא מראה תסמינים. פחדתי מאוד שיפרידו בינינו ויקחו את התינוק שלנו לבית חולים אחר מזה שיקחו אותנו אליו. אף אחד לא ענה על השאלות האלה או אמר לי שנישאר ביחד. כלום.

"הרגשתי מאוד לא בנוח. כל זה בלי לציין שהשעה הייתה 22:00. אמרתי למפקח: 'אני לא הולך לאפשר לרופאים להיכנס לחדר ב-22:00. התינוק ישן ולנו אין תסמינים, כולנו בסדר'. באותו רגע התקשרתי אל הסוכן שלי ג'ון טוביאס והגענו אל ה-ATP כדי שיעזרו לנו. אמרתי להם שאני מרגיש פגיע ובמצב לא נוח. הכול בידיים של הרופאים הרוסים שלנו והם הולכים להכריע אם נלך לבית חולים ברוסיה למשך שבועיים?".

סם קוורי טניסאי אמריקאי. רויטרס
"הרגשתי מאוד לא בנוח. כל זה בלי לציין שהשעה הייתה 22:00. אמרתי למפקח: 'אני לא הולך לאפשר לרופאים להיכנס לחדר ב-22:00. התינוק ישן ולנו אין תסמינים, כולנו בסדר'". קוורי/רויטרס

האמריקאי המשיך ואמר: "היינו מרוצים מאוד במלון ושמרנו על ריחוק. לא היינו סביב מישהו, נשארנו בחדר שלנו ולא התלוננו או בעיה. אז אמרתי: 'בבקשה תנסו להביא לכאן את הרופאים ביום שני ב-10 בבוקר ולא בראשון ב-22:00'. הסבב הסכים לזה וגם השגרירות הסכימה. הייתי חייב לקחת החלטה בין 22:00 ל-10:00 שלמחרת. אשתי הייתה איתי וגם התינוק שלי והייתי צריך לקבל החלטה אנושית 'היי, אני לא מרגיש בנוח עם כל זה'. אז קיבלנו החלטה לשכור מטוס ולעזוב".

קוורי הסביר מדוע היה עם אשתו ובנו ואמר: "התוכנית שלי הייתה לשחק ברולאן גארוס ואז בסנט פטרסבורג, קלן, וינה ופריז, זו הייתה נסיעה של שבעה עד שמונה שבועות. לא רציתי להישאר רחוק מאשתי ובני כל כך הרבה זמן והם לא רצו להישאר רחוקים ממני ולכן הם הגיעו איתי. ידענו שקיים סיכון שנידבק בקורונה ושהחוק אומר שצריך להיכנס לבידוד במלון והיינו בסדר עם זה. זה לא שהיינו האנשים היחידים. אני לא היחיד שנסע עם אשתו והילד שלו. גם שחקנים אחרים הביאו את המשפחות והילדים. כך עובד הטניס. היינו מודעים לסיכון, אבל לא חשבנו שיקרה משהו שהוא יותר מבידוד בחדר מלון".

כשנשאל איך התבצע מבצע הבריחה אמר קוורי: "יצרתי קשר עם סוכן של טיסות פרטיות ואמרתי לו: 'אני יכול להשיג מטוס שייקח אותי מסנט פטרסבורג ללונדון בתשע השעות הקרובות?', הוא הצליח לעזור ומצא לי מטוס. עזבנו את המלון מוקדם בבוקר כדי שלא יראו אותנו והלכנו לטרמינל פרטי בסנט פטרסבורג וטסנו ללונדון. במהלך הטיסה אשתי ואני עטינו מסיכות על הפנים ולא הורדנו אותן אפילו כדי לשתות לגימה של מים או לאכול משהו. נחתנו בלונדון והגענו ישר ל-Airbnb ששכרתי והיינו שם בבידוד במשך שבועיים. הרגשתי שכאבא ובעל יש לי מחויבות אנושית והייתי חייב לעשות את הדבר הנכון. לא הייתי מוכן שהמשפחה שלי תיכנס לבית חולים למשך שבועיים".

חגיגות יום הניצחון על הנאצים בסנט פטרסבורג, רוסיה. 9 במאי 2020. רויטרס
סנט פטרסבורג/רויטרס

קוורי המשיך ואמר: "ברגע שנחתנו, הסיפור פורסם. זה תסכל אותי כי זה גרם לסיפור להיראות כאילו נדבקנו בקורונה וברחנו. הרגשתי שזה לא היה הוגן. לא סירבתי שרופאים שהיו בדלת ייכנסו לחדר המלון, רק ביקשתי מהם להגיע בבוקר למחרת והם הסכימו לכך. קראתי שהציעו לנו דירת יוקרה, זה מעולם לא קרה. הציעו לנו דירה ולא הסכימו להגיד איפה היא, איך נקבל אוכל לשם וגם היינו מקבלים את הדירה הזו רק במקרה ששלושתנו לא היינו מגלים תסמינים. לדעתי לא סיכנו אף אחד, שמרנו על עצמנו, היו לנו שתי מסיכות עלינו ועשינו כל שביכולתנו במהלך המסע הזה כדי שתהיה מינימום של חשיפה למישהו ואני חושב שעשינו עבודה נהדרת. דיברתי אחר כך עם רופאים שאמרו לי 'תראו, עשיתם עבודה נהדרת ואנחנו חושבים שלא הדבקתם אף אחד במהלך המסע הזה".

קוורי אמר: "זו הייתה טיסה יקרה בטירוף, היא עלתה לנו 40 אלף דולר וגם הייתי צריך לשלם על שבועיים של Airbnb בלונדון. יש לי יחסים טובים עם ה-ATP, אבל הם אמרו לי שזה לא תלוי בהם וזה בידיים של הטורניר והרשויות ברוסיה. הבחירה הכי קלה מבחינתנו הייתה להישאר במלון ברוסיה במשך 14-10 ימים ואז לטוס הביתה. זה מה שרציתי כל הזמן, אבל לקחו מאיתנו את האפשרות הזו ולכן הייתי חייב לעשות את מה שעשיתי".

כשנשאל איך הוא הרגיש את התסמינים אמר קוורי: "בסולם מ-10-1 התסמינים היו בערך 2-1.5, קצת כאבים בגרון, אף מנוזל, אבל אחרי שלושה ימים הייתי בסדר. לדעתי לא היינו צריכים ללכת לבית החולים".

  • עוד באותו נושא:
  • סם קוורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully