וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולקים על אש קטנה: התקופה הקריטית של מכבי תל אביב וגולדהאר מתחילה

4.1.2021 / 14:30

עם לו"ז שהופך את המרדף אחרי מכבי חיפה לעוד יותר קשה ותכניות רכש שעדיין בהמתנה, מכבי תל אביב יודעת שהשבועות הקרובים יכתיבו את הקצב עבור הבוס בקנדה. נטרול המוקש מול מכבי פתח תקוה (20:45, ספורט 5) יכול לאותת על עידן חדש, רגע לפני החודש הסוער

תקציר ה-0:4 של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב/ספורט1

1. הקלישאה החבוטה מספרת שיותר קל להשיג את המקום הראשון מאשר לשמור עליו. תספרו את זה לשחקני מכבי תל אביב והם כנראה יצחקו. בשנתיים האחרונות בהן לקחו אליפויות עם ולאדן איביץ', לא הייתה להם בעיה לשמור על הפסגה. בעונה הראשונה עם הסרבי הם רק הגדילו את הפער משבוע לשבוע. בעונה שעברה, נתנו גז עם תחילת הפלייאוף ונעלמו. העונה, כך נדמה, הולך להיות קשה למכבי תל אביב מהכיוון ההפוך בגלל הפתיחה הרעה. על חוב הנקודות שהיא בישלה לעצמה, מכבי תל אביב משלמת כעת והמרדף אחרי מכבי חיפה סיזיפי במיוחד כי כמעט בכל מחזור, מכבי תל אביב משחקת אחרי הירוקים.

לו היו ברק בכר ושחקניו משמיטים נקודות, הרי שהמוטיבציה לצמצם את הפער הייתה גבוהה. הבעיה מבחינת מכבי תל אביב היא העובדה שמכבי חיפה לוקחת את כל הנקודות באחרונה וגם כשהיא פחות טובה כמו נגד הפועל חדרה בשבת האחרונה, העוצמה וכוח ההרתעה מייצרים חשש אצל היריבות והניצחון מגיע בלי יותר מדי קושי.

גם הערב (שני, 20:45, ספורט 5) מול מכבי פתח תקוה, מכבי תל אביב תשחק אחרי מכבי חיפה בידיעה שהיא חייבת ניצחון רק כדי להחזיר את הפער ל-8 נקודות. כך זה יהיה במחזור אמצע השבוע שייפתח מחר. מכבי חיפה תשחק ראשונה מול הפועל באר שבע, מכבי תל אביב רק ביום חמישי מול בני יהודה. הסיפור יחזור על עצמו גם במחזור שאחרי זה כשמכבי חיפה שוב תעלה לשחק לפני הצהובים ושוב תוכל להלחיץ אותם אם תנצח.

רק בעוד שבועיים ישחקו שתי הקבוצות באותו יום וזה רק כי הן יתמודדו אחת מול השנייה במשחק שכנראה באמת יהיה ראוי לתואר משחק העונה. ב-19 בינואר יתמודדו מכבי תל אביב ומכבי חיפה ראש בראש ובתום המשחק, נדע לאן הולכת העונה הזו. אגב, במחזור שאחרי זה שוב תשחק מכבי חיפה לפני מכבי תל אביב. בכל מקרה, כדי לשמור על טווח ראייה ולשמור על פער סביר, מכבי תל אביב צריכה לנצח הערב את אחת מהפתעות העונה הזו. אחרי הכול מכבי פתח תקוה שניצחה בסיבוב הראשון בבלומפילד, היא הראשונה שחשפה שהמלך הוא קצת עירום העונה.

לואיס הרננדס, יונתן כהן, טל בן חיים שחקני מכבי תל אביב. אריאל שלום, אריאל שלום
המבחן האמיתי מתחיל עכשיו/אריאל שלום, אריאל שלום

2. שחקנים בדרך כלל שומרים על סולידיות בהתבטאויות שלהם, כל שכן כשהם מדברים על יריביהם. מדי פעם יוצא איזה משפט מעניין ששווה כותרת. כך היה עם דן גלזר בסיום העונה שעברה. שחקן העונה שחגג אליפות שנייה אמר על מכבי חיפה: "היא הייתה טובה העונה, אבל היא תצטרך להיות יותר טובה בעונה הבאה כדי לקחת את האליפות". בינתיים מכבי חיפה עומדת בדרישות של גלזר. היא יותר טובה מבעונה הקודמת. הבעיה במשוואה של הקשר ההגנתי היא הקבוצה שלו. מכבי תל אביב של העונה רחוקה ממכבי תל אביב של השנתיים שעברו וגם אם שני המשחקים האחרונים תחת פטריק ואן לוון מלמדים על ניצני שינוי, היריבות שלה לא היו מספיק איכותיות כדי להעיד שאכן מכבי תל אביב פוסט עידן דוניס חוזרת לימי איביץ'.

הערב זו כבר אופרה אחרת. מכבי פתח תקוה במושבה זה אחד ממשחקי החוץ הקשים בליגה. לא רק הכישרון והעבודה של המארחים אלא גם כר הדשא שלא תקין כמעט תמידית, יביאו לכך שמכבי תל אביב תצטרך לחרוק שיניים ולירוק דם כדי לקחת שלוש נקודות. ניצחון על ליאל עבדה וחבריו, ייתן כבר אינדיקציה אחרת וילמד שמכבי תל אביב מוכנה לחודש הסוער שמחכה לה עם שני מפגשים מול הפועל באר שבע, אחד בגביע המדינה, והמשחק מול מכבי חיפה שאחריו, תדע מכבי תל אביב אם היא בכיוון של אליפות שלישית ברציפות.

שחקן מכבי תל אביב אנריק סבוריט מול שחקן מכבי פתח תקוה מרכוס דיניז. דני מרון
משחק שעשוי לסמן את הדרך. סבוריט מול דיניז בסיבוב הקודם/דני מרון

3. ערן זהבי, חאתם עבד אלחמיד, דור מיכה, אנדרה ז'ראלדש, עידן נחמיאס, רז שלמה. בורסת שמות המועמדים למכבי תל אביב כבר מלאה, אבל היא לבטח לא סופית. שום שחקן מהחבורה הזו לא סגר וחלק מהם ממש רחוקים. אבל כדי שמכבי תל אביב תתניע את המהלכים, בטח עם זהבי או אלחמיד שהם עסקאות בדרגה כספית גבוהה, מכבי תל אביב צריכה להיות שם בתמונת התארים כשייפתח חלון ההעברות. ב-10 בינואר, יום ראשון הבא, ייפתח החלון וחלונות החורף הקודמים מלמדים שמכבי תל אביב לא ממהרת לירות עם הנשק הכבד שלה בתחילת החלון. רוב הקבוצות אוהבות למשוך לכיוון פברואר כדי לא לשלם את משכורות ינואר.

למכבי תל אביב אין בעיה של כסף, בטח כשמדובר במשכורת אחת, אבל היא כמעט תמיד לוקחת את הזמן ולעתים מחכה עד הימים האחרונים של החלון כדי לצרף מישהו. הפעם מכבי תל אביב מגיעה למאני טיים באמצע העונה עם משחקים קריטיים כולל מול שחטאר דונייצק בעוד קצת יותר מחודש. ספק אם משהו ישתנה בהתנהלות ומכבי תל אביב תפתח את החלון בשבוע הבא עם איזשהו רכש מרעיש. פטריק ואן לוון שידר לקנדה שהסגל טוב מספיק כדי לעמוד במשימות, בטח בזו שבארץ. לכן יתכן כי שוב ימתינו במועדון לראות לאן הרוח נושבת עם התוצאות הקרובות, ואז יחליטו כמה שחקנים להביא כבר עתה ואם בכלל לעשות מהלכים דרמטיים העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully